Japońskie modele motocykli sportowych uchodzą za najlepsze połączenie osiągów i ergonomii. Dlatego to właśnie z Kraju Kwitnącej Wiśni pochodzi większość pojazdów tego typu. Jednym z popularniejszych jest Suzuki GSX-R600. Ten luksusowy ścigacz odnosi sukcesy już od ponad 25 lat, cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem i ciągle znajduje się w produkcji. Skąd wzięła się jego popularność? Czy warto kupić Suzuki GSX-R600 jako motocykl używany? Na co zwrócić uwagę i z jakimi kosztami liczyć się po zakupie? Opowiadamy i podpowiadamy. Zobacz już teraz!

Główną konkurencją rynkową GSX-R600 były takie motocykle, jak Kawasaki Ninja 650/650R czy Yamaha YZF 600R/R6, a z konstrukcji europejskich – Triumph Daytona/Triple R. Te ścigacze wagi średniej (middleweight sportbikes) są znane każdemu motocykliście, dlatego też należy docenić sukces, jaki odniosło Suzuki GSX-R600, utrzymując się w tym towarzystwie przez ćwierć wieku. Główną przewagą nad wspomnianymi pojazdami było to, że Suzuki oferowało bardzo zbliżone do nich osiągi za niższą cenę. Obecnie nowy GSX-R600 jest niedostępny u polskiego dystrybutora marki. Jego większego brata z silnikiem 950 cm sześc. można zakupić za cenę zbliżoną do modelu Ninja 650R, o ¼ taniej niż Triumpha Street Triple R i niemal dwa razy taniej od Yamahy R6. Podobne relacje cenowe utrzymywały się także w przeszłości. Suzuki było więc wyborem rozsądnym, dlatego znalazło wielu fanów.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

Historia Suzuki GSX-R600

Pierwszy motocykl Suzuki oznaczony jako GSX-R600 pojawił się na rynku w 1992 roku. Była to konstrukcja w bliźniacza z większym GSX R-750. Oba pojazdy korzystały z tych samych ram, ale  innych elementów konstrukcji. Kolejną różnicą była zmniejszona pojemność skokowa. Co ciekawe, pierwsza generacja Suzuki GSR R-750 została wycofana z produkcji w 1993 roku.

Suzuki jednak ciągle widziało potencjał w mniejszym motocyklu sportowym, który uzupełniłby ofertę. Po pracach nad ulepszeniem GSX-R600 ponownie wprowadzono go na rynek w 1997 roku. Model ten został dalej mocno spokrewniony z R-750. Opierał się na nowej, lżejszej ramie i był wyposażony w system biernego doładowania podciśnieniowego SRAD (Suzuki Ram Air Direct). Było to rozwiązanie, które pozwalało na zwiększanie dawki powietrza dostarczanej do silnika wraz ze wzrostem prędkości. Odbywało się to dzięki przepływowi powietrza przez specjalne otwory w obudowach, których kształt powodował zasysanie go wprost do układu dolotowego, pod ciśnieniem większym od atmosferycznego. 

GSX-R600 był budżetową odmianą większego modelu, dlatego nie wyposażano go w nowoczesne systemy elektroniczne, które były obecne w R-750. Z pewnym opóźnieniem trafiały do niego także nowe rozwiązania konstrukcyjne. 

Modernizacje i ulepszenia

Pierwsza ważna modernizacja Suzuki GSX-R600 odbyła się w 2001 roku. Silnik otrzymał wówczas wtrysk elektroniczny zamiast wcześniej używanych gaźników (w R-750 wtrysk pojawił się w wersji z 1999). Zaowocowało to zwiększeniem niezawodności, mocy i płynności pracy. Modele od lat 2001 do 2003 nazywa się odpowiednio K1, K2 i K3. 

Druga przebudowa pojawiła się wraz z Suzuki GSX-R600 K4 (2004), gdy doszło do zmian w konstrukcji cylindra. Wydłużono skok tłoka, a zmniejszono jego średnicę. Dodatkowo zapłon tyrystorowy został zastąpiony cyfrowym, a zawory cylindrów wykonano z tytanu. Ze względu na nowe normy emisji spalin moc K4 była nieco niższa niż K3. Jednak osiągi nie uległy pogorszeniu, ponieważ model z 2004 otrzymał lżejszą ramę i układ napędowy, co zaowocowało zmniejszeniem ciężaru motocykla o 13 kg. 

GSX K4 otrzymał także całkowicie nowe zawieszenie przy obu kołach. Przedni widelec teleskopowy został zastąpiony przez regulowane amortyzatory gazowo-olejowe ze sprężynami spiralnymi systemu USD Big Piston Fork. W podobny sposób zmodyfikowano tylne zawieszenie, w którym również zrezygnowano ze zintegrowanych teleskopów na rzecz regulowanych amortyzatorów i sprężyn. Zawieszenie tej konstrukcji znajduje się w Suzuki GSX do dziś.

suzuki gsx r 600 motocykl

Zmiana układu napędowego

W 2006 roku Suzuki zaprezentował zupełnie nową generację GSX-R600. Nie tylko została ona odświeżona stylistycznie, ale przede wszystkim otrzymała zupełnie nowy układ napędowy. Chociaż silnik zachował tę samą pojemność, a nawet skok tłoka i średnicę cylindra, generował więcej mocy od wcześniejszych. Nowe było też sprzęgło, które zostało wyposażone w wolne koło. Zapobiegało zbyt gwałtownemu hamowaniu silnikiem, które w szybkich motocyklach może prowadzić do poślizgu tylnego koła, nurkowania przodem i utraty stabilności. Motocykl stał się minimalnie mniejszy oraz cięższy (1 kg na sucho). Było to spowodowane zmianami wymuszonymi przez wzrost mocy silnika. GSX-R600 K7 nie odróżniał się znacząco od K6. Cechował się jedynie wymiarami zewnętrznymi pomniejszonymi o kolejnych kilka milimetrów, były to jednak zmiany wyłącznie kosmetyczne. 

W modelach od K8 do L0 (model 2010) podwyższono stopień sprężania w silniku, co spowodowało zwiększenie jego momentu obrotowego. Ciężar motocykla wzrósł o kolejne 2 kg. W L1-3 ograniczono moment obrotowy, jednak po 2014 roku powrócono do konfiguracji z L0. Suzuki GSX-R600 L4 i nowsze są także nieco lżejsze od wcześniejszych. Dzięki modyfikacjom silnika i nadwozia udało się ponownie osiągnąć wagę modelu K4, czyli 160 kg na sucho. 

suzuki gsx r 600

Suzuki GSX-R600 – dane techniczne

W zależności od rocznika i generacji osiągi oraz parametry Suzuki GSX-R600 różnią się niekiedy dość znacznie. Szczególnie duża zmiana zaszła wraz z nowym silnikiem montowanym w modelach K6 i młodszych. Jednocześnie motocykle GSX nie przechodziły dużych zmian stylistycznych i modele od 2001 roku nie różnią się od siebie znacznie pod względem wyglądu. Na pierwszy rzut oka odróżnienie pojazdu z początku wieku i z okolic 2020 roku to zadanie niełatwe nawet dla miłośników marki. 

Suzuki GSX-R600 – dane techniczne pierwszej generacji

Za pierwszą generację należy uznać motocykle z systemem SRAD, czyli produkowane w latach 1997-2000. Chociaż w 1992 roku powstała krótka seria R600, to obecnie nie występuje ona na rynku. Jej dane techniczne wyglądają następująco:

  • układ silnika: R4 (czterocylindrowy, rzędowy).
  • Typ silnika: Silnik benzynowy, 16V DOHC (4 zawory na cylinder, 2 wałki rozrządu w głowicy) z doładowaniem systemu SRAD. Mokra miska olejowa.
  • Skrzynia biegów: 6 biegowa, manualna o stałym zazębieniu ze sprzęgłem mokrym, wielotarczowym.
  • Przeniesienie napędu: łańcuchowe (przełożenie 2,812).
  • Pojemność skokowa silnika: 600 cm sześc.
  • Stopień sprężania: 12:1.
  • Średnica cylindra/skok tłoka: 65,5/44,5 mm.
  • Moc maksymalna: 93 KM (69 kW) przy 11800 obr/min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 68 Nm przy 10000 obr/min.
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: około 3,5 s.
  • Zużycie paliwa (średnie): 6,5 l/100 km.

Tak skonfigurowany układ napędowy miał za zadanie poruszać motocyklem o wymiarach:

  • wysokość siedziska: 830 mm,
  • rozstaw kół: 1390 mm,
  • ciężar na sucho/z płynami: 174/200 kg.
baner mamy części do Twojego samochodu

Dane techniczne Suzuki GSX-R600 K0-K3

Pierwsza poważna modyfikacja GSXa z 2000 roku niosła za sobą niewielkie zmiany w jednostce napędowej. Dzięki zastosowaniu wtrysku silnik osiągał:

  • moc maksymalną 100 KM (75 kW) przy 13000 obr/min,
  • maksymalny moment obrotowy 69 Nm przy 10500 obr/min.

Znacząca zmiana zaszła jednak w konstrukcji i wpłynęła na ciężar motocykla. Przy bardzo zbliżonych wymiarach (wysokość siedziska 830 mm, rozstaw kół 1300 mm) ciężar suchego motocykla spadł do 160 kg, a gotowego do jazdy do 190 kg.

Suzuki GSX-R600 K4-K5 – dane techniczne

W 2004 roku GSX otrzymał silnik o zmienionej geometrii układu korbowo-tłokowego. Dodatkowo jego rozstaw kół został powiększony do 1400 mm. 

 Parametry, które odróżniały nową generację, to:

  • średnica cylindra/skok tłoka: 67/42,5 mm.
  • Pojemność skokowa: 599 cm sześciennych.
  • Moc maksymalna: 97,5 KM (73 kW) przy 13500 obr/min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 67,7 Nm przy 11500 obr/min.
  • Stopień sprężania: 12,5:1.
  • Przeniesienie napędu: łańcuch (przełożenie 2,685).
motocykl suzuki gsx r 600

Dane techniczne Suzuki GSX-R600 K7 i K6

2006 rok był do tej pory najbardziej znaczącą zmianą dla tego modelu w XXI wieku. Nowy silnik i sprzęgło spowodowały, że R600 stał się o motocyklem szybszym i łatwiejszym w prowadzeniu. Dane techniczne modeli K6 i K7 są następujące:

  • układ silnika: R4 (czterocylindrowy, rzędowy).
  • Typ silnika: benzynowy, 16V DOHC (4 zawory na cylinder, 2 wałki rozrządu w głowicy) z doładowaniem systemu SRAD. Mokra miska olejowa.
  • Skrzynia biegów: 6 biegowa, manualna o stałym zazębieniu ze sprzęgłem mokrym, wielotarczowym z wolnym kołem.
  • Przeniesienie napędu: łańcuchowe (przełożenie 2,685).
  • Pojemność skokowa silnika: 599 cm sześc.
  • Stopień sprężania: 12,5:1.
  • Średnica cylindra/skok tłoka: 67/42,5 mm.
  • Moc maksymalna: 125 KM (93 kW) przy 13300 obr/min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 59 Nm przy 11140 obr/min.
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: około 3 s.
  • Prędkość maksymalna: powyżej 250 km/h.

Wymiary i masa:

  • wysokość siedziska: 810 mm.
  • Rozstaw kół: 1400 mm.
  • Ciężar na sucho/z płynami: 161/191 kg.

Suzuki GSX-R600 K8-L9 – dane techniczne

W 2008 roku w silniku GSX został podniesiony stopień sprężania do 12,8:1, co zaowocowało wzrostem maksymalnego momentu obrotowego do 63,3 Nm przy 11300 obr/min. Nieznacznie przesunął się także punkt, w którym była osiągana moc maksymalna. Dalej wynosiła ona 125 KM, jednak przy 13100 obr/min. Ciężar motocykla wzrósł do 163 kg.

Kolejne zmiany miały miejsce w modelu L1 (2011), gdy zwiększono stopień sprężania do 12,9 i ograniczono moment obrotowy do 60,5 Nm. Był on osiągany przy 11700 obr/min, natomiast moc 125 KM była dostępna przy 13550 obr/min. Zmniejszono także rozstaw kół do 1385 mm.

Ostatnia znacząca modyfikacja miała miejsce w 2015 roku, gdy GSX-R600 stał się lżejszy (160 kg na sucho, 187 kg z płynami). Dodatkowo ponownie zmodyfikowano silnik pod kątem maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi obecnie 67,7 Nm przy 11500 obr/min. Moc pozostała niezmieniona, a jej zakres maksymalny wypada na 13500 obr/min. W tej wersji udało się też zredukować zużycie paliwa, które wynosi średnio około 5,5 l/100 km.

biały motocykl suzuki gsx r 600

Najczęstsze usterki i jak kupić używane Suzuki GSX-R600?

Najmniejsza odmiana GSX-a jest popularnym motocyklem. Oferuje wysoką moc przy stosunkowo niewysokiej cenie. Egzemplarze pierwszej generacji są dostępne już za około 5000 zł, co powoduje, że często są wybierane przez młodych motocyklistów. Zakup modelu z generacji K (2000-2009) to zwykle koszt od 10 do 20 tysięcy. Za nowsze Suzuki z generacji L należy zapłacić już powyżej 25 tysięcy. 

Ze względu na charakter tego motocykla wiele z nich było intensywnie użytkowanych przy dużych prędkościach i obciążeniach. Powoduje to, że starsze egzemplarze mogą być silnie zużyte. Na co zwracać uwagę podczas zakupu? Jakie awarie są typowe dla GSX-ów? 

Wyrobione mocowanie przednich tarcz hamulcowych

Użytkownicy Suzuki GSX najczęściej raportują usterkę związaną z przednimi hamulcami. Duże obciążenia podczas hamowania z większych prędkości skutkują rozbiciem mocowań i poluzowaniem się tarczy. Może to powodować bardzo niebezpieczne efekty podczas hamowania, szczególnie gwałtownego.

Luzy będą wyczuwalne podczas jazdy próbnej. Najłatwiej sprawdzić je, mocno hamując przodem z prędkości około 20 km/h. Jeżeli usłyszysz stuknięcie, tarcza wymaga wymiany. Nowa przednia tarcza hamulcowa do GSX-R600, to koszt 600-1200 zł, w zależności od producenta. Za wymianę będziesz musiał zapłacić około 200 zł

Zużyte panewki wału korbowego

Silniki R600 dość często miewają zużyte panewki wału korbowego. Jak powiedział nam ekspert Inter Cars –  „Nie wynika to jednak z wad konstrukcyjnych, a z niewłaściwego użytkowania motocykla”.

Ekspert wskazał dwie przyczyny zniszczenia panewek. Pierwsza to jazda na jednym kole, często praktykowana przez mniej rozsądnych motocyklistów. W układzie z mokrą miską olejową powoduje ona odpływ oleju spod „smoka” pompy i niedostateczne smarowanie. Motocykle do stuntu (pokazów kaskaderskich) zwykle są wyposażane w suche miski olejowe lub specjalnie przerobione pompy, które pozwalają na utrzymanie dystrybucji oleju bez względu na pozycję pojazdu. 

Drugi powód zużycia panewek jest bardziej trywialny. Wynika on z niedopatrzenia. Wysokoobrotowe silniki mające 4 zawory na cylinder, takie jak silnik GSX, po dość niewielkim przebiegu zaczynają spożywać małe ilości oleju. Jest to sytuacja powszechna i nie oznacza jeszcze poważnych problemów z jednostką napędową. Jeżeli jednak kierowca nie będzie sprawdzał i uzupełniał poziomu oleju, spadnie on poniżej minimum. Spowoduje to niedostateczne smarowanie, które w przypadku Suzuki GSX objawi się zużyciem panewek. Łatwo więc tej awarii zapobiec poprzez regularną kontrolę oleju. 

Ta usterka objawi się charakterystycznym „stukaniem” wydobywającym się od silnika na wolnych obrotach. Naprawa zużytych panewek jest kosztowna – części i robocizna to nawet 5-10 tysięcy zł. Nie wiadomo także, czy brak smarowania nie wpłynął na zużycie innych elementów. Jeżeli planujesz kupić taki motocykl, powinien być wyceniony wyraźnie poniżej ceny rynkowej sprawnego modelu. 

zbliżenie na motocykl suzuki gsx r 600

Uszkodzenia regulatora napięcia

Ostatnią usterką spotykaną często w GSX-R600 jest przegrzanie regulatora napięcia ładowania. Zwykle dochodzi do niej podczas długotrwałej jazdy z dużym obciążeniem. Wysoka temperatura powoduje uszkodzenie styków elektronicznych. Jeżeli do tego dojdzie, na kokpicie motocykla zapali się kontrolka ładowania. Niekiedy po wychłodzeniu urządzenie wróci do sprawności, jednak po kilku epizodach tego typu zwykle przestaje funkcjonować.

Regulator napięcia do GSX-a kosztuje około 500 zł i jego wymiana jest dość prosta. Niektórzy motocykliści zlecają elektrykom przedłużenie przewodów regulatora, by zamontować go w chłodniejszym miejscu. To może zapobiec takim uszkodzeniom w przyszłości. 

Na co zwrócić uwagę, kupując Suzuki GSX-R600?

Oprócz wspomnianych usterek przy zakupie motocykla GSX powinno sprawdzić się standardowe elementy, które są istotne dla niemal każdej konstrukcji, a szczególnie dla szybkich pojazdów. Bardzo ważne są geometria ramy i bezwypadkowość. Motocykle po kolizjach są trudne do naprawy. Uszkodzenia przodu często objawiają się nierównomiernym zużyciem tarczy hamulca, jednak w GSX może być ono spowodowane także wspomnianą awarią mocowania. 

Należy sprawdzić też stan łożyska główki ramy, szczelność zawieszenia, przewodów hamulcowych i miski oleju. Warto też przyjrzeć się poziomom płynów. Jeżeli brakuje oleju, prawdopodobnie silnik jest przytarty. Braki płynu chłodniczego mogą zwiastować wypalenie się uszczelki pod głowicą. To poważne objawy, które świadczą o dużym zużyciu silnika.

Warto również zwrócić uwagę na przebieg. Silniki o parametrach podobnych do GSX nie są zwykle bardzo trwałe. W zależności od sposobu użytkowania wytrzymają 100-150 tys. km. Jeżeli motocykl ma przebieg zbliżony do dolnej granicy, będziesz musiał przygotować się na jego remont albo chociaż porządny przegląd.

suzuki gsx r 600

Ceny części do Suzuki GSX-R600

Przy zakupie motocykla z pewnością zastanawiasz się nad kosztami eksploatacji. Wpływają na to zużycie paliwa, ubezpieczenie oraz ceny części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych. Ile należy zapłacić za poszczególne z nich? 

Filtry do Suzuki GSX-R600

Filtr powietrza do R600 budżetowej marki nie jest drogi – jego cena wynosi około 80 zł. Jeżeli jednak liczą się dla Ciebie wysokie osiągi, zbliżone jak najbardziej do fabrycznych, powinieneś wybrać filtr powietrza o zmniejszonym oporze przepływu. Na przykład filtr powietrza K&N za około 350 zł. 

Filtr oleju to z kolei niezbyt znaczący wydatek. Nawet w przypadku renomowanych firm, jak Champion, jego cena to około 40 zł. 

Jaki olej do Suzuki GSX-R600?

Do smarowania silnika GSX producent zaleca stosowanie olejów o klasie lepkości 10W-40. Do silników starszych (do 2006 roku) dobrym wyborem będą olej półsyntetyczne, np. Motul 5100 10W-40 czy Castrol Power1 10W-40. W obu przypadkach opakowanie 4 l kosztuje około 150 zł. 

Jednostki napędowe o większej mocy, montowane w R600 od modelu K6, powinny być smarowane olejem syntetycznym. Opcją ekonomiczną jest zakup Valvoline Synpower 10W40, który kosztuje 130 zł. Wyższej jakości syntetyki, takie jak Liqui Moly LIM3056 10W40, to koszt równy ok. 200 zł za opakowanie. Specjalistyczne estrowe oleje do motocykli sportowych, które sprawdzą się przy jeździe z dużym obciążeniem, kosztują ponad 300 zł za 4 l. Przykładem takiego preparatu jest Motul 300V 104121.

Uszczelki i uszczelnienia do Suzuki GSX-R600

Komplet uszczelek góry silnika do R600 kosztuje 600-700 zł. Uszczelka pod głowicę około 260 zł, a pokrywy zaworowej około 200 zł. Drobniejsze uszczelki silnika kosztują kilkadziesiąt złotych, uszczelka pokrywy sprzęgła około 45 zł, pod miskę olejową około 50 zł, a pokrywy alternatora – 30 zł.

Ceny części zawieszenia i układu hamulcowego do GSX-R600

Materiałem eksploatacyjnym najczęściej wymienianym w Twoim Suzuki będą bez wątpienia klocki hamulcowe. Ich ceny nie są jednak bardzo wygórowane. Tylne klocki Ferrodo kosztują około 120 zł, a przednie Brembo około 200 zł.

Przednie tarcze, które w przypadku modelu GSX są wymieniane stosunkowo często, kosztują nawet 1200 zł. Cena ta dotyczy tarczy marki TRW. Produkty mniej uznanych producentów można kupić za 600-700 zł. Tylne tarcze nie tylko wytrzymują znacząco dłużej, ale są też o wiele tańsze. Tarcza TRW kosztuje 460 zł, a specjalna do użytku torowego 520 zł. 

Problemy z hamowaniem mogą być także spowodowane starzeniem się płynu hamulcowego. Do mocnych motocykli odpowiedni jest płyn odporny na wysokie temperatury klasy DOT 5.1, taki jak Ferodo FBZ050C czy Motul RBF 660.

Zestawy naprawcze pomp hamulcowych czy zacisków, kosztują od kilkudziesięciu do około 200 zł. Rura nośna zawieszenia to konieczność zapłacenia około 500 zł. Zestaw łożysk koła tylnego to co najmniej 160 zł. Koło przednie ma mniej skomplikowane łożyskowanie i za całość zapłacisz około 100 zł. 

Wybierz swoje produkty:

Suzuki GSX-R600 – podsumowanie

Suzuki GSX-R to motocykle zapewniające świetne osiągi za niewygórowaną cenę. Najmniejszy z nich, model GSX-R600, możesz mieć za mniej niż 10000 zł, jeżeli wybierzesz starszy egzemplarz w dobrym stanie. Oznacza to, że jest to dobry wybór na pierwszy motocykl sportowy klasy średniej. 

R600 lekko się prowadzi i dobrze sprawdzi się także jako motocykl do codziennej jazdy. Przy umiarkowanych obciążeniach i właściwej eksploatacji silnik może wytrzymać dość duże przebiegi, jak na jednostkę napędową kręcącą się z prędkością nawet 15000 obr/min. 

Nie musisz również martwić się o zaopatrzenie w części zamienne. Jeżeli będziesz potrzebować materiałów eksploatacyjnych czy części do Suzuki GSX-R600 lub innego motocykla, znajdziesz je na stronie intercars.pl.

FAQ

Kiedy na rynku pojawiło się Suzuki GSX-R600?

Motocykl o tej nazwie był dostępny przez krótki okres w 1992 roku, jednak regularna i nieprzerwana produkcja trwa od 1997 roku.

Jakiego typu motocyklem jest Suzuki GSX-R600?

GSX-R600 to motocykl sportowy wagi średniej (middleweight sportbike). Oznacza to motocykle wyposażone w silniki o pojemności od 500 do 650 cm sześc. Zwykle są to te z czterocylindrowym w układzie rzędowym. Taki silnik ma także GSX-R600. 

Dla kogo przeznaczony jest Suzuki GSX-R600?

Dla osób, które mają już doświadczenie z motocyklami sportowymi o mniejszej pojemności (na przykład Kawasaki Ninja 250R) i planują zakup pierwszego pojazdu o większej mocy. To dobry wybór także dla doświadczonych motocyklistów szukających czegoś do codziennego użytkowania. 

Ile pali Suzuki GSX-R600?

Starsze modele (do 2015 roku) średnio około 6,5 l/100 km. Najnowsza generacja jest oszczędniejsza i zadowala się 5,5 l/100 km.

Na jakie usterki zwrócić uwagę, kupując GSX-R600?

Typową usterką jest luz na przedniej tarczy hamulcowej. Często mogą występować także kłopoty z regulatorem napięcia ładowania. Źle użytkowane motocykle mogą mieć też zatarte panewki wału korbowego. 

Czy części do Suzuki GSX-R600 są tanie?

GSX-R600 jest motocyklem bardzo szybkim. Niemal wszystkie generacje, poza tą produkowaną jeszcze w latach 90, przekraczają 250 km/h. Z tego powodu części montowane w tym pojeździe muszą być bardzo wysokiej klasy. Powoduje to, że ceny niektórych z nich są dość wysokie. Natomiast drobniejsze elementy często kosztują kilkadziesiąt złotych. 

Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!