Samochody z napędem hybrydowym cieszą się coraz większą popularnością. To auta łączące w sobie dwa światy samochodów: elektrycznych i spalinowych. Nowoczesne hybrydy cechują się dużym zasięgiem i ekonomiczną eksploatacją. Kierowcy chętnie wybierają nie tylko nowe auta z salonu, ale również modele używane. W zależności od modelu i rocznika pojazdy te różnią się także ceną. Jaka hybryda plug-in będzie najlepsza dla Ciebie? Zobacz zalety i wady nowych i używanych aut. Sprawdź też, ile kosztują najtańsze nowe modele PHEV.

Rynek samochodów z napędem hybrydowym rośnie w tempie kilkudziesięciu procent rocznie. Wśród aut z jednostkami spalinowo-elektrycznymi królują przede wszystkim koncerny japońskie, ale i producenci z Niemiec czy Francji szybko nadrabiają zaległości. Obecnie na rynku dostępne są hybrydy z motorami wysokoprężnymi i benzynowymi, manualnymi, bezstopniowymi albo zautomatyzowanymi przekładniami, z napędem na tylne, przednie lub cztery koła. Tak duży wybór pozwala na zakup pojazdu najlepiej spełniającego konkretne oczekiwania. 

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

baner mamy części do Twojego samochodu

Czym się charakteryzują hybrydy plug-in?

Hybrydy plug-in (PHEV) łączą w sobie zalety pojazdów spalinowych i elektrycznych. Stanowią dosłowne połączenie dwóch silników: elektrycznego i spalinowego. To dobry wybór dla każdego kierowcy, który nie jest gotowy na przejście na auto w pełni elektryczne, ale jednocześnie chce jeździć oszczędniej i z korzyścią dla środowiska. 

Plug-in hybrid jest wyższym, kolejnym etapem w rozwoju hybryd. Plug-in oznacza, że możesz auto ładować samodzielnie ze źródła zewnętrznego – publicznej ładowarki i gniazdka 230 V. Do najważniejszych zalet hybryd plug-in należy trwałość i oszczędność paliwa. Dzięki temu pojazdy cechują się coraz dłuższą żywotnością i ekonomicznością. Ich ekologiczny charakter sprawia, że stanowią polecaną alternatywę dla samochodów napędzanych jedynie spalinowo. Mocny silnik elektryczny i baterie o dużej pojemności sprawiają, że pluginy są znacznie efektywniejsze podczas jazdy tylko na prądzie.

Jaka hybryda plug-in jest najlepsza dla Ciebie?

Na to, jaka hybryda plug-in okaże się najlepsza dla Ciebie, wpływa kilka czynników. Przed zakupem pojazdu określ swoje wymagania względem pojazdu, a także możliwości finansowe. Może się okazać, że nowy model jest poza Twoim zasięgiem, ale z powodzeniem kupisz dobrej jakości auto używane.

Wybierając samochód tego rodzaju, zwróć uwagę przede wszystkim na pojemność baterii, która pozwoli Ci na możliwie najdłuższą jazdę na jednym ładowaniu wyłącznie na silniku elektrycznym. Istotny jest też sam silnik i jego moc, a także wyposażenie – pojazd powinien być bezpieczny, wygodny i nowoczesny.

Dlaczego warto wybrać nową hybrydę plug-in?

Największą zaletą nowej hybrydy plug-in jest to, że jest ona… nowa, co niesie ze sobą mnóstwo innych korzyści. Wybierając samochód wprost z salonu, otrzymujesz model wyposażony w najnowocześniejsze funkcje i właściwości. Porównując auto nowe z tym z poprzedniej generacji, z łatwością zauważysz znak czasu w zakresie technologii. W przypadku samochodów nowych i zaledwie kilkuletnich różnice te nie powinny być tak mocno widoczne.

nowa hybryda plug-in

Decydując się na pojazd nowy, możesz też w pełni dopasować wóz do swoich wymagań, zarówno pod względem wyposażenia, jak i wyglądu auta. Masz zatem możliwość wyboru lakieru, wzoru i rozmiaru felg, pakietów stylistycznych, materiału i barwy tapicerki, ale również skrzyni biegów, silnika itp. Nowe auto ma też kilkuletnią gwarancję producenta. W razie awarii czy usterek pojazdu możesz zatem liczyć na bezpłatną naprawę w profesjonalnym serwisie.

Najlepsze hybrydy plug-in – nowe samochody

Na polskim rynku znajdziesz już kilkadziesiąt propozycji aut z napędem hybrydowym typu PHEV. W kategorii tej znajdziesz zarówno nowe auta z segmentów B i C, jak i pojazdy sportowe czy luksusowe. Jaka hybryda plug-in jest szczególnie polecana? Poniżej zebraliśmy kilka ciekawych propozycji z różnych segmentów i półek cenowych, cieszących się sporym zainteresowaniem klientów oraz uznaniem specjalistów motoryzacyjnych. Zobacz najlepsze hybrydy plug-in:

  • Na uwagę zasługuje Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid, czyli crossover z segmentu C o mocy 225 KM. Bateria o pojemności 14,4 kWh (netto) zapewnia, zdaniem producenta, zasięg do 56 kilometrów. Model ten pozwala dostosować pracę systemu do indywidualnych potrzeb, np. zaoszczędzić baterię w trybie EV później. Zapewnia sporo przestrzeni i komfortu dla całej rodziny.
  • Ciekawą propozycją jest też Kia Ceed Kombi 1.6 GDY o mocy 141 KM. Bateria 8,9 kWh netto zapewnia zasięg do 57 km przy spokojnej jeździe i w sprzyjających warunkach. To dobry wybór dla tych, którzy szukają klasycznych rozwiązań i sporej przestrzeni bagażowej.
  • Lexux NX 450h+ 2.5 o mocy 309 KM to samochód dla tych, którym zależy na modnym nadwoziu i niezłych osiągach. Ten kompaktowy crossover przyspiesza do 100 km/h w czasie zaledwie 6,3 sek. Bateria 18,1 kWh brutto zapewnia zasięg 68 km. 
  • Jeśli poszukujesz wysokiej klasy samochodu rodzinnego, postaw na Citroen C5 X 1.6 PHEV o mocy 225 KM. Kombi o atrakcyjnej linii coupe ma cechy crossovera i niezwykle komfortowe zawieszenie. Jego atutem jest z pewnością wyjątkowy komfort jazdy, jaki zapewnia zarówno kierowcy, jak i pasażerom. 
  • Jaka hybryda plug-in to dobry wybór? Mazda CX-60 2.5 e-SKYACTIV PHEV o mocy 327 KM na bazie 2,5-litrowej jednostki czterocylindrowej wyróżnia się efektownym wyglądem, niezłymi osiągami i dobrym prowadzeniem. Ten luksusowy SUV wyposażono w baterię zapewniającą 63 km zasięgu. 

Wybraliśmy pięć ciekawych propozycji, ale na rynku jest też wiele innych i z pewnością nie warto ograniczać się jedynie do tych przedstawionych. To zaledwie wskazówka, od jakich modeli możesz zacząć poszukiwania nowych i polecanych aut. Na ostateczną decyzją składa się przecież wiele czynników, nie tylko wyposażenie, osiągi czy cena, ale też indywidualne preferencje i wrażenia.

Używana hybryda plug-in – dlaczego warto?

Najważniejszym atutem używanej hybrydy plug-in jest oczywiście jej cena, która w zależności od modelu i rocznika auta, może wynieść kilkadziesiąt tysięcy złotych mniej względem ceny pierwotnej. W dobrej cenie możesz znaleźć samochody klasy premium ze świetnym wyposażeniem. 

W przypadku samochodów używanych nie istnieje natomiast dowolność w zakresie wyboru wyposażenia czy wyglądu pojazdu – bierzesz po prostu to, co jest. Często auta te są dobrze wyposażone, ale jednocześnie mogą mieć funkcje, które wydadzą Ci się zbędne i bezużyteczne, przez co zapłacisz za nie niepotrzebnie. 

Decydując się na to rozwiązanie, musisz się też liczyć z ryzykiem większej awaryjności pojazdu ze względu na sporą liczbę przejechanych już kilometrów. Nigdy do końca nie wiesz też, jak auto było eksploatowane i czy w związku z tym jego silnik pojeździ jeszcze trochę bez wkładu gotówki w jego naprawę. Niemniej zakup używanego auta od zaufanego sprzedawcy to wciąż doskonała inwestycja, która pozwoli Ci jeździć dobrej klasy samochodem w przystępnej cenie.

Wybierając używane hybrydy plug-in, sprawdź sprawność baterii. To najważniejszy element używanego auta. Profesjonalna diagnostyka pod kątem zużycia i wiarygodna historia serwisowa są tym, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę w używanych autach.

Używana hybryda plug-in – polecane modele w dobrej cenie

Oferta polecanych hybryd plug-in używanych jest bardzo szeroka. Możesz zdecydować się na kompakty, klasę średnią, vany i SUV-y. Dominują wśród nich silniki benzynowe, ale bez trudu można znaleźć też hybrydy z dieslami. Pod względem trwałości wiele hybryd przewyższa bratnie modele spalinowe. Dostęp do części również nie stwarza problemu. Jakie używane hybrydy plug-in są szczególnie polecane?

Dużą popularnością wśród kierowców cieszy się Mitsubishi Outlander PHEV – najpopularniejszy hybrydowy SUV plug-in na świecie. Oferowany w Polsce od 2014 roku model wyróżnia się przestronnym wnętrzem i dużym bagażnikiem. Jego zasięg na samym prądzie wynosi 45 km. Chętni na używany egzemplarz powinni przygotować ponad 50 tys. zł. Za tę cenę można otrzymać dobrej klasy model z początku produkcji, z układem napędowym opartym o 2-litrowy silnik benzynowy.

Mitsubishi Outlander PHEV

BMW to klasa sama w sobie. BMW 330e przejedzie na jednym ładowaniu nawet 66 km, a jego sprint do setki wynosi zaledwie 5,9 s. Auto występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: jako kombi Touring i sedan. Rynek używanych modeli nie jest duży. Najtańsze są wersje z 2017 roku, kosztujące przynajmniej 90 tys. zł.

Najtańsza hybryda plug-in – czy warto?

Jeszcze kilka lat temu zakup samochodów elektrycznych wiązał się z bardzo dużym wydatkiem. Dziś, w wyniku stale rosnącej popularności tego rodzaju aut, można je znaleźć w coraz niższej cenie. Dotyczy to nie tylko aut używanych, ale i nowych. Jaka jest najtańsza hybryda plug-in?

Skoda dość późno wkroczyła do świata elektromobilności, ale szybko odniosła sukces. Model Superb IV w wersji z wtyczką pojawił się w sprzedaży na początku 2020 roku. Jego zadeklarowany zasięg wynosi do 61,9 km, a moc silnika benzynowego 1.4 TSI wynosi 218 KM. Warto przy tym zaznaczyć, że wersja plug-in ma mniejszy bagażnik niż model spalinowy – 510 l w przypadku kombi i 485 l w liftbacku. 

Samochód ten jest jedną z najtańszych hybryd plug-in na rynku. Cena nowego liftbacka rozpoczyna się od ok. 160 tys. zł. Auto jest krótko w sprzedaży, co oznacza, że szukając samochodu z drugiej ręki, trzeba raczej nastawić się na zakup pojazdu demonstracyjnego od dealera.

Bardzo dobrymi parametrami i atrakcyjną ceną charakteryzuje się też Skoda Octavia iV z silnikiem elektrycznym 116 KM i silnikiem benzynowym 1.4 TSI 150 KM, o zasięgu do 70 km. Samochód w wersji podstawowej kosztuje od ok. 145 tys. zł. Jest dostępny w wersji kombi i liftback. Auto przyspiesza do setki w 7,7 s. Na wyposażeniu wersji podstawowej znajduje się m.in. tempomat, automatyczna klimatyzacja, kamera cofania, system multimedialny z ekranem dotykowym i tylne światła LED TOP z dynamicznymi kierunkowskazami.

Równie atrakcyjną ceną charakteryzuje się Renault Captur E-Tech Plug-in o zasięgu do 50 km, z silnikiem 160 KM i w cenie od 138 tys. zł. Samochód w wersji podstawowej wyposażono w system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, automatyczną klimatyzacją i tapicerką materiałową z elementami skóry ekologicznej.

Renault Captur E-Tech Plug-in

Dostęp do akcesoriów hybryd plug-in i aut elektrycznych w Inter Cars

Dużym plusem hybryd typu plug-in jest łatwa dostępność części i akcesoriów do właściwie każdego rocznika i modelu auta. Jeśli wybierzesz części zamienne albo akcesoria u sprawdzonego dostawcy, możesz całkiem sporo zaoszczędzić. Jednocześnie nie rezygnując przy tym z funkcjonalności i jakości podzespołów. Sprawdź polecane produkty w Inter Cars.

szukasz produktu który opisujemy?

Hybrydy plug-in w ocenie eksperta – podsumowanie

Co sądzą eksperci na temat hybryd plug-in? Opinie specjalistów z branży motoryzacyjnej są bardzo pozytywne. 

Samochody hybrydowe z wtyczką plug-in to świetna alternatywa dla klasycznych modeli spalinowych oraz elektrykówmówi ekspert marki Inter Cars. – Są polecane osobom, które chcą jeździć oszczędniej i z dbałością o środowisko, a jednocześnie zależy im na pełnej swobodzie jazdy w każdych warunkach. Pamiętaj o podłączaniu auta do ładowania przy każdej możliwej okazji. Ładowanie hybrydy nie jest uciążliwe, zwłaszcza gdy masz do dyspozycji własne gniazdko. Czas ładowania wynosi ok. 6-8 godzin, w zależności od modelu. Możesz więc podłączyć auto na noc i rano cieszyć się modelem gotowym do odjazdu na prądzie. Dzięki odpowiedniej dbałości o pojazd Twój samochód posłuży Ci z powodzeniem przez lata. Niezależnie od tego, czy nabyłeś nowy, czy używany model.

Rynek hybryd plug-in, podobnie jak zapotrzebowanie na ten rodzaj samochodu, systematycznie rośnie. Bogata gama aut nowych i używanych pozwoli Ci na wybór auta w dobrej cenie, idealnie dopasowanego do Twoich potrzeb.

Jeśli poszukujesz profesjonalnych akcesoriów, części i gadżetów do hybryd z wtyczką plug-in, mamy coś dla Ciebie. W Inter Cars czeka na Ciebie rozbudowany asortyment produktów motoryzacyjnych od sprawdzonych producentów. Zobacz nasze propozycje i wybierz artykuły idealne dla Ciebie i Twojego samochodu.

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Jeśli bateria będzie mniej sprawna, auto będzie więcej palić, ale nadal będzie jeździło. Uszkodzoną albo mocno zużytą baterię należy wymienić na nową lub poddać regeneracji.

Całkowity zasięg elektryczny samochodów PHEV waha się od 25 do nawet prawie 100 km.

Bez wątpienia. Wydajne połączenie silnika spalinowego i elektrycznego sprawia, że auta te sprawdzają się świetnie podczas tras średnio- i długodystansowych.

Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!