BMW E92 zadebiutowało w roku modelowym 2006. Aktualnie to auto jest poszukiwane na rynku używanych samochodów luksusowych. Pomimo upływu lat kierowcy cenią ten model za wyrazisty charakter i ogromną przyjemność z jazdy. Jeśli i ty jesteś poszukiwaczem BMW E92 lub fanem tego modelu, w poniższym artykule podpowiemy Ci, na co zwrócić uwagę przed zakupem takiego auta oraz jak przebiega jego codzienna eksploatacja.

BMW 3 Series IV to modele wprowadzone na rynek w latach 2005–2012. Współcześnie uznawane są za jedne z najbardziej udanych produkcji fabryki Bayerische Motoren Werke. Wśród licznych pojedynczych modeli BMW oferowanych w czwartej edycji niezwykle popularnej serii 3 na szczególną uwagę zasługuje sportowa wersja BMW E92. Model łączy w sobie wszystko to, z czego słynie marka. Wysokie osiągi, nowe rozwiązania techniczne oraz komfortowe wnętrze. Na rynku wtórnym auta te popularne są także ze względu na możliwość tuningu i zwiększania osiągów fabrycznych jednostek napędowych. Pomimo upływu lat nadal jest to popularny wśród kierowców samochód, którym można pojechać do pracy, zawieźć dzieci do szkoły, ale także poszaleć na torze. Dlatego też, jeżeli poszukujesz sportowego coupé z duszą, a jednocześnie jesteś fanem niemieckiej motoryzacji, to zainteresuj się BMW E92! 

Z tego artykułu dowiesz się:

baner mamy części do Twojego samochodu

BMW E92 – trochę historii

Kiedy BMW zdecydowało się zaktualizować IV serię 3 w pierwszej dekadzie 2000 roku, wprowadziło na rynek 4 modele. W grupie, która wkrótce podbiła serca europejskich (i nie tylko) kierowców, znalazły się: E90, E91, E92 i E93. Pierwsze dwa to wersje sedan i kombi, a E93 powstał jako kabriolet. Natomiast BMW E92 to pełnowymiarowe coupe. Charakteryzuje je 2-blokowa bryła, brak tylnych drzwi i znacznie bardziej opływowy i płaski design niż w innych modelach z serii 3. Długość BMW E92 wynosi 4,6 metra i jest jak najbardziej odpowiednia do wygodnej podróży oraz sportowego sposobu jazdy.

W 2010 roku E92 przeszło niewielki lifting, co spowodowało minimalne rozciągnięcie – samochód ostatecznie mierzy 6420 mm. Choć oznacza to nieco mniejsze gabaryty od popularnego Volkswagena Passata B6, BMW E92 jest dłuższe od swojego głównego konkurenta – Audi A4 w wariancie B7. E92 to samochód o szerokości 1782–1804 mm. Pojemność bagażnika wynosi 440 l, co jest bardzo dobrym wynikiem jak na konstrukcję coupe, która nie zawsze odznacza się praktycznością – mówi ekspert Inter Cars.Dlatego też fani samochodów z Monachium chętnie kupują E92 i starają się wycisnąć z niego ostatnie soki na torach.

Dlaczego warto kupić BMW E92?

Marka BMW to nie tylko piękna sylwetka samochodu sportowego. To przede wszystkim znana na całym świecie moc silnika i wynikająca z niej dynamika. Wiadomo, że nawet używane modele BMW E92 mogą zadowolić nabywcę, który szuka mocnych wrażeń na drodze. 

Model ten dostępny jest w dwóch wersjach: z silnikiem benzynowym oraz wysokoprężnym. Każda z nich ma 7 własnych konfiguracji. Można kupić silnik benzynowy o mocy 163 KM, ale także BMW M3 E93 o astronomicznej mocy 420 KM. 100 km/h osiąga on w niespełna 4 sekundy. Jak prezentują się silniki diesla? Do wyboru masz kilka silników wysokoprężnych przeznaczonych do modeli 320d-335d. Dysponują one mocą od 177 aż do 256 KM. Są jednak dość drogie w utrzymaniu ze względu na bardziej skomplikowaną budowę niż zwykłe benzyniaki.

BMW E92 – wciąż rozchwytywane coupe!

Znakomite osiągi to jeden z powodów, dla których BMW E92 jest tak popularny. Na przykład model 2006 ma turbodoładowany 3-litrowy silnik rzędowy 6 z podwójnymi krzywkami pod maską. Maksymalna moc BMW E92 to 306 koni mechanicznych przy 5800 obr./min. Moc przekazywana jest na tylne koła samochodu za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Samochód może przyspieszyć od 0 do 100 km na godzinę w zaledwie 4,9 sekundy, co czyni to BMW E92 coupe sportowym wozem dostępnym dla każdego. To jeden z wielu powodów, dla których fani czterech kółek tak bardzo kochają ten samochód.

Wyposażenie pojazdu

Kiedy szukasz używanego samochodu, ważne są nie tylko jego osiągi, ale także poziom jego wyposażenia. Pod tym względem dobry model BMW E92 może sprawić prawdziwą przyjemność kupującemu. Większość użytkowników BMW dokłada wszelkich starań, aby wyposażyć swoje samochody, dlatego na rynku wtórnym jest wiele interesujących modeli. Nie mówimy tu tylko o potężnym nagłośnieniu, wspomaganiu kierownicy, wielofunkcyjnym komputerze pokładowym lub wbudowanej nawigacji. Cała seria E90, następca popularnej serii E, jest wyposażona w skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, światła przeciwmgielne i elementy zewnętrzne w kolorze nadwozia (w tym lakierowane klamki).

BMW E92 – wciąż rozchwytywane coupe!

Szukając dobrej jakości używanego modelu, zwróć uwagę na te ze sportowym zawieszeniem, biksenonowymi reflektorami, sportowymi przednimi fotelami, spryskiwaczami świateł i felgami aluminiowymi. Auto bez wątpienia oferuje maksimum przyjemności z jazdy przy jednoczesnym zapewnieniu komfortu oczekiwanego od legendarnej serii BMW E92. Tuning tego modelu także jest popularny ze względu na ogromną liczbę akcesoriów oraz bodykitów, jakie można spotkać na rynku.

Kierowcy rozważający zakup BMW E92 są również zainteresowani trwałością lakieru. Jako pojazd wysokiej klasy model ten ma niezwykle mocny, odporny na zarysowania i uszkodzenia lakier, który sprawia, że ​​nawet kilkuletnie auto po umyciu i woskowaniu jest niesamowicie atrakcyjne. Warto kolejny raz podkreślić wyjątkowy design coupé, który nadaje całej konstrukcji charakterystycznej lekkości. Jednak ten samochód to nie tylko wygląd, to także, a może przede wszystkim, bezpieczeństwo jazdy. W każdym razie 5 gwiazdek bezpieczeństwa w teście Europejskiego Programu Oceny Nowych Samochodów nie zostało przyznanych bez powodu. BMW E92 to samochód piękny i bezpieczny, który powinien znać każdy miłośnik motoryzacji.

Problemy, z jakimi może mieć do czynienia właściciele tego auta

Nawet używane BMW E92 coupe wyróżnia się wyjątkowym połączeniem agresywnej stylistyki i mocnego silnika. Choć kupując samochód ze stajni słynnego niemieckiego producenta, trzeba liczyć się z wysokimi kosztami eksploatacji, do których zalicza się: serwis i koszt części zamiennych, to używane BMW serii 3 ma zdecydowanie doskonały stosunek jakości do ceny. Ponadto BMW M3 E92 jest bez wątpienia najbardziej atrakcyjnym wizualnie ze wszystkich dostępnych modeli, z charakterystycznym „pazurem”. Nie należy też zapominać, że przy dostępnych wersjach silnikowych i bogatym wyposażeniu używany E92 to atrakcyjny pojazd, który z pewnością będzie inwestycją na lata. Co nie oznacza, że nie ma kilku wad, o których warto pamiętać.

Kupujący zawsze chcą wiedzieć, że używany pojazd będzie niezawodny. BMW E92 ma kilka wad. Jednym z najczęściej zgłaszanych jest problem grzechotania silnika. Chociaż nie jest to najgorsza usterka na świecie, jest frustrująca i może powodować słabą wydajność jednostki napędowej, a kierowca jest zmuszony radzić sobie z nieprzyjemnym hałasem. Ten problem najbardziej dotyczy modelu E92 BMW 335i z 2008 roku, ale wiadomo, że pojawia się także w innych modelach, takich jak BMW E92 M3. Ponadto niektórzy właściciele tego modelu BMW mają problemy z pękaniem paska wieloklinowego i nagrzewaniem się silnika. Niestety zerwanie paska może nastąpić bez ostrzeżenia, a to w większości przypadków powoduje awarię samochodu.

BMW E92 nie jest samochodem idealnym. Z drugiej strony nie ma czegoś takiego jak doskonały pojazd. Każdy samochód na rynku, szczególnie używany, będzie miał problemy mechaniczne. Chociaż E92 BMW może mieć więcej problemów niż większość pojazdów w swojej klasie, to nie czyni go złym samochodem. Wręcz przeciwnie, ludzie kochają to BMW; wielu uważa go nawet za swoje ulubione coupe od tego producenta. Dlatego też samochód ten ma szansę w przyszłości stać się klasykiem i cieszyć oczy kolekcjonerów oraz miłośników motoryzacji na całym świecie.

Zakup BMW E92 – na to zwróć szczególną uwagę

Decydując się na zakup BMW E92 M3 lub innego E92 z automatem, trzeba pamiętać o tym, że powyżej 300 000 km skrzynia może wymagać już naprawy. Najczęściej pada sprzęgło hydrokinetyczne oraz mechatronika. Aby wydłużyć jej żywotność, warto co 80 000 km wymieniać olej przekładniowy.

W coraz większej liczbie egzemplarzy pojawiają się też pierwsze ślady korozji. Rdza najczęściej atakuje dolne ranty drzwi oraz klapę bagażnika. Z drobnych przypadłości warto wspomnieć jeszcze o odklejających się bocznych lusterkach.

BMW E92 – wciąż rozchwytywane coupe!

Auta z napędem xDrive również wymagają uwagi właściciela. Może się zdarzyć tak, że konieczna będzie naprawa skrzynki rozdzielczej. Dlatego warto wymieniać w niej olej co jakieś 60 do 80 tys. kilometrów. Oczywiście uzależnione to jest od Twojego stylu jazdy. Miejska eksploatacja i agresywna jazda sprzyja szybszemu zużyciu oleju i częstszym wymianom. Często też zdarzają się problemy z przednimi półosiami.

W wielu egzemplarzach użytkowanych w mieście można zauważyć zużycie fotela kierowcy. Co prawda jakość skórzanej tapicerki w BMW E92 jest na bardzo wysokim poziomie, jednak lata użytkowania zostawiają na niej swoje piętno.

Zużycie auta

Wybierając E92 z większymi felgami, na przykład 19 cali, trzeba liczyć się z tym, że znacznie szybciej dojdzie do uszkodzenia przekładni kierowniczej. Częściej trzeba będzie też wymieniać poszczególne elementy zawieszenia. Szczególnie z przodu. Jeśli zdecydujesz się na wahacze czy tuleje radzimy wybierać czołowych producentów takich jak Lemforder czy Meyle HD. Tanie zamienniki bardzo szybko się zużyją.

Jeżeli chodzi o amortyzatory, to dobrze sprawdzają się produkty takich firm, jak Bilstein lub Sachs, ale również Kayaba oraz Monroe będą długo służyć. Z kolei kupując czujniki, warto zainwestować więcej w części takich firm jak Hella Behr czy Siemens, choć i w niektórych przypadkach sprawdzą się również produkty SWAG lub Febi. Często okazuje się, że najtańsze zamienniki po prostu nie działają. W przypadku czujnika poziomu oleju, zaworu DISA czy czujnika położenia wału korbowego trzeba wybierać najdroższe zamienniki. Tanie nie będą działać.

Jak dodatkowo dbać o BMW E92?

My polecamy produkty takie jak olej przekładniowy Comma EP 85W140 charakteryzujący się bardzo dobrymi właściwościami. Dzięki niemu skutecznie ochronisz swój silnik i zapewnisz mu odpowiednie smarowanie. Innymi podzespołami wartymi zainteresowania są amortyzatory Bilstein B8 oraz klocki hamulcowe marki TRW. Na stronach sklepu Inter Cars znajdziesz wszystkie te produkty oraz wiele innych pasujących do BMW E92. Tuning tego modelu także jest prosty, gdy zdecydujesz się na zakup potrzebnych elementów w Inter Cars.

szukasz produktu który opisujemy?

Podsumowanie 

Po przeczytaniu tego artykułu już wiesz, że BMW E92 zapewnia niesamowite osiągi, jego wygląd jest ponadczasowy, ale znany jest także z kilku problemów mechanicznych powodujących częste usterki wybranych podzespołów auta. Poznałeś jego wady i zalety, a także to jak należy o niego dbać. Nawet jeśli finalnie nie zdecydujesz się na zakup tego modelu, w Inter Cars znajdziesz uniwersalne produkty dostosowane do potrzeb różnych czterokołowców.

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Samochody pochodzące z początku produkcji, czyli 2006 roku można kupić już za około 17–20 tys. złotych. Im młodsze modele, tym droższe. Średnia cena najmłodszego BMW E92 z roku 2012 to 33 tys. złotych. Jeżeli zależy Ci na dobrym stanie technicznym, wybieraj modele nowsze. Niestety ich cena nie zawsze odzwierciedla dobrze stan techniczny. Należy zachować czujność i sprawdzać najważniejsze podzespoły przed zakupem samochodu.

Najwięcej przyjemności z jazdy dają silniki BMW R6, ale godne zaufania są tylko wersje diesla. Wśród samochodów benzynowych najpewniejszym wyborem jest starsza seria 2.0 N46 lub nowsza 3.0 (N53). Kupujący unikają nietypowej wersji 320s i turbodiesla o dużym przebiegu bez udokumentowanej naprawy.

Jest to zestaw elementów takich jak nakładki na dźwignię zmiany biegów, plakietki na maskę lub elementy karoserii, których zadaniem jest upodobnić zwykłe BMW 92E do modeli serii M3, czyli najmocniejszego i najbardziej ekskluzywnego modelu tej marki. BMW E92 M pakiet pozwala na tuning optyczny, bez ingerencji w mechaniczne części takie jak silnik lub układ wydechowy.

Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!