Rok 2025 podarował nam sporo ciekawych premier – zarówno wśród tak dobrze znanych opon letnich, jak i coraz popularniejszych modeli wielosezonowych. Z naszych obserwacji wynika, że producenci stawiają na jeszcze lepszą przyczepność, większy komfort i oszczędność paliwa, a wszystko to z myślą o realnych warunkach jazdy: od miejskich korków po nagłe opady i upały na trasie.

W tym zestawieniu przygotowaliśmy nowości, które warto wziąć pod uwagę, nawet jeśli nie planujesz zakupu „z górnej półki”. Porównujemy kilka modeli klasy średniej i budżetowej – żebyś wiedział, gdzie warto dopłacić, a gdzie można zaoszczędzić. Zapraszamy do czytania i oglądania!


Zobacz również…

Top 9 tanich opon letnich 10 opon wielosezonowych – wielki TEST przygotowany dla kierowców! Opony zimow czy wielosezonowe

Jakie opony w 2025? Zobacz, co przygotowali producenci

Zgodnie z zapowiedzią, poniżej znajdziesz zestawienie najciekawszych premier opon letnich i całorocznych na 2025 rok. Ułożyliśmy je alfabetycznie – nie jest to klasyczny ranking od najlepszej do najgorszej, ale przegląd nowości, które warto mieć na radarze w nadchodzącym sezonie.

Uwaga: Nie wszystkie modele są już dostępne w sprzedaży. Część z nich trafi do oferty dopiero wiosną, dlatego warto śledzić aktualizacje – zwłaszcza jeśli planujesz zakup nowych opon tuż przed sezonem. Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!

Tanie opony + wytrzymałość? Poznaj Barum Bravuris 6


Jeśli kojarzysz poprzednią wersję Bravuris, wiesz jedno – to była opona na długie przebiegi. I właśnie ten kierunek Barum kontynuuje w nowym modelu Bravuris 6. Producent deklaruje, że mieszanka została zoptymalizowana pod kątem jeszcze większej trwałości – według szacunków zyskujemy nawet o 5% dłuższy przebieg w porównaniu z Bravuris 5.

To świetna wiadomość dla kierowców, którzy spędzają dużo czasu w trasie i nie chcą wymieniać ogumienia co dwa sezony. Bravuris 6 to opona zaprojektowana z myślą o wielokilometrowych podróżach, zarówno po suchym, jak i mokrym asfalcie.

Co nowego w konstrukcji opony letniej Bravuris 6?

  • Bieżnik bardzo zbliżony do Continental Ultrac – i nic dziwnego, bo Barum to marka należąca do koncernu Continental. Wzór bieżnika to jednak nie tylko design – wpływa on na skuteczne odprowadzanie wody i stabilność jazdy w deszczu.

  • Sztywna ścianka boczna – to detal, który docenią kierowcy preferujący dynamiczną jazdę. Konstrukcja przypomina rozwiązania znane z motosportu, co nie dziwi, bo Barum ma wyścigi w swoim DNA.

  • Rant ochronny – zabezpiecza felgę przed otarciami i drobnymi uszkodzeniami, co w miejskich warunkach może oszczędzić sporo nerwów.

Układ zdjęć
Zdjęcie lewe
Zdjęcie prawe 1 Zdjęcie prawe 2

Barum Bravuris 6 – dla kogo będzie to dobry wybór?

Barum Bravuris 6 to propozycja dla kierowców, którzy:

  • szukają opony budżetowej, ale z technologiami z wyższej półki,

  • jeżdżą sporo – szczególnie w trasie,

  • oczekują trwałości i komfortu w codziennej eksploatacji,

  • nie chcą przepłacać, ale zależy im na solidnej konstrukcji i dobrych parametrach w różnych warunkach.

To nie jest opona „do sportu”, ale też nie będzie pływać na zakrętach – dzięki sztywnej konstrukcji zapewnia stabilność i przewidywalność prowadzenia. Jeśli widziałeś nasz artykuł na temat tej opony – wiesz, że Bravuris 6 to bardzo rozsądny wybór. Jeśli jeszcze nie – czas to nadrobić!

Opona letnia Kleber Dynaxer HP5 / HP5 SUV – komfort by Michelin

Nowa opona Kleber Dynaxer HP5 to świetny przykład na to, jak nowoczesne technologie trafiają do naszych samochodów. Marka Kleber należy do koncernu Michelin… i widać to zarówno w konstrukcji, jak i charakterze modelu Dynaxer HP5. Bieżnik bardzo mocno przypomina ten znany z Michelin Primacy 4, który przez lata uchodził za wzór komfortu i bezpieczeństwa.

W opisywanej oponie letniej postawiono na wyraźne ulepszenia – zarówno pod względem prowadzenia na mokrej nawierzchni, jak i trwałości. Producent deklaruje 5% lepszą skuteczność hamowania na mokrym oraz 5% dłuższy przebieg w porównaniu do poprzednich generacji. Co ważne – wszystkie wersje opony letniej Dynaxer HP5 uzyskały ocenę A w unijnej etykiecie oceniającej przyczepność na mokrej nawierzchni!

Nowa opona letnia Kleber Dynaxer HP5 – dlaczego warto?

  • Miękka, komfortowa ścianka boczna – doskonale tłumi nierówności i sprawia, że jazda jest płynna i przyjemna, nawet na nierównej nawierzchni. To idealny wybór dla kierowców, którzy nie lubią czuć każdej studzienki pod kołami.

  • Niska waga opony – to detal, który często się pomija, a ma realne przełożenie na zużycie paliwa oraz komfort pracy zawieszenia.

  • Rant ochronny felgi – nie tylko kwestia estetyki, ale też praktyczna ochrona w codziennym użytkowaniu – szczególnie w mieście.

  • Zoptymalizowana mieszanka gumowa – daje dłuższą żywotność, ale też dobre właściwości jezdne w zmiennych warunkach.
Układ zdjęć
Zdjęcie lewe
Zdjęcie prawe 1 Zdjęcie prawe 2

Dla kogo są nowe opony Kleber Dynaxer HP5?

To propozycja dla kierowców, którzy:

  • stawiają na komfort i ciszę,

  • często poruszają się po drogach miejskich i podmiejskich,

  • oczekują wysokiego poziomu bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni,

  • szukają opony z technologiami Michelin, ale w bardziej przystępnej cenie.

Jeśli zależy Ci na spokojnej, stabilnej jeździe i nie planujesz szarżowania w zakrętach – Dynaxer HP5 to rozsądna i komfortowa alternatywa dla droższych modeli premium.

Nowe opony Michelin Primacy 5 – komfort, który trwa i trwa… i trwa

Opona letnia Michelin Primacy 5 to flagowa propozycja dla kierowców, którzy cenią sobie komfort, ciszę i bezpieczeństwo przez długie lata użytkowania. Ta opona nie próbuje bić rekordów na torze – zamiast tego oferuje maksymalną stabilność i spokój za kierownicą, nawet przy dużych przebiegach.

W modelu Primacy 5 zastosowano szereg technologii, które mają zapewnić niezmienne właściwości aż do końca eksploatacji – a to coś, co wyróżnia tę oponę na tle konkurencji.

Co znajdziesz w nowej oponie Michelin Primacy 5?

  • Miękka, komfortowa ścianka boczna – znak rozpoznawczy opon Michelin. Zapewnia świetne tłumienie nierówności i wysoki komfort akustyczny, bez efektu „pływania” w zakrętach.

  • Sztywne czoło bieżnika – to właśnie ono odpowiada za stabilność przy wyższych prędkościach. Opona zachowuje precyzję prowadzenia, mimo że jej boczne części są bardziej elastyczne.

  • Technologia EverGrip – Michelin stosuje rozwiązania, które sprawiają, że bieżnik „pracuje” w miarę zużycia. Otwierają się nowe kanały odprowadzające wodę, co pozwala utrzymać przyczepność nawet po wielu tysiącach kilometrów.

  • Lekki rant ochronny felgi – praktyczny dodatek, który chroni obręcze przed przypadkowym uszkodzeniem przy krawężnikach.

Rzut oka na dane producenta: 

  • 4% krótsza droga hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu z poprzednią generacją.

  • Aż o 18% dłuższe przebiegi – to naprawdę imponujący wynik w tej klasie.

  • Klasa A na etykiecie UE we wszystkich dostępnych rozmiarach, jeśli chodzi o przyczepność na mokrej nawierzchni.

Układ zdjęć
Zdjęcie lewe
Zdjęcie prawe 1 Zdjęcie prawe 2

Michelin Primacy 5 – dla kogo to dobra opona?

Opona letnia Michelin Primacy 5 to idealny wybór dla kierowców, którzy:

  • pokonują długie trasy i cenią wygodę,

  • szukają opony, która pozostanie bezpieczna i skuteczna nawet po 40–50 tys. km,

  • cenią sobie akustyczny komfort – opona pracuje bardzo cicho, również na autostradzie,

  • potrzebują pewności w deszczu i w sytuacjach awaryjnych.

Podsumowując, Michelin Primacy 5 to nie jest opona sportowa – nie została stworzona do jazdy agresywnej. Jeśli jednak zależy Ci na płynnej, spokojnej jeździe, nie tylko po mieście, ale też w trasie, będzie ona bardzo rozsądnym wyborem z segmentu premium. W dodatku takim, który odwdzięczy się długowiecznością i niższymi kosztami eksploatacji w dłuższej perspektywie. 

Nowe opony wielosezonowe Uniroyal AllSeasonExpert 3 – ekspert od mokrej nawierzchni

Opona wielosezonowa Uniroyal AllSeasonExpert 3 to nowość, która w momencie publikacji tego artykułu nie jest jeszcze dostępna w regularnej sprzedaży. My jednak mieliśmy już okazję sprawdzić ją w praktyce – i to w wymagającym, wielosezonowym teście opon całorocznych.

Zobacz test Uniroyal AllSeasonExpert 3: https://intercars.pl/blog/kola/nowosc-wsrod-opon-calorocznych-uniroyal-all-season-expert-3/ 

O czym warto wiedzieć? Przede wszystkim opona fenomenalnie zachowuje się na mokrej nawierzchni – to nic dziwnego, biorąc pod uwagę, że Uniroyal od lat specjalizuje się właśnie w technologii deszczowej. Jeśli Twoja codzienna jazda to kałuże, przelotne opady i wilgotne poranki – warto rozważyć ten model.

Mocne strony AllSeasonExpert 3

  • Mokra nawierzchnia to jej żywioł – podczas testów na mokrej nawierzchni zachowywała się pewnie, przewidywalnie, bez efektu pływania czy opóźnionych reakcji.

  • Zaskakująco dobra na śniegu – trakcja przypominająca niektóre opony zimowe. To duży atut wśród opon całorocznych, które często mają z tym problem.

  • Typowo całoroczny kompromis – opona nie jest sportowa, nie daje precyzji jak letnie modele klasy premium, ale nadrabia uniwersalnością i bezpieczeństwem w trudnych warunkach.

  • Świetna opcja dla kierowców jeżdżących w zmiennym klimacie – szczególnie tam, gdzie częściej mamy do czynienia z deszczem i błotem pośniegowym niż upałem i suchym asfaltem.

Gdzie jest haczyk?

Jak to często bywa w świecie opon, coś za coś. Na suchej nawierzchni, AllSeasonExpert 3 okazała się mniej precyzyjna od części konkurencyjnych modeli. Dla niektórych kierowców będzie to odczuwalne – zwłaszcza jeśli są przyzwyczajeni do sportowego stylu jazdy.

Nowe opony wielosezonowe Uniroyal AllSeasonExpert 3 – dla kogo będzie to dobry wybór?

Uniroyal AllSeasonExpert 3 to idealna propozycja dla osób, które:

  • szukają uniwersalnej, całorocznej opony do codziennej jazdy,

  • jeżdżą głównie w deszczu i zimowych warunkach miejskich,

  • nie oczekują sportowej precyzji na suchym,

  • chcą mieć spokój przez cały rok – bez konieczności sezonowej wymiany opon.

Jeśli mokra nawierzchnia to Twój największy przeciwnik na drodze, ta opona będzie Twoim sprzymierzeńcem. A gdy tylko trafi do sprzedaży – warto rozważyć ją jako całoroczne rozwiązanie z dużym zapasem bezpieczeństwa.

Chcesz być na bieżąco, gdy ta opona pojawi się na rynku? Zapisz się do naszego newslettera!  

Opona letnia Vredestein Ultrac+ – dłuższy przebieg, więcej charakteru

Vredestein Ultrac+ to odświeżona wersja znanego modelu Ultrac. Zmiany są subtelne, ale przemyślane. Na pierwszy rzut oka bieżnik wygląda niemal identycznie jak u poprzednika, ale jak to bywa w świecie nowoczesnych opon, najważniejsze różnice ukryte są w mieszance.

Według producenta nowa formuła została zoptymalizowana pod kątem ekologii i dłuższej żywotności – mówimy tu nawet o 30% dłuższym przebiegu w porównaniu do wcześniejszego modelu. A to już różnica, którą doceni każdy kierowca. 

Opony letnie Vredestein Ultrac+, czyli komfort z pazurem

  • Sztywna, sportowa ścianka boczna – zapewnia stabilność w zakrętach i ogranicza uginanie opony przy dynamicznej jeździe. To rozwiązanie, które przypadnie do gustu kierowcom lubiącym pewne prowadzenie.

  • Rant ochronny – dba o felgę przy manewrach w mieście. Detal, ale praktyczny.

  • Strefy zewnętrzne zamknięte – konstrukcja bieżnika została tak zaprojektowana, by ograniczać emisję hałasu. W efekcie Ultrac+ pracuje ciszej, mimo że zachowuje sportowy charakter.

  • Optymalizacja mieszanki pod kątem zużycia – nie tylko dłuższy przebieg, ale też mniejsze opory toczenia, co może przełożyć się na niższe spalanie.

Układ zdjęć
Zdjęcie lewe
Zdjęcie prawe 1 Zdjęcie prawe 2

Nowe opony Ultrac+ od Vredestein – dla kogo będzie to dobry wybór?

Opona letnia Vredestein Ultrac+ będzie idealna na kierowców, którzy:

  • jeżdżą dużo w trasie,

  • szukają opony komfortowej, ale z dynamicznym zacięciem,

  • oczekują większej trwałości bez rezygnacji z dobrych osiągów,

  • cenią ciche prowadzenie i precyzję na suchym asfalcie,

  • nie szukają ekstremalnych wrażeń, ale nie chcą też „miękkiej i pływającej” opony.

To nie jest opona typowo sportowa – ale wyraźnie bliżej jej do segmentu performance niż typowo komfortowych modeli. Jeżeli planujesz dłuższe wyjazdy, lubisz prowadzenie z wyczuciem, ale nie chcesz tracić komfortu i ciszy w kabinie – opona letnia Ultrac+ może być idealnym kompromisem.

Vredestein w przypadku tego modelu robi to, co umie najlepiej – łączy styl, technologię i konkretne osiągi. Jeśli szukasz opony, która wygląda świetnie, dobrze trzyma się drogi i starcza na długo, ta propozycja zdecydowanie zasługuje na miejsce w Twoim zestawieniu.

Na co zwrócić uwagę przed zakupem opon? Podsumowanie

Nowy sezon to nowe możliwości – i jak widać po premierach na 2025 rok, producenci coraz mocniej stawiają na trwałość, bezpieczeństwo i komfort jazdy. Niezależnie od tego, czy szukasz opon letnich, czy całorocznych, warto przyjrzeć się nowościom wcześniej i dobrze zaplanować zakup.

Pamiętaj: dobranie opony do własnych potrzeb – stylu jazdy, rodzaju trasy i budżetu – to klucz do spokojnej, bezpiecznej podróży. A jeśli któryś z opisywanych modeli szczególnie Cię zainteresował – warto śledzić jego dostępność na intercars.pl 

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

To zależy od Twojego stylu jazdy i warunków, w jakich poruszasz się na co dzień. Jeśli jeździsz głównie w mieście, a zimy w Twoim regionie są łagodne – nowoczesne opony całoroczne mogą być bardzo rozsądnym wyborem. Jeśli jednak często podróżujesz w trudnych warunkach, komplet sezonowy nadal będzie bezpieczniejszym rozwiązaniem.

Często zmiany nie są widoczne na pierwszy rzut oka – bieżnik może wyglądać podobnie. Najwięcej dzieje się „w środku” – w mieszance gumowej, konstrukcji warstw i technologii odpowiadających za trwałość oraz przyczepność. Dlatego warto czytać opisy, testy i opinie – jak w tym artykule.

Najlepiej kupić nowe opony letnie na przełomie lutego i marca – przed sezonowym szczytem cen i brakami w magazynach.
Wczesny zakup pozwala nie tylko zaoszczędzić, ale też mieć większy wybór rozmiarów i modeli. Wiosną wiele popularnych opon szybko się wyprzedaje, a ceny mogą rosnąć wraz z popytem.
Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!