Testy opon od lat są dla wielu kierowców podstawowym źródłem pomocnym podczas zakupu nowego kompletu. Punkty zdobywane w poszczególnych kategoriach, szczególnie w odniesieniu do propozycji konkurencyjnych marek, mogą wskazać ogumienie, które będzie najlepiej dopasowane do oczekiwań konkretnego kierowcy. Podczas gdy dla jednych ważniejsze są wyniki w poszczególnych konkurencjach (np. droga hamowania na mokrej drodze, opory toczenia), to inni preferują te modele, które uzyskują zrównoważone wyniki we wszystkich badanych aspektach. Jest też grupa, dla której najważniejsza jest cena. Niska cena zakupu. Wyniki testów to zarówno suche dane liczbowe, jak i zazwyczaj kilka zdań podsumowujących osiągane rezultaty. Czy to pozwoli wybrać najlepsze opony całoroczne?
Analizowanie tabel czy wykresów może dać odpowiedzi na wiele pytań, rozwiać niemało wątpliwości. Ale czy to wystarczy, by wybrać opony wielosezonowe do swojego auta? Oczywiście, że nie! Motoryzacja to też, a dla wielu przede wszystkim, emocje. To wrażenia z jazdy, przyjemność z pokonywania zakrętów, subiektywne odczucia związane z podsterownością i nadsterownością. To też dźwięk: czasem szum opon czy warkot silnika mogą irytować, innym razem stają się przyjemną muzyką. I właśnie na podobne aspekty zwraca uwagę Marcin Radecki w swoich testach i przeglądach opon. Łącząc dane techniczne i zalety oraz wady rozwiązań technologicznych, pokazuje coś jeszcze. To wrażenie z jazdy połączone ze ślepym testem. Bohaterkami były opony Laufenn G Fit 4S LH71, a areną zmagań tor testowy Continental.

Jak przebiegały testy opon Laufenn G Fit 4S LH71?
Marcin Radecki – znany w branży jako kierowca rajdowy i wyścigowy, do tego wybitny spec od opon – podjął się niełatwego zadania. Był nim wszechstronny test opon wielosezonowych, podzielony na dwa główne etapy. Pierwszy przeprowadzony był w warunkach, w jakich testuje się opony letnie. Każdą z testowanych opon całorocznych – model G Fit 4S porównywano zarówno z oponami budżetowymi, jak i medium oraz segmentu premium – badano pod kątem zachowania na mokrej i suchej nawierzchni. Aby wyniki były jak najbardziej miarodajne, testy odbyły się na torze testowym firmy Continental. Co zrozumiałe, wszystkie opony miały ten sam rozmiar 205/55 R16. Do testów posłużył Volkswagen Golf, czyli popularny hatchback segmentu C z napędem na przednie koła.
Subiektywne odczucia kontra dane, które można wyczytać z tabel. Jak dana opona zachowuje się po rozgrzaniu, po przejechaniu kilku okrążeń testowych? Co z przewidywalnością podczas gwałtownie wykonywanych manewrów? Czy współcześnie produkowane opony wielosezonowe, takie jak Laufenn G Fit 4S LH71, mogą stanowić realną alternatywę dla ogumienia letniego? Nie tylko na te pytania odpowiedział Marcin podczas blind testu, przeprowadzanego w różnych warunkach pogodowych.
Laufenn – jakość i wysoka wydajność, za którymi stoi Hankook
Rozpoznawalność marki Laufenn stoi na coraz wyższym poziomie. Ten fakt, mimo krótkiego stażu rynkowego, wynika z trzech głównych powodów. Pierwszym jest powiązanie z koncernem Hankook Tire: Laufenn to marka budżetowa, która została powołana w roku 2015, kiedy opony Hankook coraz częściej zestawiano z konkurentami premium i Koreańczycy szukali sposobu na dotarcie do klientów, którzy decydują się na opony klasy ekonomicznej. Rozpoznawalność nie byłaby też możliwa bez sporych wydatków ponoszonych na marketing – między innymi banery marki Laufenn od kilku lat są obecne na meczach piłkarskich organizowanych w ramach Ligi Europy i Ligi Konferencji.
Marka Hankook, coraz częściej jest klasyfikowana jako premium, zatem powstanie tańszej marki jest jak najbardziej zrozumiałe. Debiut Laufenna w 2015 roku odbył się podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie nad Menem. Ten fakt wyraźnie wskazuje, że opony Laufenn są skierowane do wymagań europejskiego rynku. Co ciekawe, ich produkcja odbywa się między innymi w nowej fabryce, którą otwarto na Węgrzech, natomiast główne centrum projektowe mieści się w niemieckim Hanowerze. A jakie są korzyści dla kierowców, którzy zaufali nowej marce? Poza korzystnymi cenami sprawdzone technologie znane z opon Hankook. Sprawdzone i zmodyfikowane pod kątem nieco innych wymagań użytkowników. Co zrozumiałe, opony Laufenn nie mogą bezpośrednio konkurować z ogumieniem Hankook, ale już z innymi tańszymi markami budżetowymi jak najbardziej. Więcej – co potwierdza też test opon całorocznych przeprowadzony przez Marcina – Laufenn realnie konkuruje z ogumieniem segmentu medium.
Przeczytaj też: Opony całoroczne – wygoda kosztem bezpieczeństwa?

Laufenn G Fit 4S LH71 – co warto wiedzieć o tej oponie?
Na początku warto przybliżyć bohaterkę testu, czyli oponę wielosezonową Laufenn G Fit 4S. Ten model na rynku jest od 2021 roku i od tego czasu należy do najchętniej wybieranych w tej kategorii na Starym Kontynencie. Opinie użytkowników, podobnie jak wyniki niezależnych testów, potwierdzają znakomity stosunek ceny do jakości. To trzeba podkreślić, bowiem, jak wspominaliśmy, Laufenn to marka budżetowa, ale jak się okazuje, korzystająca z wielu rozwiązań znanych z opon premium.
Pewność prowadzenia w każdych warunkach
Opony Laufenn G FIT 4S powstały z myślą o zmiennych warunkach pogodowych, które panują w Europie. Znane z ogumienia Hankook rozwiązania technologiczne pozwalają utrzymać maksymalną kontrolę prowadzenia, niezależnie od kąta ułożenia opony względem drogi. Technologia ta gwarantuje stabilną jazdę zarówno na prostych odcinkach, jak i w zakrętach, co znacząco podnosi bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Dodatkowym atutem jest pewność prowadzenia w różnych warunkach pogodowych, od suchych dróg po mokre nawierzchnie.
Ochrona przed aquaplaningiem – nowoczesne rowki odprowadzające wodę
Opony Laufenn G FIT 4S wyróżniają się zaawansowaną konstrukcją rowków bieżnika, które skutecznie odprowadzają wodę podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Poszerzone rowki, biegnące od środka ku krawędzi opony, umożliwiają szybkie i sprawne usuwanie wody, co minimalizuje ryzyko aquaplaningu. Dzięki temu kierowca może zachować pewność prowadzenia nawet podczas intensywnych opadów deszczu. Innowacyjne rozwiązania stosowane w tym modelu ogumienia zwiększają przyczepność na mokrej nawierzchni, co pozwala na bezpieczne manewrowanie w trudnych warunkach atmosferycznych. Stąd opony wielosezonowe Laufenn G FIT 4S LH 71 są gwarancją stabilności i bezpieczeństwa, niezależnie od pogody.

Technologia, czyli zaawansowane lamele i wytrzymała mieszanka dla lepszych osiągów w zimowych warunkach
Jak przystało na wszechstronne opony całoroczne, Laufenn G Fit 4S wykorzystuje rozwiązania znane z najlepszych opon zimowych. Na specjalną uwagę zasługuje podwójny system lameli, które podnoszą parametry jazdy w każdych warunkach drogowych. Lamele faliste 2D na bokach opony zwiększają przyczepność na śniegu, podczas gdy lamele 3D na środku bieżnika poprawiają sterowność na oblodzonych i śliskich nawierzchniach. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem naturalnej krzemionki sprawia, że opona zachowuje odpowiednią elastyczność i trwałość. Taka konstrukcja nie tylko poprawia wydajność jazdy na śniegu i lodzie, ale także zwiększa efektywność na suchej i mokrej nawierzchni.
Subiektywnym okiem Marcina
Wcześniej mogłeś przeczytać o technologicznych przewagach opon wielosezonowych Laufenn, które mają charakter marketingowy. Oczywiście informacje marketingowe to ważny element przemawiający za zakupem, ale też korzystanie z nich jako głównej wyroczni jest niewystarczające. Owszem, warto wiedzieć o korzyściach, jakie można uzyskać dzięki zastosowanym technologiom, ale to za mało. Stąd tak ważne są testy, pokazujące i obiektywny, i subiektywny charakter danego produktu. W tym przypadku opony całorocznej Laufenn G Fit 4S LH71.
Blind test opon całorocznych w warunkach letnich został podzielony na dwie części. Przypomnijmy, że jazdy testowe Volkswagenem Golfem z oponami Laufenn G Fit 4S 205/55 R16 odbywały się na zamkniętym torze firmy Continental. Duże prędkości, dynamicznie pokonywane zakręty i łuki, odpowiednio długie odcinki proste. W takich warunkach można nie tylko pokusić się o porównanie poszczególnych opon na tle konkurentów, ale też poznać charakter każdej z nich. A to dla wielu kierowców ważniejsze, niż niewielkie różnice w poziomie emitowanego hałasu czy długości drogi hamowania.
Laufenn G Fit 4S na mokrym asfalcie
Podczas okrążeń pokonywanych na mokrej nawierzchni Marcin zwrócił uwagę na kilka aspektów. Na początku na nieco nadsterowna charakterystykę, dającą sporo frajdy podczas jazdy. Jednocześnie zauważalna była tendencja do aquaplaningu przy wychodzeniu z dużymi prędkościami z zakrętów. To, w połączeniu z dość sztywną ścianką boczną i stabilnością w szerokim zakresie temperatur, sprawia, że opony Laufenn G Fit 4S LH71 szczególnie polecane są kierowcom, dla których jazda samochodem to coś więcej niż przemieszczanie się z miejsca na miejsce, z punktu A do B.

Nawierzchnia sucha, czyli zrównoważony charakter opon całorocznych Laufenn
Podczas testów na suchym torze Marcin ponownie zwrócił uwagę na sporą przyjemność z jazdy, jaką dają te opony wielosezonowe. Charakterystyka, w zależności od profilu trasy, zmieniała się z podsterownej do nadsterownej. Jednocześnie samochód z gracją i precyzją pokonywał zakręty. Co ważne, hamowanie okazało się nie tylko skuteczne, ale też przewidywalne. Łatwo dozować siłą hamulca, aby osiągnąć pożądany efekt. A minusy? Właściwie jedynym była zauważalna hałaśliwość. Nie przeszkadzała podczas jazdy, bo sama barwa dźwięku nie była dokuczliwa, ale też stwierdzenie, że Laufenn G Fit 4S to ciche opony, byłoby sporym nadużyciem.
Przeczytaj też test i obejrzyj wideo o oponach Michelin CrossClimate 2
Testowane opony Laufenn kupisz w Inter Cars
Testy przeprowadzone na torze Continental potwierdziły wysoką jakość opon wielosezonowych Laufenn G Fit 4S LH71. Marcin zwrócił uwagę na wiele aspektów, które mogłyby zostać pominięte podczas studiowania suchych danych testowych z tabel czy wykresów. Co ważne, testowane opony dostępne są w wielu rozmiarach: na felgi od 13 do 19 cali. Jest więc spora szansa, że znajdziesz niedrogie i zarazem godne uwagi całoroczne opony Laufenn do swojego samochodu. Jeśli jazda samochodem to dla Ciebie coś więcej niż przemieszczanie się, do tego nie lubisz przepłacać, będziesz zadowolony z dokonanego zakupu.
Znajdź swoje opony całoroczne Laufenn
Laufenn G Fit 4S – kiedy warto kupić?
Opony całoroczne Laufenn G Fit 4S LH 71 to ciekawa propozycja na rynku. To ogumienie skrojone na potrzeby wielu europejskich kierowców. Mieszkańcy Starego Kontynentu, także i Polacy, często traktują jazdę samochodem jako coś więcej niż przemieszczanie się. Kierowanie autem to też przyjemne emocje. Istotne znaczenie ma też bezpieczeństwo, a to, jak wykazały testy, stoi na wysokim poziomie. W czasach, kiedy opony całoroczne zyskują na popularności, to propozycja godna uwagi. Jak pokazują doświadczenia użytkowników ogumienia wielosezonowego, ta opcja jest godna uwagi także ze względu na zmiany klimatyczne. Dziś, kiedy srogie zimy odchodzą niemal w niepamięć i dobowe wahania temperatury wczesną wiosną czy późną jesienią sięgają kilkunastu stopni Celsjusza, to właśnie opony całoroczne zyskują przewagę nad sezonowymi. Nie są idealne, ale potrafią pozytywnie zaskakiwać. Pokazał to też Marcin podczas wymagających testów, gdzie jednymi z bohaterek były opony Laufenn G Fit 4S LH71.