Data publikacji: 2025-02-14

Skuteczne hamowanie w każdych warunkach

Wielogodzinna podróż autostradą. Górskie kręte drogi. Kilometrowy korek w mieście. Chcesz mieć pewność, że Twoje auto efektywnie hamuje w każdych warunkach? Zwiększ kontrolę dzięki tarczom hamulcowym Speedmax.

Speedmax

Czy wiesz, że fabryczne układy hamulcowe w większości samochodów, wraz ze wzrostem temperatury znacząco obniżają swoją skuteczność hamowania? Właśnie dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie wiercone oraz nacinane tarcze hamulcowe Speedmax, które zachowują skuteczność hamowania w każdych warunkach. Tarcze Speedmax doskonale współpracują z większością dostępnych na rynku zamienników klocków hamulcowych, skracając drogę hamowania.

Tarcze Speedmax - Twoja gwarancja zwiększenia bezpieczeństwa!

SPEEDMAX
Tarcza hamulcowa SPEEDMAX 2szt. pełna 5201-01-0372PTUOTUV Tył AUDI A1, A2, A3, TT; SEAT CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, IBIZA V, LEON, TOLEDO II, TOLEDO IV; SKODA FABIA I
Linia SPEEDMAX
Średnica zewnętrzna [mm] 232
Grubość [mm] 9
Rodzaj tarczy Nacinana Nawiercana
Budowa tarczy Jednoczęściowa
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Wysokość całkowita [mm] 39
Jednostka sprzedaży kpl.
Oferta Tuning
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Cena regularna  
275.53
(137.77 zł/szt)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
SPEEDMAX
Tarcza hamulcowa SPEEDMAX 2szt. wentylowana 5201-01-1075PTUOTUV Przód FIAT CROMA, CROMA/KOMBI; OPEL SIGNUM, VECTRA B, VECTRA C, VECTRA C GTS; SAAB 9-3, 9-3X
Linia SPEEDMAX
Średnica zewnętrzna [mm] 285
Grubość [mm] 24.9
Rodzaj tarczy Nacinana Nawiercana
Budowa tarczy Jednoczęściowa
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Średnica otworu centrującego [mm] 70
Wysokość całkowita [mm] 42.1
Jednostka sprzedaży kpl.
Oferta Tuning
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
Cena regularna  
515.05
(257.53 zł/szt)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
SPEEDMAX
Tarcza hamulcowa pełna/perforowana/szczelinowa 5201-01-1076PTUOTUV Tył AUDI A3; SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, LEON SC, LEON ST, LEON ST/KOMBI, TOLEDO III; SKODA OCTAVIA II, OCTAVIA III, YETI
Średnica zewnętrzna [mm] 255
Grubość [mm] 10
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Wysokość całkowita [mm] 51
Jednostka sprzedaży kpl.
Oferta Tuning
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Cena regularna  
317.65
(158.83 zł/szt)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
SPEEDMAX
Tarcza hamulcowa SPEEDMAX 2szt. pełna 5201-01-0310PTUOTUV Tył AUDI 100 C3, 100 C4, A4 B6, A6 C4, A6 C5; SKODA SUPERB I; VW PASSAT B5, PASSAT B5.5, PASSAT B6
Linia SPEEDMAX
Średnica zewnętrzna [mm] 245
Grubość [mm] 10
Rodzaj tarczy Nacinana Nawiercana
Budowa tarczy Jednoczęściowa
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Wysokość całkowita [mm] 64
Jednostka sprzedaży kpl.
Oferta Tuning
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
Cena regularna  
308.08
(154.04 zł/szt)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
SPEEDMAX
Tarcza hamulcowa SPEEDMAX 2szt. wentylowana 5201-01-0515PTUOTUV Przód BMW 5 (E34), 7 (E32)
Linia SPEEDMAX
Średnica zewnętrzna [mm] 302
Grubość [mm] 22
Rodzaj tarczy Nacinana Nawiercana
Budowa tarczy Jednoczęściowa
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Średnica otworu centrującego [mm] 79
Wysokość całkowita [mm] 76
Jednostka sprzedaży kpl.
Oferta Tuning
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
Cena regularna  
477.66
(238.83 zł/szt)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
SPEEDMAX
Tarcza hamulcowa SPEEDMAX 2szt. wentylowana wewnętrznie 5201-01-20908TUOTUV Przód MAZDA MX-5 III
Linia SPEEDMAX
Średnica zewnętrzna [mm] 290
Grubość [mm] 22
Rodzaj tarczy Nacinana Wiercona
Budowa tarczy Jednoczęściowa
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Średnica otworu centrującego [mm] 72
Wysokość całkowita [mm] 45.1
Jednostka sprzedaży kpl.
Oferta Tuning
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
Cena regularna  
498.65
(249.33 zł/szt)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
Tuning tarcz hamulcowych

Najprostszym ulepszeniem tarczy jest wymiana na element o tej samej średnicy, jednak wykonanym z lepszych materiałów lub wykonanych w technologii zwiększającej ich skuteczność. W ten sposób przy poniesieniu minimalnych nakładów finansowych w znaczący sposób zwiększysz skuteczność hamowania. Poniżej zaprezentujemy te najpopularniejsze rozwiązania.

Tarcze nacinane

Czym charakteryzuje się ten rodzaj tarcz? Mają szereg rowków wykonanych na powierzchniach ciernych, których celem jest usunięcie pyłów powstających w trakcie ścierania się klocka. Podczas hamowania rowki usuwają drobinki zanieczyszczeń na zewnątrz. Nawet jeśli zanieczyszczenia nie zostaną całkowicie usunięte, to pozostaną w rowkach. Zatem nie wpływają negatywnie na skuteczność.

Dodatkowo nacięcia na tarczach usuwają poduszkę gazową powstającą między klockiem a tarczą podczas pracy w wysokich temperaturach oraz pomagają szybciej pozbyć się warstwy wody z ich powierzchni.

Tarcze nawiercane oraz wiercone

Nawiercanie to kolejny sposób pozwalający zwiększyć skuteczność hamowania. Jest on równie popularny jak opisany wyżej.

Zadaniem częściowo wywierconych otworów (nie są to wiercenia wykonane na wylot tylko nawiercenia) w powierzchni ciernej jest zmniejszenie wpływu poduszki gazowej, o której piszemy wyżej. W przypadku tarcza wierconych (przewierconych na wylot), efekt poduszki jest całkowicie niwelowany. Dodatkowo, ale w mniejszym stopniu, wiercenia i nawiercenia pozwalają na odprowadzanie brudu.

Tarcze nawiercane i nacinane

To rodzaj tarcz hamulcowych, które łączą w sobie zalety obu wspomnianych technologii. Jeśli zdecydujesz się na ich zastosowanie, poprawisz skuteczność hamowania oraz zmniejszysz ryzyko przegrzania. Połączenie tych dwóch technologii, będzie najbardziej efektywne.

Ważne! Nawiercane, wiercone oraz/lub nacinane tarcze nie wymagają stosowania specjalnych klocków hamulcowych. Poprawę zauważysz nawet przy stosowaniu seryjnych klocków. Oczywiście ich zmiana na bardziej sportowe/ tuningowe, to kolejny poziom skrócenia drogi hamowania i skuteczność w dużo wyższych temperaturach.