SKF Rolka zwrotna paska wieloklinowego VKM 22380
Pasek zębaty jest najprostszym i najczęściej stosowanym elementem napędu rozrządu. Właściwe naprężenie oraz jego poprowadzenie jest istotne dla prawidłowej pracy tego typu napędu. W tym celu stosuje się automatyczny napinacz wraz z rolkami napinającymi i prowadzącymi.
Producenci aut zalecają wymianę paska oraz rolek razem z napinaczem mniej więcej co pięć lat lub po przekroczeniu określonego przebiegu. Pominięcie tej wymiany może prowadzić do zerwania paska rozrządu, co skutkuje uderzeniem tłoków w zawory. Razem z zaworami uszkodzeniu ulegają wtedy tłoki, prowadnice zaworów, a czasami może dojść do uszkodzenia głowicy silnika i korbowodów.
Koncern SKF to największy na świecie dostawca produktów, rozwiązań oraz usług dla przemysłu z zakresu łożyskowania i uszczelnień. SKF obsługuje rynek części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych na całym świecie.