Kierowcy nie mają możliwości sprawdzenia zimowych opon samochodowych przed zakupem. Za nich mogą to jednak zrobić niezależne ośrodki badawcze. Kolejnym badaniem z datą ważności dla roku 2019 jest test opon zimowych Auto Bilda. W zestawieniu przygotowanym przez dziennikarzy niemieckiego magazynu pojawiło się ogumienie posiadające rozmiar 225/45 R17. Wnioski? Sporo modeli – często rozsądnie wycenionych – poradziło sobie naprawdę dobrze.

Choć w finałowym zestawieniu w teście opon zimowych Auto Bild 2019 zostało ujętych aż 20 graczy, tak naprawdę na starcie badania pojawiły się 53 modele ogumienia. Co się zatem stało z 33, które nie pojawiły się w podsumowaniu? W pierwszej kolejności odpadły 23 zimówki. Sposób ich eliminacji był prosty i oparty o tzw. test kwalifikujący. Ten polegał na sprawdzeniu drogi hamowania na mokrej nawierzchni – autem badawczym zostało BMW serii 1. Opony, które potrzebowały największego dystansu na zatrzymanie pojazdu, były eliminowane z dalszej konkurencji. Kolejny blok testowy został poszerzony o sprawdzenie drogi hamowania na nawierzchni suchej i ośnieżonej oraz warunkach trakcyjnych w czasie złych warunków.

Test opon zimowych Auto Bild – podium dla segmentu premium!

Choć właściwości trakcyjne stanowią klucz do sukcesu, podczas tworzenia kwalifikacji generalnej dla testu opon zimowych 225/45 R17 stały się też i inne czynniki. Jakie? Dziennikarze magazynu Auto Bild uwzględnili m.in. żywotność ogumienia, opory toczenia oraz cenę. W ten sposób zbudowana została lista 20 najlepszych zimówek – co oznaczało wyeliminowanie kolejnych dziesięciu. Jak wygląda lista? Test opon zimowy Auto Bilda to przede wszystkim całe podium zajęte przez produkty segmentu premium. Potężne zaskoczenie przynosi jednak lokata czwarta. Zajmuje ją bowiem produkt budżetowy stworzony przez indyjską firmę Apollo.

Test opon zimowych Auto Bild 2019 - rozmiar 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild rozmiar 225/45 R17, test opon zimowych, test opon auto bild, auto bild, auto bild 2019, auto bild 225/45 R17, auto bild 2019 225/45 R17, opony zimowe 225/45 R17, opony zimowe, opony
Fot. Materiały prasowe Bridgestone

Na dwadzieścia modeli ogumienia zimowego, które pojawiło się w zestawieniu finałowym testu opon Auto Bilda 225/45 R17, w sumie tylko trzy pochodzą z segmentu budżetowego. Reszta graczy stanowi przeplatanie klasy premium i budżetowej. W pierwszej kolejności można odnieść wrażenie, że skala punktacji Niemców była dość łagodna. W końcu aż sześć modeli może się pochwalić uzyskaniem oceny wzorowej. Wrażenie mija jednak po sprawdzeni kolejnych lokat. O miarodajności badania świadczy fakt, że na notę dobrą zasłużyło 8 opon zimowych, 4 mogą się pochwalić notą zadowalającą, podczas gdy dwa warunkowo polecaną.

Test opon zimowych Auto Bild 225/45 R17 – kwalifikacja generalna:

  • Continental WinterContact TS860 – ocena wzorowa
  • Goodyear UltraGrip Performance + – ocena wzorowa
  • Michelin Alpin 6 – ocena wzorowa
  • Apollo Aspire XP Winter – ocena wzorowa
  • Bridgestone Blizzak LM 005 – ocena wzorowa
  • Vredestein Wintrac Pro – ocena wzorowa
  • BF Goodrich g-Force Winter 2 – ocena dobra
  • Semperit Speed-Grip 3 – ocena dobra
  • Hankook Winter i * cept RS² – ocena dobra
  • Uniroyal MS Plus 77 – ocena dobra
  • Nexen Winguard Sport 2 – ocena dobra
  • Fulda Kristall Control HP2 – ocena dobra
  • Nokian WR Snowproof – ocena dobra
  • Yokohama BluEarth-Winter V905 – ocena dobra
  • Kleber Krisalp HP3 – ocena zadowalająca
  • Dunlop Winter Sport 5 – ocena zadowalająca
  • Sava Eskimo HP2 – ocena zadowalająca
  • Pirelli Winter Sottozero 3 – ocena zadowalająca
  • Dębica Frigo HP2 – ocena warunkowo polecana
  • Kumho WinterCraft WP71 – ocena warunkowo polecana

Continental WinterContact TS860 – ocena wzorowa

Test opon zimowych Auto Bild 2019 - rozmiar 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild rozmiar 225/45 R17, test opon zimowych, test opon auto bild, auto bild, auto bild 2019, auto bild 225/45 R17, auto bild 2019 225/45 R17, opony zimowe 225/45 R17, opony zimowe, opony
Fot. Materiały prasowe Continental

Niemiecka opona zimowa świetnie czuje się na śniegu. Model Continental WinterContact TS860 uzyskał najwyższy wynik w kwestii przyspieszenia poprzecznego. Wskaźnik ma wartość 3,87 m/s2. To o ponad 0,5 m/s2 więcej od najgorszego na liście Pirelli. Poza tym zimówka dużo ciszej zachowuje się w czasie jazdy, świetnie hamuje oraz gwarantuje dobre prowadzenie na suchej nawierzchni. Co z mokrym asfaltem? Continental WinterContact TS860 potrzebował najkrótszego w całej stawce czasu na pokonanie okrążenia na torze wyznaczonym po linii koła oraz może się pochwalić wysokim wskaźnikiem odporności na aquaplaning podczas jazdy na wprost. Opona straciła przyczepność dopiero przy prędkości na poziomie 76,7 km/h. Lepszy okazał się wyłącznie BF Goodrich.

Oferta opon zimowych Continental WinterContact TS860 – sklep Inter Cars

Goodyear UltraGrip Performance + – ocena wzorowa

Test opon zimowych Auto Bild 2019 - rozmiar 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild rozmiar 225/45 R17, test opon zimowych, test opon auto bild, auto bild, auto bild 2019, auto bild 225/45 R17, auto bild 2019 225/45 R17, opony zimowe 225/45 R17, opony zimowe, opony
Fot. Materiały prasowe Goodyear

Goodyear UltraGrip Performance + bez wątpienia nie jest najtańszym modelem pojawiającym się w teście opon zimowych Auto Bilda 225/45 R17. Z drugiej strony w zamian produkt oferuje zdaniem niemieckich dziennikarzy naprawdę dobre właściwości trakcyjne. Przykład? Amerykańskie ogumienie najlepiej trzyma się drogi w sytuacji, w której na nawierzchni pojawia się śnieg. Goodyear świetnie spisał się też na mokrej drodze. Podczas przejazdu kierowca testowy osiągnął średnią prędkość na poziomie 74,7 km/h. Poza tym UltraGrip Performance + to też jeden z najdłuższych przebiegów w cyklu życia. Auto Bild wyliczył, że model pozwala na pokonanie nawet 43 870 kilometrów – to o jakieś 8 tysięcy kilometrów mniej od najlepszego w tej kategorii Michelina.

Oferta opon zimowych Goodyear UltraGrip Performance + – sklep Inter Cars

Michelin Alpin 6 – ocena wzorowa

Test opon zimowych Auto Bild 2019 - rozmiar 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild rozmiar 225/45 R17, test opon zimowych, test opon auto bild, auto bild, auto bild 2019, auto bild 225/45 R17, auto bild 2019 225/45 R17, opony zimowe 225/45 R17, opony zimowe, opony, michelin alpin 6
Fot. Materiały prasowe Michelin

W teście opon zimowych Auto Bilda nie mogło oczywiście zabraknąć francuskiej nowości. Opona Michelin Alpin 6 okazała się liderem w dwóch kategoriach. W pierwszej kolejności zaoferowała krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Przy prędkości 80 km/h testowe BMW serii 1 potrzebowało 30,4 metra na zatrzymanie. To drugi najlepszy wynik w zestawieniu. Mocną stroną Michelina jest też trwałość. Alpin 6 do momentu granicznego zużycia bieżnika powinien pozwolić na pokonanie 51 250 kilometrów. Żadnej innej zimówce z listy składającej się z 53 modeli nie udało się pobić tego wyniku.

Oferta opon zimowych Michelin Alpin 6 – sklep Inter Cars

Apollo Aspire XP Winter – ocena wzorowa

Test opon zimowych Auto Bild 2019 - rozmiar 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild rozmiar 225/45 R17, test opon zimowych, test opon auto bild, auto bild, auto bild 2019, auto bild 225/45 R17, auto bild 2019 225/45 R17, opony zimowe 225/45 R17, opony zimowe, opony
Fot. Materiały prasowe Apollo

Apollo Aspire XP Winter podczas testu opon zimowych 225/45 R17 Auto Bilda najlepiej spisał się w dwóch kategoriach. Po pierwsze gwarantuje wysoką trwałość. Model pozwala na pokonanie nawet 45 100 kilometrów. To trzeci wynik w stawce. Po drugie Apollo dobrze sprawdza się w sytuacji, w której na asfalcie zalega wilgoć. Na mokrej nawierzchni zimówka z indyjskim logo skutecznie opiera się efektowni aquaplaningu i dobrze hamuje. Największa zaleta? Oczywiście naprawdę atrakcyjna cena! W dużym rozmiarze 225/45 R17 Apollo Aspire XP Winter zostanie wycenione na 305 złotych za sztukę.

Oferta opon zimowych Apollo Aspire XP Winter – sklep Inter Cars

Bridgestone Blizzak LM 005 – ocena wzorowa

Test opon zimowych Auto Bild 2019 - rozmiar 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild rozmiar 225/45 R17, test opon zimowych, test opon auto bild, auto bild, auto bild 2019, auto bild 225/45 R17, auto bild 2019 225/45 R17, opony zimowe 225/45 R17, opony zimowe, opony, bridgestone blizzak lm 005
Fot. Materiały prasowe Bridgestone

Blizzak LM 005 to jedna z tegorocznych nowości japońskiej marki. Kategorią, w której Bridgestone spisało się najlepiej w całej stawce, jest bez wątpienia hamowania na mokrej nawierzchni. Z prędkości 80 km/h model zatrzymał testowe BMW serii 1 na dystansie 29,2 metra. To wynik lepszy nawet od ogumienia letniego! Różnica w stosunku do najgorszej w tej kategorii Dębicy? Ta sięga równych 5 metrów, a to więcej niż mierzy obecna generacja Forda Mondeo. Bridgestone świetnie poradziło sobie także na suchym asfalcie i straciło nieco punktów w kwestii zachowania na śniegu.

Oferta opon zimowych Bridgestone Blizzak LM 005 – sklep Inter Cars

Pirelli Winter Sottozero 3 – ocena zadowalająca

Test opon zimowych Auto Bild 2019 - rozmiar 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild rozmiar 225/45 R17, test opon zimowych, test opon auto bild, auto bild, auto bild 2019, auto bild 225/45 R17, auto bild 2019 225/45 R17, opony zimowe 225/45 R17, opony zimowe, opony, pirelli
Fot. Materiały prasowe Pirelli

Test opon zimowych Auto Bilda 2019 wykazał kilka słabości modelu Pirelli Winter Sottozero 3. Jedną z kluczowych jest droga hamowania na ośnieżonej nawierzchni. Zimówka zatrzymuje auto z prędkości 50 km/h na dystansie 26,4 metra. To najgorszy wynik w badaniu! Na śniegu Pirelli nie radzi sobie także w czasie slalomu. Średnia prędkość, którą udało się osiągnąć kierowcy testowemu to 75,3 km/h. To również najgorszy wynik w całym zestawieniu. Mocne strony modelu Winter Sottozero 3? Włoska opona świetnie zachowuje się na suchej drodze. W sytuacji, w której dziennikarze Auto Bilda zatrzymywali pojazd z prędkości 100 km/h, droga hamowania sięgnęła 44,3 metra. Pirelli zagwarantował najkrótszy dystans!

Oferta opon zimowych Pirelli Winter Sottozero 3 – sklep Inter Cars

Dębica Frigo HP2 – ocena warunkowo polecana

Test opon zimowych Auto Bild 2019 - rozmiar 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild rozmiar 225/45 R17, test opon zimowych, test opon auto bild, auto bild, auto bild 2019, auto bild 225/45 R17, auto bild 2019 225/45 R17, opony zimowe 225/45 R17, opony zimowe, opony
Fot. Materiały prasowe Dębica

Choć Dębicy Frigo HP2 przypadła drugie w kolejności najgorsze miejsce w teście opon zimowych 225/45 R17 Auto Bilda, zimówka polskiej produkcji wcale nie była najgorsza w każdej kategorii badawczej. Dla przykładu wyśmienicie radzi sobie z hamowaniem na śniegu. W przypadku ośnieżonej drogi jest w stanie zatrzymać pojazd z prędkości 50 km/h na dystansie wynoszącym zaledwie 24,1 metra. To o 0,4 metra krócej od lidera zestawienia. Słabe strony Dębicy? Na listę tą można wpisać chociażby prowadzenie na suchej nawierzchni czy prowadzenie i jazdę po okręgu na mokrej nawierzchni. W dwóch ostatnich kategoriach polska opona osiągnęła zdecydowanie najgorsze wyniki w całej stawce.

Oferta opon zimowych Dębica Frigo HP2 – sklep Inter Cars

Kumho WinterCraft WP71 – ocena warunkowo polecana

Test opon zimowych Auto Bild 2019 - rozmiar 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild 225/45 R17, Test opon zimowych Auto Bild rozmiar 225/45 R17, test opon zimowych, test opon auto bild, auto bild, auto bild 2019, auto bild 225/45 R17, auto bild 2019 225/45 R17, opony zimowe 225/45 R17, opony zimowe, opony
Fot. Materiały prasowe Kumho

Ostatnia pozycja w zestawieniu podsumowującym test opon zimowych 225/45 R17 Auto Bilda przypadła modelowi Kumho WinterCraft WP71. Dziennikarze niemieckiego magazynu dość precyzyjnie wyszczególnili wady koreańskiego ogumienia. Jedna z największych? Ta bez wątpienia dotyczy trwałości. Zimówka pozwala na pokonanie dystansu na poziomie 35 260 kilometrów. To o blisko 16 tysięcy kilometrów mniej od królującego w tej kategorii Michelina! To też podstawowy wskaźnik, który sprawił że Kumho najgorzej wypadło wśród wszystkich 20 modeli pod względem kosztów eksploatacji. WinterCraft WP71 ma też najwyższe opory toczenia, bardzo słabo zachowuje się na suchej nawierzchni oraz ma niski wskaźnik trakcji na śniegu.

Oferta opon zimowych Kumho – sklep Inter Cars

Coraz częściej zdarza się tak, że w testach ogumienia pojawia się tzw. czarny koń. Jaki model stał się w nim w tym przypadku? Mowa oczywiście o oponie zimowej Apollo Aspire XP Winter. Choć to jeden z najtańszych graczy w zestawieniu, spisał się na tyle dobrze, że na 53 modele przypadła mu niezwykle wysoka, czwarta lokata. Co to oznacza? Cena nie zawsze stanowi wyznacznik wartości opony. Warto o tym pamiętać wspierając się podczas zakupu nowego kompletu ogumienia testami prowadzonymi przez niezależne ośrodki.

Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!