Cena



Producent

Miejsce zabudowy

7228
7280
8331
97

Rozmiar

Układ kierowniczy

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6700000

REINHOCH
Końcówka drążka kierowniczego RH52-2002
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 150
Wymiar stożka [mm] 30
Wymiar gwintu [mm] M30
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M24
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MOOG
Drążek kierowniczy środkowy FD-AX-5110
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 335
Wymiar gwintu [mm] M18
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M16
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Średnica [mm] 24.2
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
REINHOCH
Końcówka drążka kierowniczego RH01-5001 OPEL VECTRA B; SAAB 9-5
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj gwintu wewnętrzny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
REINHOCH
Drążek kierowniczy osiowy RH02-0028
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 352
Wymiar gwintu [mm] M16
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M16
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
LEMFOERDER
Końcówka drążka kierowniczego LMI37590
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Lewa
Rodzaj gwintu wewnętrzny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MOOG
Drążek kierowniczy SK-DS-3993
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Długość [mm] 378
Wymiar gwintu [mm] M16
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M12
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Wymiar stożka [mm] 16
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
C.E.I
Drążek kierowniczy środkowy 220083
Długość [mm] 876
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DELPHI
Drążek kierowniczy osiowy TA2507
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 320
Wymiar gwintu [mm] M14
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M16
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
OE PEUGEOT
Uszczelka przewodu hydraulicznego wspomagania 400631
Średnica wewnętrzna [mm] 7.6
Grubość [mm] 1.8
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
LAUBER
Pompa hydrauliczna układu kierowniczego LAU 55.1031
Tryb pracy Hydrauliczny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Drążek kierowniczy środkowy FE101703
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 751 801
Wymiar stożka [mm] 28.6
Wymiar gwintu [mm] M20
Skok gwintu [mm] 1.5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
PASCAL
Osłona przekładni kierowniczej I60513PC
Strona zabudowy Prawa Lewa
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 183
Średnica wewnętrzna [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54.5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
REINHOCH
Drążek kierowniczy osiowy RH02-0029
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MEYLE
Końcówka drążka kierowniczego 516 020 0012/HD VOLVO V40
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Długość [mm] 109.5
Wymiar gwintu [mm] M10
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M16
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
LAUBER
Przekładnia kierownicza LAU 66.8905
Tryb pracy Hydrauliczny
Długość całkowita [mm] 1040
Liczba zębów wałka [szt.] 34
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FAG
Końcówka drążka kierowniczego 840 1646 10 LEXUS CT; TOYOTA COROLLA, PRIUS
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Długość [mm] 186 207.43
Wymiar stożka [mm] 11.9
Wymiar gwintu [mm] M14
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M12
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
YAMATO
Drążek kierowniczy środkowy I35042YMT
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 322
Wymiar gwintu [mm] M14
Skok gwintu [mm] 1.25
Wymiar gwintu 2 [mm] M16
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MOOG
Końcówka drążka kierowniczego AU-ES-3916 AUDI 80 B2, 80 B3, 80 B4, 90 B2, 90 B3, CABRIOLET B3, COUPE B2, COUPE B3, QUATTRO; VW PASSAT B2, SANTANA
Miejsce zabudowy Przód Zewnątrz
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 75 19.5
Wymiar stożka [mm] 12
Wymiar gwintu [mm] M14
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M12
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Rodzaj gwintu wewnętrzny
Średnica [mm] 12
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
HALDEX
Przegub kulowy cięgna zaworu powietrznego 612025001
Nazwa asortymentu Dźwignia regulacji poziomu zawieszenia
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
REINHOCH
Końcówka drążka kierowniczego RH01-0004 AUDI 50, 80 B1, 80 B2, 80 B3, 80 B4, 90 B2, 90 B3, CABRIOLET B3, COUPE B2, COUPE B3, QUATTRO; VW DERBY, PARATI I, PARATI III, PASSAT B1, PASSAT B2, POLO
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Wymiar gwintu [mm] M14
Skok gwintu [mm] 1.5
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MOOG
Drążek kierowniczy środkowy RE-AX-2097
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 196
Wymiar gwintu [mm] M16
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M14
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
YAMATO
Końcówka drążka kierowniczego I10320YMT KIA CARENS I, CARENS III, MAGENTIS II
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Lewa
Długość [mm] 223
Rozmiar klucza [mm] 17
Grubość [mm] 73
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
LEMFOERDER
Osłona przekładni kierowniczej LMI33612
Strona zabudowy Prawa Lewa
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 206
Średnica wewnętrzna [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50
Materiał Termoplast
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
YAMATO
Drążek kierowniczy środkowy I35017YMT
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 327
Wymiar gwintu [mm] M16
Skok gwintu [mm] 1.5
Wymiar gwintu 2 [mm] M12
Skok gwintu 2 [mm] 1.25
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Średnica [mm] 16
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
REINHOCH
Końcówka drążka kierowniczego RH01-3032 BMW X5 (E53)
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
PASCAL
Osłona przekładni kierowniczej I6C009PC
Strona zabudowy Prawa Lewa
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 181
Średnica wewnętrzna [mm] 13.5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 52
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DELPHI
Drążek kierowniczy TA3266
Strona zabudowy Prawa Lewa
Miejsce zabudowy Tył
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MOPAR
Olej do wspomagania układu kierowniczego 0,946l 68218064AA/AB/AC

0.946l

Przeznaczenie Osobowe
Do koszyka
 
5.0
(1)
Darmowy odbiór nawet w 15 minut w jednym z 250 sklepów Inter Cars
Oficjalny dystrybutor
Gwarancja jakości Inter Cars
Planowane doręczenie w poniedziałek
>9 szt.
Cena regularna  
97.37
(102.93 zł/L)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
Darmowa dostawa od 300 zł
MEYLE
Drążek kierowniczy osiowy 16-16 031 0008
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 303
Wymiar gwintu [mm] M12
Skok gwintu [mm] 1
Wymiar gwintu 2 [mm] M14
Skok gwintu 2 [mm] 1.5
Rodzaj gwintu zewnętrzny
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DELPHI
Końcówka drążka kierowniczego TA3232 AUDI A1; SEAT MII; SKODA CITIGO, E-CITIGO; VW LOAD UP, UP!
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Długość [mm] 112
Wymiar stożka [mm] 13.3
Wymiar gwintu [mm] M14
Skok gwintu [mm] 1.5
Szerokość [mm] 37
Wysokość [mm] 74
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
1 z 553 następna

Układ kierowniczy – budowa i działanie 

Układ kierowniczy to jeden z najważniejszych układów w samochodzie. Bez niego niemożliwa byłaby jazda autem, skręcanie i wykonywanie innych manewrów kołem kierownicy. Sprawny układ kierowniczy jest niezbędny do komfortowej i bezpiecznej jazdy. Części układu kierowniczego muszą zatem działać bez zarzutu.

Mechanizm kierowniczy – jak to działa? 

Jest kilka bardzo ważnych części układu kierowniczego. To przede wszystkim umieszczona w kabinie auta kolumna kierownicy, która łączy się bezpośrednio z kołem kierownicy. Kolumna łączy się też z przekładnią kierowniczą i jej obudową. Natomiast ramię kierownicze bierze udział w przenoszeniu obrotu kierownicy na koła skrętne. Każdy z elementów układu jest oczywiście bardzo ważną częścią całości i awaria któregokolwiek z nich może doprowadzić do tego, że manewry wykonywane przez kierowcę nie będą prawidłowo przenoszone na koła pojazdu. 

Mechanizm zwrotniczy – co to takiego? 

Obok układu kierowniczego jest układ zwrotniczy, który gwarantuje idealną synchronizację skrętu obu kół. Składa się z takich części układu kierowniczego, jak: zwrotnica z dźwigniami umieszczonymi na sztywnej osi (lub moście napędowym), drążek oraz dźwignia kierownicza. Tak wygląda układ kierowniczy w przypadku zależnego modelu zawieszenia. 

Natomiast dla modelu niezależnego układy kierownicze różnią się, chociaż zasada ich działania jest taka sama. Nie ma takich części układów kierowniczych, jak jeden drążek i dźwignia. Poprzeczny drążek kierowniczy zbudowany jest z trzech elementów: z drążka środkowego i dwóch bocznych. Z kolei dźwignia pośrednicząca, założona na ramię kierownicy obrotowo, prowadzi drążek środkowy. 

W wielu samochodach stosuje się przekładnię zębatkową (maglownicę) zamiast drążka poprzecznego. W przypadku awarii maglownic jazda samochodem byłaby niemożliwa. Wspomniana maglownica należy do bardzo ważnych części układu kierowniczego. To ona odpowiada za przełożenie ruchu kierownicy na skręt kół. 

Układy kierownicze podczas jazdy – jak to działa? 

Warto zaznajomić się z zasadą działania układu kierowniczego. Jeśli będziesz używać go prawidłowo i co jakiś czas wykonywać serwis techniczny, wtedy nie powinny pojawić się żadne problemy. Niestety układy kierownicze potrafią psuć się często. Takie części układów kierowniczych, jak maglownica, ulega różnym awariom.  

Jak to wygląda w praktyce? Podczas manewru skrętu, za pomocą mechanizmu układu, ruch kierownicy przenoszony jest do przekładni kierowniczej. Następnie przestawienie tego mechanizmu przełożone zostaje na przestawienie w odpowiedni sposób mechanizmu zwrotniczego. Dopiero w tej części tego procesu dochodzi do skrętu kół. A od drążka kierowniczego, na który bezpośrednio oddziałuje ramię kierownicy, zależy, w jakim stopniu kręcą się koła. 

Prawidłowy układ kierowniczy – czyli jaki? 

Prawidłowo działający układ kierowniczy to taki, który nie sprawia problemów podczas wykonywania manewrów kierownicą. Zawsze koła skręcone muszą wrócić do pozycji wyjściowej, czyli do położenia odpowiadającemu kierunkowi jazdy. Natomiast koła prowadzone pionowo przez nierówności drogi nie mogą prowadzić do zmiany kierunku jazdy. Na kole kierowniczym nie powinno się również odczuwać uderzeń wywołanych nierównościami na drodze, a uszkodzenie wspomagania kierownicy nie powinno uniemożliwiać prowadzenia pojazdu. 

Części układu kierowniczego – nasza oferta 

W ofercie naszego sklepu Inter Cars znajdziesz wiele różnych elementów zamiennych do układów kierowniczych. Mamy zarówno wszelkiego rodzaju drążki kierownicze oraz końcówki do nich, jak i ich inne drobne części. Znajdziesz u nas także przekładnie kierownicze, elementy do nich oraz specjalne zestawy naprawcze, które pomogą Ci kompleksowo rozwiązać problem. 

Jeżeli potrzebna Ci jest nowa pompa wspomagania, to nie musisz jej szukać w innym sklepie. Mamy zarówno ten element, jak i wszelkie dodatki w postaci zestawów naprawczych, kół pasowych, zbiorników do pomp. Mogą Ci się również przydać przewody ciśnieniowe do układów wspomagania. Znajdziesz u nas również różne inne dodatkowe, ale równie potrzebne podzespoły do układów kierowniczych. Dlatego nawet jeżeli w Twoim samochodzie popsuje się mniej istotny element, możesz liczyć na to, że znajdziesz go w naszym sklepie. 

Jeśli praca dwóch układów – kierowniczego i zwrotniczego przebiega prawidłowo – jazda jest przyjemna. Zawsze obserwuj więc pracę koła kierownicy podczas jazdy i oceniaj prowadzenie auta. Jeśli zauważysz jakiekolwiek problemy, nie zwlekaj z wizytą w warsztacie i zakupem części zamiennych.  

W Inter Cars dostaniesz fachowe wsparcie merytoryczne i techniczne, dlatego warto korzystać z usług profesjonalistów. W naszym sklepie znajdziesz wiele wysokiej jakości części układów kierowniczych. Dopasujemy je do modelu auta i Twoich preferencji. Sprawdź, jakie marki produktów dostępne są na naszej stronie internetowej. 

Sekcja FAQ

Co to jest układ zwrotniczy?

Układ zwrotniczy składa się z elementów takich jak zwrotnica, drążek kierowniczy i dźwignia kierownicza. Jego zadaniem jest synchronizacja skrętu obu kół samochodu.

Jak powinien działać prawidłowy układ kierowniczy?

Prawidłowo działający układ kierowniczy powinien umożliwiać wykonywanie manewrów bez problemów. Koła skręcone powinny wrócić do swojej pozycji wyjściowej, koła nie powinny prowadzić do zmiany kierunku jazdy na nierównościach, a kierownica nie powinna generować uderzeń związanych z nierównościami na drodze.

Co wchodzi w skład układu kierowniczego?

Do układu kierowniczego zalicza się między innymi: kolumna kierownicy, mechanizm kierownicy, przekładnia kierownicza, układ wspomagania czy drążki i końcówki drążków kierowniczych.