Być może Continental SportContactTM 6 wygląda jak klasyczna opona. Klasyczną oponą jednak z całą pewnością nie jest. Jej mieszanka była projektowana na poziomie nanocząsteczek, bieżnik dosłownie zapiera się na asfalcie podczas jazdy, a konstrukcja wytrzyma obciążenia występujące podczas jazdy z prędkością nawet 350 km/h. Co ciekawe, to dopiero początek dobrych informacji dla kierowcy. Jakie jeszcze zalety ma niemieckie ogumienie typu UHP?

Wiosna to każdego roku dla wielu kierowców okres wyboru nowego kompletu ogumienia. Które modele występujące na rynku są szczególnie godne uwagi? Co roku oczy widzów skupiają się na segmencie premium. Tak, nie każdego kierowcę stać na wybór najdroższych opon. Mimo wszystko to na szczycie rynku pole do popisu dla innowacji jest szczególnie duże i to tam można odkryć trendy rozwojowe na najbliższych kilka lat. Producenci popisują się kunsztem inżynierskim, co przekłada się na duże możliwości ogumienia. Jednym z ciekawszych graczy jest Continental SportContactTM 6. Niemiecka opona została zaprojektowana do samochodów o wysokich osiągach (UHP – Ultra High Performance), a to jedynie dodaje sprawie pikanterii.

Continental SportContactTM 6 – nanotechnologiczna opona

Laicy motoryzacyjni z pewnością powiedzą, że każdy model ogumienia jest czarny i okrągły. To bez wątpienia prawda. Warto im jednak w tym momencie wyjaśnić, że właśnie w kolorze ukrywają się jednak często największe różnice między poszczególnymi oponami! Kolor oznacza bowiem mieszankę gumową, a dziś mieszanki nie projektuje się w warsztacie, a laboratoriach w ramach nanotechnologii. Świetny przykład daje Continental SportContactTM 6. Dodatek na poziomie nanocząsteczek o nazwie Micro Flexibility Compound sprawia, że niemieckie ogumienie jeszcze lepiej dopasowuje się do nawierzchni drogi. A to zdaniem Niemców daje szereg korzyści podczas eksploatacji.

opony letnie, opony UHP, opony ultra high performance, Continental SportContact 6, opony continental
Continental SportContact 6

Micro Flexibility Compound utrzymuje optymalny kontakt z asfaltem w bardziej zróżnicowanych warunkach. W ten sposób skraca drogę hamowania nie tylko na suchej drodze, ale i w czasie opadów deszczu. Sporą ilość pracy inżynierowie włożyli też w nową mieszankę Black Chill. Niemcy nie chcą mówić o jej szczegółach – te są ściśle chronioną tajemnicą. Chętnie opowiadają jednak o możliwościach. A do tych zaliczyć można chociażby optymalną przyczepność praktycznie w każdym momencie jazdy.

Przyczepność to ważna kwestia w samochodzie sportowym i to nie tylko z uwagi na trakcję m.in. w czasie dynamicznego pokonywa zakrętów. Sprawa jest kluczowa także pod kątem osiągów. Dobrze „klejąca się” opona pozwala na przeniesienie większej ilości mocy na asfalt w jednym momencie. To sprawia, że skraca się czas przyspieszenia i poprawiają się ogólne możliwości pojazdu. Dobrze przyczepna opona to jednak też wyższy poziom bezpieczeństwa i krótsza droga hamowania. Tą wartość w przypadku SportContactTM 6 widać po europejskiej etykiecie. Dla przykładu model występujący w rozmiarze 225/35 R19 88 Y może się pochwalić najwyższą notą A w kwestii hamowania na mokrej nawierzchni.

Black Chill i… Force Vectoring – siła SportContactTM 6

Kluczowym osiągnięciem Continentala podczas projektowania opony SportContactTM 6 jest technologia nazwana Force Vectoring. Ta odnosi się do właściwej rzeźby bieżnika. Choć ślad ogumienia jest dość prosty, inżynierowie zadbali o dodatkowe wzmocnienie centralnego żebra i wewnętrznych bloków. Stylistycznie to rozwiązanie nieco przytłaczające. Funkcjonalnie w ten sposób inżynierom udało się przede wszystkim poprawić rozkład sił na powierzchni styku z asfaltem. Co to daje? Powoduje że opona dosłownie zapiera się podczas pokonywania szybkiego zakrętu, minimalizując tym samym możliwość wystąpienia poślizgu i poprawiając precyzję prowadzenia.

Force Vectoring nie ogranicza się jednak do wzmocnienia części bloków. W ramach tej technologii producent stosuje też makro bloki. Zadanie postawione przed nimi jest bardzo proste – mają dać większą sterowność i poczucie pewności prowadzenia osobie siedzącej za kierownicą. Kolejnym elementem pasującym do wizerunku opony samochodowej skierowanej do rynku Ultra High Performance są samoblokujące się elementy bieżnika. Za ich sprawą poprawiana jest stabilność prowadzenia zarówno przy mniejszych, jak i większych prędkościach.

opony letnie, opony UHP, opony ultra high performance, Continental SportContact 6, opony continental
Continental SportContact 6

Continental dokonał postępu w kwestii mieszanki gumowej i bieżnika. Jakie jeszcze miał pole do poprawy osiągów? Mógł dopracować m.in. opasanie. Niemcy poszli tym właśnie tropem, wdrażając do konstrukcji opony SportContactTM 6 technologię Aralon350. W jej ramach opasanie zostało wykonane w technologii hybrydowej. A to zagwarantowało ogumieniu potężną wytrzymałość na przeciążenia. Przykład? Model jest w stanie zachować pełny kształt nawet podczas jazdy z prędkością do 350 km/h. A pełny kształt przy takiej szybkości i szybkościach niższych sprawia, że samochód zachowuje się pewniej na drodze, kierowca ma większą kontrolę nad torem jazdy oraz otrzymuje większą ilość informacji z asfaltu.

Continental SportContactTM 6: testy potwierdzają świetną formę!

Continental SportContactTM 6 to niezwykle ważna premiera w gamie niemieckiej marki. Zastępuje bowiem uznany model ContiSportContactTM 5 P. Poprzednik miał premierę w roku 2010. Jako że od tego czasu do prezentacji następcy upłynęło sporo wody w Wiśle, pole dla działania innowacji było duże. I widać to chociażby po statystykach. Continental zapewnia, że SportContactTM 6 w porównaniu do swojego prekursora aż o 14 proc. poprawia precyzję kierowania, o 11 proc. zachowanie na suchym asfalcie, o 10 proc. stabilność przy wysokiej prędkości i o 7 proc. obniża poziom hałasu w czasie jazdy. Nowszy model jest dostępny z profilem o wysokości od 25 do 40 mm, szerokością od 225 do 335 mm oraz w rozmiarze od 18 do nawet 23 cali.

Technologiczne zaawansowanie opony Continental SportContactTM 6 ma swoje odzwierciedlenie na drodze. I potwierdzają to nie tylko dziennikarskie recenzje, ale również niezależne testy. Ogumienie po raz pierwszy trafiło na odcinek badawczy w roku 2016. Auto Bild Sportscars otrzymał model w rozmiarze 255/35 R20 i ocenił go wzorowo. Opona zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu. Identyczny wynik Continental osiągnął również w roku 2017 przy rozmiarze 225/35 R19 oraz w roku 2018 przy rozmiarze 245/35 R19. W roku 2018 SportContactTM 6 trafił do testu magazynu Sport Auto. Dziennikarze sprawdzali ogumienie w rozmiarze 245/35 R19 i przyznali mu wysokie drugie miejsce.

Oferta opon Continental SportContactTM 6 – sklep Inter Cars

Jak podsumować oponę Continental SportContactTM 6? Niemcy postawili na bezkompromisowe bezpieczeństwo połączone z pewnością i precyzją prowadzenia. Zadbali o zachowanie samochodu sportowego na każdej drodze i w każdych warunkach. A to spodobało się nie tylko recenzentom opony, ale także i producentom motoryzacyjnym. Właśnie dlatego nowy model opony letniej jest wybierany przez czołowe firmy do poszczególnych modeli. Jakich konkretnie? Jedną z lepszych rekomendacji jest Honda Civic Type R. To perfekcyjny generator prędkości na kołach. Jest technologicznie dopracowany i potrzebuje technologicznie dopracowanej opony. Taką właśnie znalazł.

Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!