Cena



Producent

Miejsce zabudowy

6601
6662
7528
95

Rozmiar

Układ kierowniczy

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6700000

Drążek kierowniczy osiowy RH02-0020
REINHOCH
Drążek kierowniczy osiowy RH02-0020
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 305 264.5
Wymiar gwintu [mm] M16
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M16
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Średnica [mm] 16.7
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Drążek kierowniczy osiowy RH02-0029
REINHOCH
Drążek kierowniczy osiowy RH02-0029
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Drążek kierowniczy osiowy PE-AX-2059
MOOG
Drążek kierowniczy osiowy PE-AX-2059
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 255
Wymiar gwintu [mm] M14
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M12
Skok gwintu 2 [mm] 1
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Średnica [mm] 13
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Drążek kierowniczy osiowy ME-AX-1530
MOOG
Drążek kierowniczy osiowy ME-AX-1530
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 218
Wymiar gwintu [mm] M12
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M14
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Średnica [mm] 14.5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Drążek kierowniczy osiowy JAR971
TRW
Drążek kierowniczy osiowy JAR971
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 230 196
Wymiar gwintu [mm] M14
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M14
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Drążek kierowniczy osiowy TA2507
DELPHI
Drążek kierowniczy osiowy TA2507
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 320
Wymiar gwintu [mm] M14
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M16
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Drążek kierowniczy środkowy 220299
C.E.I
Drążek kierowniczy środkowy 220299
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 991
Wymiar stożka [mm] 30
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Końcówka drążka kierowniczego RH01-0004 AUDI 50, 80 B1, 80 B2, 80 B3, 80 B4, 90 B2, 90 B3, CABRIOLET B3, COUPE B2, COUPE B3, QUATTRO; VW DERBY, PARATI I, PARATI III, PASSAT B1, PASSAT B2, POLO
REINHOCH
Końcówka drążka kierowniczego RH01-0004 AUDI 50, 80 B1, 80 B2, 80 B3, 80 B4, 90 B2, 90 B3, CABRIOLET B3, COUPE B2, COUPE B3, QUATTRO; VW DERBY, PARATI I, PARATI III, PASSAT B1, PASSAT B2, POLO
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Wymiar gwintu [mm] M14
Skok gwintu [mm] 1.5
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Końcówka drążka kierowniczego RH01-2031 CITROEN C5 I, C5 II
REINHOCH
Końcówka drążka kierowniczego RH01-2031 CITROEN C5 I, C5 II
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 260
Wymiar gwintu [mm] M16
Skok gwintu [mm] 1.5
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Szerokość [mm] 60
Wysokość [mm] 75
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Końcówka drążka kierowniczego RH01-5027 OPEL AGILA; SUZUKI IGNIS I, IGNIS II, SWIFT III
REINHOCH
Końcówka drążka kierowniczego RH01-5027 OPEL AGILA; SUZUKI IGNIS I, IGNIS II, SWIFT III
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj gwintu wewnętrzny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Końcówka drążka kierowniczego RH01-6005 CHRYSLER NEON, NEON II, PT CRUISER
REINHOCH
Końcówka drążka kierowniczego RH01-6005 CHRYSLER NEON, NEON II, PT CRUISER
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Wymiar gwintu [mm] M14
Skok gwintu [mm] 1.5
Rodzaj gwintu wewnętrzny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Końcówka drążka kierowniczego RH01-2051 RENAULT LAGUNA, LAGUNA III, LATITUDE
REINHOCH
Końcówka drążka kierowniczego RH01-2051 RENAULT LAGUNA, LAGUNA III, LATITUDE
Miejsce zabudowy Przód Zewnątrz
Strona zabudowy Prawa
Długość [mm] 240
Rodzaj gwintu wewnętrzny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Końcówka drążka kierowniczego TA1665 AUDI A3; SKODA OCTAVIA I; VW GOLF IV, NEW BEETLE
DELPHI
Końcówka drążka kierowniczego TA1665 AUDI A3; SKODA OCTAVIA I; VW GOLF IV, NEW BEETLE
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Lewa
Długość [mm] 72
Wymiar stożka [mm] 13.4
Wymiar gwintu [mm] M14
Skok gwintu [mm] 1.5
Szerokość [mm] 40
Wysokość [mm] 70
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Końcówka drążka kierowniczego TA2027 FORD FIESTA V, FUSION; MAZDA 2
DELPHI
Końcówka drążka kierowniczego TA2027 FORD FIESTA V, FUSION; MAZDA 2
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Długość [mm] 112
Wymiar stożka [mm] 11.5
Wymiar gwintu [mm] M14
Skok gwintu [mm] 1.5
Rodzaj gwintu wewnętrzny
Szerokość [mm] 45
Wysokość [mm] 75
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Końcówka drążka kierowniczego TA1931 CITROEN JUMPER I; FIAT DUCATO; PEUGEOT BOXER
DELPHI
Końcówka drążka kierowniczego TA1931 CITROEN JUMPER I; FIAT DUCATO; PEUGEOT BOXER
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 140
Wymiar stożka [mm] 16.6
Wymiar gwintu [mm] M16
Skok gwintu [mm] 1.5
Rodzaj gwintu wewnętrzny
Szerokość [mm] 40
Wysokość [mm] 98
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Końcówka drążka kierowniczego ME-ES-1528 MERCEDES A (W168)
MOOG
Końcówka drążka kierowniczego ME-ES-1528 MERCEDES A (W168)
Miejsce zabudowy Przód Zewnątrz
Strona zabudowy Prawa
Długość [mm] 205 16.5
Wymiar stożka [mm] 16.5
Wymiar gwintu [mm] M12
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M12
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Rodzaj gwintu wewnętrzny
Średnica [mm] 16.5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Drążek kierowniczy SK-DS-3993
MOOG
Drążek kierowniczy SK-DS-3993
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Długość [mm] 378
Wymiar gwintu [mm] M16
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M12
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Wymiar stożka [mm] 16
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Końcówka drążka kierowniczego RH52-3008
REINHOCH
Końcówka drążka kierowniczego RH52-3008
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 120
Wymiar stożka [mm] 32
Wymiar gwintu [mm] M30
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M27
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Końcówka drążka kierowniczego CH-ES-8354 JEEP COMMANDER, GRAND CHEROKEE III
MOOG
Końcówka drążka kierowniczego CH-ES-8354 JEEP COMMANDER, GRAND CHEROKEE III
Miejsce zabudowy Przód Zewnątrz
Strona zabudowy Prawa
Wymiar gwintu [mm] M16
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M14
Skok gwintu 2 [mm] 1.25
Rodzaj gwintu wewnętrzny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Końcówka drążka kierowniczego CH-ES-10101 CHRYSLER 300C
MOOG
Końcówka drążka kierowniczego CH-ES-10101 CHRYSLER 300C
Miejsce zabudowy Przód Zewnątrz
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 120
Wymiar stożka [mm] 19
Wymiar gwintu [mm] M15
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M12
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Średnica [mm] 19
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Końcówka drążka kierowniczego 11-16 020 0023 CITROEN BERLINGO, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C4 II, DS4; PEUGEOT 3008, 3008 I, 308, 308 I, 308 I/KOMBI, 5008, 5008 I, PARTNER
MEYLE
Końcówka drążka kierowniczego 11-16 020 0023 CITROEN BERLINGO, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C4 II, DS4; PEUGEOT 3008, 3008 I, 308, 308 I, 308 I/KOMBI, 5008, 5008 I, PARTNER
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Długość [mm] 165
Wymiar gwintu [mm] M10
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M14
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Końcówka drążka kierowniczego 36-16 020 0084 NISSAN ALMERA II, SENTRA V
MEYLE
Końcówka drążka kierowniczego 36-16 020 0084 NISSAN ALMERA II, SENTRA V
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 100
Wymiar gwintu [mm] M12
Skok gwintu [mm] 1.25
Wymiar gwintu 2 [mm] M12
Skok gwintu 2 [mm] 1.25
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Drążek kierowniczy osiowy 16-16 031 0013/HD
MEYLE
Drążek kierowniczy osiowy 16-16 031 0013/HD
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 215
Wymiar gwintu [mm] M14
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M14
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Drążek kierowniczy osiowy BM-AX-17763
MOOG
Drążek kierowniczy osiowy BM-AX-17763
Miejsce zabudowy Przód Wewnątrz
Strona zabudowy Prawa Lewa
Wymiar gwintu [mm] M16
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M16
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Wąż hydrauliczny układu wspomagania FE38050
FEBI
Wąż hydrauliczny układu wspomagania FE38050
Średnica wewnętrzna [mm] 22
Długość [mm] 400
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Osłona przekładni kierowniczej I6R002PC
PASCAL
Osłona przekładni kierowniczej I6R002PC
Strona zabudowy Prawa Lewa
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 140
Średnica wewnętrzna [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 38
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Osłona przekładni kierowniczej I6B007PC
PASCAL
Osłona przekładni kierowniczej I6B007PC
Strona zabudowy Prawa Lewa
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 204
Średnica wewnętrzna [mm] 16 63
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Uszczelka przewodu hydraulicznego wspomagania 400631
OE PEUGEOT
Uszczelka przewodu hydraulicznego wspomagania 400631
Średnica wewnętrzna [mm] 7.6
Grubość [mm] 1.8
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Tuleja wału kierowniczego STR-1201258
>9 szt.
Osłona przekładni kierowniczej I60513PC
PASCAL
Osłona przekładni kierowniczej I60513PC
Strona zabudowy Prawa Lewa
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 183
Średnica wewnętrzna [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54.5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
1 z 508 następna

Układ kierowniczy – budowa i działanie 

Układ kierowniczy to jeden z najważniejszych układów w samochodzie. Bez niego niemożliwa byłaby jazda autem, skręcanie i wykonywanie innych manewrów kołem kierownicy. Sprawny układ kierowniczy jest niezbędny do komfortowej i bezpiecznej jazdy. Części układu kierowniczego muszą zatem działać bez zarzutu.

Mechanizm kierowniczy – jak to działa? 

Jest kilka bardzo ważnych części układu kierowniczego. To przede wszystkim umieszczona w kabinie auta kolumna kierownicy, która łączy się bezpośrednio z kołem kierownicy. Kolumna łączy się też z przekładnią kierowniczą i jej obudową. Natomiast ramię kierownicze bierze udział w przenoszeniu obrotu kierownicy na koła skrętne. Każdy z elementów układu jest oczywiście bardzo ważną częścią całości i awaria któregokolwiek z nich może doprowadzić do tego, że manewry wykonywane przez kierowcę nie będą prawidłowo przenoszone na koła pojazdu. 

Mechanizm zwrotniczy – co to takiego? 

Obok układu kierowniczego jest układ zwrotniczy, który gwarantuje idealną synchronizację skrętu obu kół. Składa się z takich części układu kierowniczego, jak: zwrotnica z dźwigniami umieszczonymi na sztywnej osi (lub moście napędowym), drążek oraz dźwignia kierownicza. Tak wygląda układ kierowniczy w przypadku zależnego modelu zawieszenia. 

Natomiast dla modelu niezależnego układy kierownicze różnią się, chociaż zasada ich działania jest taka sama. Nie ma takich części układów kierowniczych, jak jeden drążek i dźwignia. Poprzeczny drążek kierowniczy zbudowany jest z trzech elementów: z drążka środkowego i dwóch bocznych. Z kolei dźwignia pośrednicząca, założona na ramię kierownicy obrotowo, prowadzi drążek środkowy. 

W wielu samochodach stosuje się przekładnię zębatkową (maglownicę) zamiast drążka poprzecznego. W przypadku awarii maglownic jazda samochodem byłaby niemożliwa. Wspomniana maglownica należy do bardzo ważnych części układu kierowniczego. To ona odpowiada za przełożenie ruchu kierownicy na skręt kół. 

Układy kierownicze podczas jazdy – jak to działa? 

Warto zaznajomić się z zasadą działania układu kierowniczego. Jeśli będziesz używać go prawidłowo i co jakiś czas wykonywać serwis techniczny, wtedy nie powinny pojawić się żadne problemy. Niestety układy kierownicze potrafią psuć się często. Takie części układów kierowniczych, jak maglownica, ulega różnym awariom.  

Jak to wygląda w praktyce? Podczas manewru skrętu, za pomocą mechanizmu układu, ruch kierownicy przenoszony jest do przekładni kierowniczej. Następnie przestawienie tego mechanizmu przełożone zostaje na przestawienie w odpowiedni sposób mechanizmu zwrotniczego. Dopiero w tej części tego procesu dochodzi do skrętu kół. A od drążka kierowniczego, na który bezpośrednio oddziałuje ramię kierownicy, zależy, w jakim stopniu kręcą się koła. 

Prawidłowy układ kierowniczy – czyli jaki? 

Prawidłowo działający układ kierowniczy to taki, który nie sprawia problemów podczas wykonywania manewrów kierownicą. Zawsze koła skręcone muszą wrócić do pozycji wyjściowej, czyli do położenia odpowiadającemu kierunkowi jazdy. Natomiast koła prowadzone pionowo przez nierówności drogi nie mogą prowadzić do zmiany kierunku jazdy. Na kole kierowniczym nie powinno się również odczuwać uderzeń wywołanych nierównościami na drodze, a uszkodzenie wspomagania kierownicy nie powinno uniemożliwiać prowadzenia pojazdu. 

Części układu kierowniczego – nasza oferta 

W ofercie naszego sklepu Inter Cars znajdziesz wiele różnych elementów zamiennych do układów kierowniczych. Mamy zarówno wszelkiego rodzaju drążki kierownicze oraz końcówki do nich, jak i ich inne drobne części. Znajdziesz u nas także przekładnie kierownicze, elementy do nich oraz specjalne zestawy naprawcze, które pomogą Ci kompleksowo rozwiązać problem. 

Jeżeli potrzebna Ci jest nowa pompa wspomagania, to nie musisz jej szukać w innym sklepie. Mamy zarówno ten element, jak i wszelkie dodatki w postaci zestawów naprawczych, kół pasowych, zbiorników do pomp. Mogą Ci się również przydać przewody ciśnieniowe do układów wspomagania. Znajdziesz u nas również różne inne dodatkowe, ale równie potrzebne podzespoły do układów kierowniczych. Dlatego nawet jeżeli w Twoim samochodzie popsuje się mniej istotny element, możesz liczyć na to, że znajdziesz go w naszym sklepie. 

Jeśli praca dwóch układów – kierowniczego i zwrotniczego przebiega prawidłowo – jazda jest przyjemna. Zawsze obserwuj więc pracę koła kierownicy podczas jazdy i oceniaj prowadzenie auta. Jeśli zauważysz jakiekolwiek problemy, nie zwlekaj z wizytą w warsztacie i zakupem części zamiennych.  

W Inter Cars dostaniesz fachowe wsparcie merytoryczne i techniczne, dlatego warto korzystać z usług profesjonalistów. W naszym sklepie znajdziesz wiele wysokiej jakości części układów kierowniczych. Dopasujemy je do modelu auta i Twoich preferencji. Sprawdź, jakie marki produktów dostępne są na naszej stronie internetowej. 

Sekcja FAQ

Co to jest układ zwrotniczy?

Układ zwrotniczy składa się z elementów takich jak zwrotnica, drążek kierowniczy i dźwignia kierownicza. Jego zadaniem jest synchronizacja skrętu obu kół samochodu.

Jak powinien działać prawidłowy układ kierowniczy?

Prawidłowo działający układ kierowniczy powinien umożliwiać wykonywanie manewrów bez problemów. Koła skręcone powinny wrócić do swojej pozycji wyjściowej, koła nie powinny prowadzić do zmiany kierunku jazdy na nierównościach, a kierownica nie powinna generować uderzeń związanych z nierównościami na drodze.

Co wchodzi w skład układu kierowniczego?

Do układu kierowniczego zalicza się między innymi: kolumna kierownicy, mechanizm kierownicy, przekładnia kierownicza, układ wspomagania czy drążki i końcówki drążków kierowniczych.