Jeden z najpopularniejszych modeli rodem z Ingolstadt na rynku jest obecny od 1996 r. Od tego czasu pojawiły się już trzy generacje Audi A3, a najwięcej, z racji sporego importu z zachodu Europy, jest obecnie drugiej generacji kompaktowego Audi. Brat bliźniak Volkswagena Golfa V na rynku zadebiutował w 2003 r. jako wariant trzydrzwiowy. Odmiana z jedną parę drzwi więcej (Sportback) pojawiła się rok później, a od 2007 r. w cennikach znajduje się również wersja z otwieranym dachem.

„A-trójka” dostępna była z szeroką gamą wersji silnikowych. Podstawowy i zarazem najprostszy konstrukcyjnie silnik 1.6 generował moc 102 KM. Wersja tej samej jednostki z wtryskiej FSI oferowała 115-konne stado koni mechanicznych. Ponadto dziś na rynku wtórnym można znaleźć silniki 1.4 TSI 125 KM, 1.8 TFSI 160 KM oraz dwulitrowe FSI i TFSI o mocy odpowiednio 150 i 200 KM. Na szczycie znajdowały się dwie jednostki. Silnik 3.2 V6 oferuje moc 250 KM, zaś w odmianie S3 pracował silnik 2.0 TFSI o mocy 265 KM.

Po stronie silników wysokoprężnych znajdowały się trzy jednostki: 1.6 TDI (90 i 105 KM), 1.9 TDI (105 KM) oraz chyba najpopularniejsze dwulitrowe TDI (140 i 170 KM).

Audi A3 (8P) – rozmiary opon

Wszystkie dostępne w sprzedaży odmiany silnikowe oraz nadwoziowe w standardzie oferowane były w 16-calowych oponach o rozmiarze 205/55. Naturalnie istniała możliwość zamówienia również opon o nieco innych rozmiarach, m.in. 205/50 R17 bądź 215/45 R17 i jeszcze większe 215/40 R18 czy też 225/40 R18.

Jakie opony zimowe do Audi A3 (8P)

205/55 R16

Opona zimowa Nokian WR D4 sprawuje się bardzo dobrze na mocno zaśnieżonych drogach. Tego można się było spodziewać. Pewnym zaskoczeniem są natomiast bardzo dobre właściwości tej opony również na mokrym, co potwierdziły liczne testy niezależnych instytucji. Do produkcji tej opony wykorzystano mieszankę kauczukową „Nokian Twin Trac Silica” stworzoną na bazie elastycznych gum z wysoką zawartością krzemionki. Dzięki temu opona zachowuje kształt i elastyczność w ujemnych temperaturach. Oprócz tego w skład innowacyjnej mieszanki wchodzą naturalny kauczuk i olej rzepakowy, które mają znaczący wpływ na przyczepność zimą, odporność na uszkodzenia i niższy opór toczenia, co przekłada się też na mniejsze zużycie paliwa.

Nokian WR D4 205/55 R16 91 T

>>Zobacz więcej o oponie zimowej Nokian WR D4<<

Opona zimowa Fulda Kristall Control HP2 jest oponą klasy średniej o dobrych osiągach i korzystnej cenie. Przeznaczona jest raczej dla wersji o większej mocy (high performance). Nowoczesna kierunkowa konstrukcja bieżnika z zastosowaniem technologii „Snow Catcher” zapewnia optymalną kontrolę nad samochodem na zaśnieżonych drogach. Specjalnie zaprojektowane rowki w środkowej strefie bieżnika tworzą spójną strukturę wzajemnie blokujących się klocków, które „chwytają” śnieg. Dzięki temu, pojazd dosłownie wgryza się w śnieg, umożliwiając bezpieczną jazdę na śniegu. Szeroka i płaska rzeźba bieżnika przyczynia się do zwiększenia powierzchni styku z nawierzchnią, ma to wpływ na równomierne i powolne zużycie opony.

Fulda Kristall Control HP2 205/55 R16 91 H

>>Zobacz więcej o oponie zimowej Fulda Kristall Control HP2<<

225/40 R18

Kumho KW27 to zimowa opona klasy średniej przeznaczona do samochodów osobowych o wysokich osiągach. Asymetryczny wzór bieżnika charakteryzuje się szerokim rozstawem klocków bieżnika oraz dużą liczbą nacięć poprzecznych i wzdłużnych, dzięki czemu zapewnia przyczepność na śniegu, lodzie i mokrym asfalcie. Ponadto opona zapewnia optymalne właściwości podczas zmiennych warunków zimowych zarówno na lodzie, jak i nieubitym śniegu. Centralnie ułożone głębokie rowki obwodowe szybko usuwają wodę spod czoła bieżnika i ograniczają zjawisko aquaplaningu. Opona charakteryzuje się wysokim poziomem bezpieczeństwa i wytrzymałością.

Kumho KW27 225/40 R18 92 V XL

>>Zobacz więcej o oponie zimowej Kumho KW27<<

Dunlop SP Winter Sport 3D to opona zimowa wielokrotnie już nagradzana w różnych testach opon samochodowych. Jest to opona bardzo dobrze wyważona, oferując bardzo dobre właściwości zarówno na mokrej nawierzchni, jak i na śniegu. Dzięki zastosowaniu innowacyjnej mieszanki Silica-Plus model SP Winter Sport 3D zapewnia krótką drogę hamowania, umożliwiając przy tym kierowcy maksymalną kontrolę nad torem jazdy pojazdu. Bezszwowa opaska nylonowa gwarantuje z kolei wysoką precyzję sterowności przy wysokich prędkościach. Ponadto dzięki zwiększonej wytrzymałości i odporności na zużywanie się, opona SP Winter Sport 3D jest bardzo trwała, zapewniając wysokie przebiegi. W konstrukcji opony zastosowano specjalną technologię MRT, która powoduje równomierne rozłożenie ciśnienia na styku bieżnika z nawierzchnią.

Dunlop SP Winter Sport 3D 225/40 R18 92 V XL MFS AO

>>Zobacz więcej o oponie zimowej Dunlop SP Winter Sport 3D<<

Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!