HANS PRIES Zb. wyrównawczy, olej hydr. (wspomaganie ukł. kierowniczego) HP109 070
Układ wspomagania kierownicy jest układem hydraulicznym, co oznacza, iż do pracy poza napędem przekazywanym za pomocą paska osprzętu (popularnie klinowego) wymaga płynu. Ubytki płynu w układzie są uzupełniane ze zbiornika z płynem wspomagania, lecz w porównaniu do np. płynu chłodniczego, tolerancja na jego niedobory jest niewielka. Stąd ważne jest utrzymanie szczelności układu.
Niedostateczna ilość płynu hydraulicznego powoduje, że pompa wspomagania pracuje na sucho, bez smarowania. Można to poznać po hałasie dochodzącym spod maski przy kręceniu kierownicą, osłabieniem lub brakiem wspomagania kierownicy. Pompa pracująca bez płynu może ulec zatarciu i spowodować zerwanie paska osprzętu, a więc napędu alternatora, klimatyzacji, układu chłodzenia, co spowoduje unieruchomienie pojazdu. Większość układów wspomagania kierownicy w przypadku uzupełnienia niedoborów płynu odpowietrza się w trakcie pracy. Wystarczy na pracującym silniku przekręcić kierownicą do oporu w obie strony. Szczelność układu, w tym także zbiornika płynu układu wspomagania gwarantuje, że nie będziemy mieć niespodzianek związanych z brakiem płynu hydraulicznego.
B009KBFTCY | AMAZON (ASIN) |
109 070 | ARTNR_Z_TCD |
8862 | BIRTH |
109 070 756 | HANS PRIES |
4906-01-0001P | IC KROSY |
330422371 | SEAT |
357 422 371 | SEAT |
3A0 422 371 | SEAT |
V10-9729 | VAICO |
330422371 | VW |
357422371 | VW |
3A0422371 | VW |