Cena



Rolka zwrotna paska wieloklinowego

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6214020~312

DAYCO
Rolka zwrotna paska wieloklinowego DAYAPV3018
Średnica zewnętrzna [mm] 80
Szerokość [mm] 31.2
Szerokość 2 [mm] 31.2
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SWAG
Rolka zwrotna paska wieloklinowego SW20933170
Średnica zewnętrzna [mm] 85
Szerokość [mm] 31
Materiał Metal
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SKF
Rolka zwrotna paska wieloklinowego VKM 38073
Średnica zewnętrzna [mm] 90
Szerokość [mm] 28
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BTA
Rolka zwrotna paska wieloklinowego E22031BTA
Średnica zewnętrzna [mm] 70
Szerokość [mm] 28.5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BTA
Rolka zwrotna paska wieloklinowego E2G0002BTA
Średnica zewnętrzna [mm] 76 8
Średnica wewnętrzna [mm] 8
Szerokość [mm] 31
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SWAG
Rolka zwrotna paska wieloklinowego SW10923781
Średnica zewnętrzna [mm] 76
Szerokość [mm] 22
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DAYCO
Rolka zwrotna paska wieloklinowego DAYAPV2706
Do koszyka
 
(0)
Darmowy odbiór nawet w 15 minut w jednym z 250 sklepów Inter Cars
Planowane doręczenie w poniedziałek
>9 szt.
Cena regularna  
88.81
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
Darmowa dostawa od 300 zł
BTA
Rolka zwrotna paska wieloklinowego E2P5952BTA
Średnica zewnętrzna [mm] 78 10
Średnica wewnętrzna [mm] 10
Szerokość [mm] 25
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
GATES
Rolka zwrotna paska wieloklinowego GATT36299
Średnica zewnętrzna [mm] 90
Średnica wewnętrzna [mm] 17
Szerokość [mm] 31
Materiał Aluminium
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
HERTH+BUSS JAKOPARTS
Rolka napinacza paska wieloklinowego J1144069
Średnica zewnętrzna [mm] 70
Średnica wewnętrzna [mm] 10
Szerokość [mm] 25
Materiał Metal
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
GATES
Rolka zwrotna paska wieloklinowego GATT36530
Średnica zewnętrzna [mm] 75
Średnica wewnętrzna [mm] 10
Szerokość [mm] 39
Materiał Metal
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BTA
Rolka zwrotna paska wieloklinowego E2X0010BTA
Średnica zewnętrzna [mm] 65
Szerokość [mm] 26
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
INA
Rolka zwrotna paska wieloklinowego 532 0392 20
Średnica zewnętrzna [mm] 50
Szerokość [mm] 26
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
INA
Rolka zwrotna paska wieloklinowego 532 0606 10
Średnica zewnętrzna [mm] 70
Szerokość [mm] 27.5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BTA
Rolka zwrotna paska wieloklinowego E2F5353BTA
Średnica zewnętrzna [mm] 70 10
Średnica wewnętrzna [mm] 10
Szerokość [mm] 26
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
INA
Rolka napinacza paska wieloklinowego 531 0148 10
Średnica zewnętrzna [mm] 70
Szerokość [mm] 27
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BTA
Rolka zwrotna paska wieloklinowego E2B5045BTA
Średnica zewnętrzna [mm] 70 8
Średnica wewnętrzna [mm] 8
Szerokość [mm] 23
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SKF
Rolka zwrotna paska wieloklinowego VKM 36031
Średnica zewnętrzna [mm] 60
Szerokość [mm] 25
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BTA
Rolka napinacza paska wieloklinowego E2R5571BTA
Średnica zewnętrzna [mm] 60
Średnica wewnętrzna [mm] 17
Szerokość [mm] 25
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
INA
Rolka zwrotna paska wieloklinowego 532 0694 10
Średnica zewnętrzna [mm] 90
Szerokość [mm] 25
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BTA
Rolka zwrotna paska wieloklinowego E2M0051BTA
Średnica zewnętrzna [mm] 54
Szerokość [mm] 30
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SKF
Rolka zwrotna paska wieloklinowego VKM 32243
Średnica zewnętrzna [mm] 70
Szerokość [mm] 24
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BTA
Rolka napinacza paska wieloklinowego E2W5480BTA
Średnica zewnętrzna [mm] 75.5 8
Średnica wewnętrzna [mm] 8
Szerokość [mm] 21.5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BTA
Rolka zwrotna paska wieloklinowego E24003BTA
Średnica zewnętrzna [mm] 17 75
Średnica wewnętrzna [mm] 17
Szerokość [mm] 26
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SKF
Rolka zwrotna paska wieloklinowego VKM 34030
Średnica zewnętrzna [mm] 65
Szerokość [mm] 25
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
INA
Rolka zwrotna paska wieloklinowego 532 0512 10
Średnica zewnętrzna [mm] 80
Szerokość [mm] 26
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
INA
Rolka zwrotna paska wieloklinowego 532 0672 10
Średnica zewnętrzna [mm] 54
Szerokość [mm] 26
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
INA
Rolka napinacza paska wieloklinowego 531 0812 10
Średnica zewnętrzna [mm] 70
Szerokość [mm] 22
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
INA
Rolka zwrotna paska wieloklinowego 532 0632 10
Średnica zewnętrzna [mm] 76
Szerokość [mm] 26.2
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BTA
Rolka zwrotna paska wieloklinowego E2Y0007BTA
Średnica zewnętrzna [mm] 70
Szerokość [mm] 28.5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
1 z 41 następna

Rolka paska wieloklinowego – element niezbędny w motoryzacji

Paski klinowe i wielorowkowe to kluczowe elementy każdej jednostki napędowej. Gwarantują synchroniczne przeniesienie napędu pomiędzy najważniejszymi elementami osprzętu silnika. Wałki rozrządu, pompy wtryskowe, alternatory czy pompy cieczy chłodzącej – to wszystko napędzane jest za pomocą pasków klinowych i wielorowkowych. Właściwe napięcie i prowadzenie paska rozrządu zabezpiecza jednostkę napędową przed awarią. Nie bez znaczenia są także dodatkowe elementy napędu, które współpracują z paskiem, takie jak rolka prowadząca paska wieloklinowego. Bez sprawnych rolek pasek wieloklinowy nie mógłby należycie pełnić swej funkcji.

Rolki paska wieloklinowego: co warto  nich wiedzieć?

Rolki paska klinowego mają kluczowy wpływ na funkcjonowanie całego układu rozrządu. Wykorzystywane są do właściwego prowadzenia paska, zwiększania kąta opasania, a także ustalania długich sekcji w napędzie. Rolka prowadząca, inaczej zwana rolką kierunkową, utrzymuje pasek klinowy na odpowiednim torze pracy. Im większy kąt opasania zapewnia rolka prowadząca paska klinowego, tym większa jest zdolność do przenoszenia dużych obciążeń silnika. 

Warto zaznaczyć, że rolki kierunkowe paska klinowego wykonane są najczęściej ze stali lub tworzywa sztucznego (np. poliamidu). Mogą one być zarówno gładkie, jak i uzębione, w zależności od potrzeb oraz konstrukcji silnika. Rolki mają we wnętrzu umieszczone jedno- lub dwurzędowe łożyska ze zwiększoną ilością smaru.

Niezwykle istotnym elementem jest także napinacz, który zapewnia odpowiednie naprężenie paska, a także zapobiega jego ślizganiu się po kole napędowym. Rolka prowadząca paska wieloklinowego, zwana również rolką kierunkową napinacza, jest podstawowym elementem mechanizmu wspomnianego napinacza. 

Porady dotyczące użytkowania i pielęgnacji rolki paska wieloklinowego

Podczas użytkowania rolki paska wieloklinowego ważne jest systematyczne kontrolowanie oraz serwisowanie osprzętu silnika i paska napędowego. Wszelkie usterki mogą bowiem wiązać się z poważnymi konsekwencjami, takimi jak wciągnięcie paska do układu rozrządu i tym samym jego całkowite zablokowanie. W takim przypadku konieczny będzie gruntowny remont jednostki napędowej. Widać więc, że tak niepozorny podzespół, jakim jest rolka prowadząca pasek wielorowkowy, pełni ogromną rolę. 

Porady praktyczne dotyczące korzystania z rolki paska wieloklinowego

Pamiętaj, że rolka prowadząca pasek wielorowkowego w samochodzie jest jednym z kluczowych elementów układu napędowego. Dlatego konieczne jest regularne sprawdzanie jej stanu i wymiana na nową w razie zużycia. Wybieraj części samochodowe od renomowanych producentów, takich jak Ina, Gates, Meyle, BTA, Dayco czy SKF. I te marki znajdziesz w ofercie Inter Cars. Warto dodać, że w katalogu są nie tylko rolki prowadzące, ale też rolki zwrotne paska wieloklinowego i inne części

Podsumowanie – rolka paska klinowego

Rolka paska wieloklinowego to niezbędny element w każdym samochodzie. Odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu napędowego i zapewnia bezpieczną pracę jednostki napędowej. Ważne jest regularne kontrolowanie stanu rolek i wymiana w razie zużycia. Oczywiście warto stosować markowe zamienniki, których nie brakuje w Inter Cars. Trzeba wspomnieć, że np. Dayco, SKF czy Gates, produkują osprzęt na pierwszy montaż (części OE). I to jest znakomita rekomendacja.

Najczęściej zadawane pytania dotyczące rolki paska wieloklinowego

Jakie są objawy zużytej rolki kierunkowej paska wieloklinowego?

Zużycie rolki prowadzącej paska wieloklinowego może objawiać się różnie. Najczęściej są to hałasy, takie jak stukanie czy pisk, a w ekstremalnych przypadkach może dojść do zerwania paska.

Kiedy należy wymienić rolkę prowadzącą paska wieloklinowego?

Rolka prowadząca paska wieloklinowego to część, która powinna być wymieniana zgodnie z zaleceniami producenta auta. Zazwyczaj jest to 60-100 tysięcy kilometrów.

Czy można samemu wymienić rolkę zwrotną paska wieloklinowego?

Wymiana rolki zwrotnej, podobnie jak i prowadzącej, paska wieloklinowego jest skomplikowanym procesem, który wymaga odpowiednich narzędzi i umiejętności. Dlatego zaleca się powierzenie tej operacji profesjonalistom.