Mała Toyota, ze względu na swoją dość prostą konstrukcję, sporą niezawodność oraz dostępność różnego rodzaju zamienników, jest niezwykle popularnym modelem na polskich drogach, a zwłaszcza ulicach, gdyż jej głównym przeznaczeniem jest miejskie środowisko. Należy do grona liderów segmentu B. Toyotę Yaris upodobały sobie przede wszystkim kobiety. Na rynku wtórnym obecnie najpopularniejsza jest druga generacja Toyoty Yaris, która była wytwarzana w latach 2005-2011, m.in. we francuskiej fabryce japońskiego koncernu.

Na rynku możemy znaleźć wersje 3- i 5-drzwiowe, a także odmianę czterodrzwiową, choć akurat ta ostatnia wersja jest dziś niezwykle rzadko spotykana, gdyż małe sedany nie cieszyły się zbyt dużą popularnością w Polsce czy też w zachodniej Europie, skąd trafiają obecnie do naszego kraju auta z rynku wtórnego. Najczęściej spotykane wersje silnikowe Toyoty Yaris mają pod maską silnik 1.3 VVT-i o mocy 86 KM bądź nowszą konstrukcję 1.33 i Dual VVT-i generującą moc 101 KM. Poza tym w ofercie były także takie wersje silnikowe jak 1.0 VVT-i o mocy 69 KM, 1.5 VVT-i o mocy 103 KM i najmocniejsza odmiana, czyli 1.8 i VVT-i 133 KM. Choć wśród małych aut diesle nie cieszą się tak dużym wzięciem, to jednak w ofercie nie zabrakło również takiej opcji. Pod maską wariantu wysokoprężnego pracowała jednostka 1.4 D-4D 90 KM.

Toyota Yaris – rozmiary opon

Podstawowe opony samochodowe, jakie były oryginalnie stosowane w Toyotach Yaris drugiej generacji, miały rozmiar 165/70 R14. Producent dopuszczał także stosowanie np. ogumienia o rozmiarach 185/60 R15 bądź 195/50 R16. Powyższe rozmiarówki dotyczyły wszystkich wersji silnikowych poza najmocniejszą. W wariancie z 1,8-litrowym silnikiem benzynowym już w standardzie montowane były opony o rozmiarze 185/60 R15, a opcjonalnie można było zakupić także 195/50 R16 a nawet 205/45 R17.

Toyota Yaris – jakie opony zimowe

165/70 R14
Poszukując opony zimowej do Toyoty Yaris z tzw. klasy budżetowej warto wziąć pod uwagę niezwykle popularną na naszym rynku polską oponę Dębica Frigo 2. Ta opona zimowa przeznaczona jest właśnie przede wszystkim do samochodów miejskich. Charakteryzuje się optymalnymi osiągami i przede wszystkim bardzo dobrym stosunku jakości do ceny. Oznaczona jest symbolem 3PMSF, co potwierdza posiadane parametry odpowiednie dla opon przeznaczonych na sezon zimowy, dzięki mieszance gumowej z dodatkiem krzemionki oraz kierunkowej rzeźbie bieżnika z odpowiednim rozmieszczeniem rowków. Stosunkowo lekka konstrukcja opony przekłada się na bardziej równomierne ścieranie i wydłużony czas eksploatacji, a konstrukcja bieżnika sprawia, że jest to opona z kategorii cichobieżnych, co wpływa na wyższy komfort podróżowania.

Debica Frigo 2

>>Zobacz więcej o oponie zimowej Dębica Frigo 2<<

Wprawdzie opona zimowa Yokohama W.drive V903 zaliczana jest do segmentu premium, jednak jej atrakcyjna cena nie powinna specjalnie nadwyrężyć budżetu domowego. Opony te, poprzez użycie odpowiedniego wzoru bieżnika, unikatowych kształtów lamel oraz zastosowaniu mieszanki gumowej Zeruma (zapewniającej dobre parametry w szerokim zakresie temperatur), odznaczają się dobrymi właściwościami jezdnymi na wszystkich rodzajach nawierzchni, jakie mogą wystąpić zimową porą. Rozmieszczenie głównych wzdłużnych rowków pozwala na odpływ topniejącego śniegu i wody oraz utrzymanie maksymalnej powierzchni kontaktu opony na różnych rodzajach nawierzchni, od suchych, poprzez mokre aż po zaśnieżone drogi.

Yokohama W.drive V903

>>Zobacz więcej o oponie zimowej Yokohama W.drive V903<<

185/60 R15

Opona zimowa klasy budżetowej Dayton DW510 EVO przeznaczona jest do użytkowania w autach osobowych głównie miejskich oraz kompaktowych także w surowych warunkach zimowych. Ciągłe rowki wzdłużne oraz odpowiedni kąt nachylenia rowków poprzecznych zapewniają odpowiednią stabilność podczas jazdy na śliskiej nawierzchni, a także przy pokonywaniu zakrętów. Kierunkowy zaś wzór bieżnika zachowuje bardzo dobre właściwości jezdne na mokrej nawierzchni, a układ i kształt klocków bieżnika pozwolił skrócić drogę hamowania na lodzie i śniegu.

Dayton DW510 EVO

>>Zobacz więcej o oponie zimowej Dayton DW510 EVO<<

Opona Uniroyal MS Plus 77 dzięki szeroko otwartym kanałom w centrum i rowkom bieżnika w kształcie litery V zwiększają zdolność do odprowadzania nadmiaru wody sprzed czoła opony. Wysoki współczynnik pustej przestrzeni w całej strukturze bieżnika poprawia zdolność odprowadzania wody – skutkuje to wyraźnym zwiększeniem bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni, minimalizując ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Mieszanka gumowa opony Uniroyal opracowana została specjalnie pod kątem mokrej, oblodzonej i ośnieżonej nawierzchni, a duże i sztywne bloki barkowe zmniejszają podatność opony na deformację bloku przy pokonywaniu zakrętów. Z kolei duża gęstość lameli pozwala bardzo efektywnie usunąć warstwę wody z lodem.

Uniroyal MS Plus 77

>>Zobacz więcej o oponie zimowej Uniroyal MS Plus 77<<

Bridgestone Blizzak LM001 to zimowa opona klasy premium do samochodów osobowych, która charakteryzuje się zwłaszcza bardzo dobrą przyczepnością na zaśnieżonej drodze. Zastosowane skośne rowki umożliwiają uzyskanie wysokiej siły ścinającej podczas jazdy na zaśnieżonej drodze, zapewniający przy tym odpowiednią trakcję. Z kolei dzięki zaokrąglonym narożnikom bloków bieżnika skutecznie odprowadzana jest woda i rozmokły śnieg. W składzie opony Bridgestone Blizzak LM001 użyto wysokiej jakości mieszankę gumową z zastosowaniem technologii NanoPro-Tech, która zapewnia ciągłą przyczepność przy różnych temperaturach otoczenia.

Bridgestone Blizzak LM001

>>Zobacz więcej o oponie zimowej Bridgestone Blizzak LM001<<

Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!