Opel Astra G 1.6 16V to kultowy i bardzo popularny samochód, produkowany w latach 1998-2009. Ze względu na niski koszt zakupu, a także późniejszej eksploatacji, jest chętnie wybierany przez młode osoby jako pierwsze auto. Charakteryzuje się niską awaryjnością, a w razie wystąpienia usterki, można bez trudu, niewielkim kosztem kupić części zamienne. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym modelu, przeczytaj artykuł!

Opel Astra G, to jeden z najbardziej popularnych samochodów na polskich drogach. Na jego zakup decydują się młodzi kierowcy, ale i osoby, które cenią sobie auta z niską awaryjnością, niezawodne, do których z łatwością można znaleźć części zamienne.

Z tego tekstu dowiesz się: 

baner mamy części do Twojego samochodu

Opel Astra G 1.6 16V – charakterystyka modelu

Opel Astra G to model oferujący różne  wersje nadwozia i ciekawe wyposażenie. Charakteryzuje się on łagodną linią i kompaktowymi wymiarami. Jego średnie spalanie wynosi 7,7 litra na 100 kilometrów, przy czym producent deklaruje niewiele mniej – 7,5 litra.

Przy stosowaniu zasad jazdy ekonomicznej można ograniczyć spalanie do 6,4 litra na 100 kilometrów. Ten samochód pozwala komfortowo przewieźć 5 osób. Długość auta wynosi 4110 milimetrów w wersji hatchback 5, przez co można nim wygodnie parkować zarówno w garażach, jak i na parkingach. Doskonale sprawdzi się więc jako samochód do codziennej jazdy po mieście: na zakupy do galerii handlowych, do pracy i innego rodzaju użytku miejskiego. 

Astra G w wersji hatchback charakteryzuje się stosunkowo  niewielką długością, przez co doskonale sprawdzi się nawet w zakorkowanych miastach. Z drugiej strony Opel Astra G został wyposażony w dość pojemny bagażnik. Przed rozłożeniem siedzeń jest to 370 litrów, natomiast rozłożone fotele pozwalają uzyskać nawet 1140 litrów.

Opel Astra G – historia modelu

Opel Astra drugiej generacji, nazywany także Astra G to bardzo poręczne auto, które zadebiutowało w roku 1998 i ma swoich fanów do dziś. Został on zbudowany w oparciu o płytę podłogową modelu Zafira. 

Na początku model ten występował w kilku wersjach nadwozia. Pojawiła się zarówno wersja kombi, jak i sedan oraz wygodny hatchback. Samochód był dostępny zarówno jako 5-drzwiowy, 4-drzwiowy jak i 3-drzwiowy. Warto wspomnieć, że Astra G była produkowana w Gliwicach. 

Jest to model tak popularny również ze względu na liczbę wyprodukowanych sztuk. Samochód ten był sprzedawany nieprzerwanie do 2009 roku. Obecnie można spotkać wiele wersji Astry G na rynku wtórnym. Niemniej jednak większość z nich ma podstawowe wyposażenie i jest silnie wyeksploatowana. 

Jak wygląda Opel Astra G 1.6 16V?

W porównaniu z 1. generacją charakteryzuje się ładną, obłą karoserią. Sylwetka auta jest dość klasyczna, lecz zawiera dynamiczne linie, dzięki czemu nadal wydaje się aktualna. Wnętrze tego modelu zostało lekko usportowione i wykonane z odpornych na eksploatację materiałów. Deska rozdzielcza jest bardzo estetyczna i ma przejrzystą tablicę przyrządów. 

Długość samochodu wynosi od 411 do 429 centymetrów. Ze względu na rozstaw osi na poziomie 261 centymetrów we wnętrzu wygodnie  mogą usiąść 4 osoby. Pojemność bagażnika była uzależniona od wersji, lecz było to co najmniej 370 litrów w wersji hatchback oraz 480 w wersji kombi. 

Opel Astra G

Jakie silniki były dostępne dla drugiej generacji Opla Astry?

Warto wiedzieć, że modele te były wyposażane zarówno w silniki benzynowe, jak i diesla. W zależności od potrzeb mogły mieć większą pojemność oraz ilość koni mechanicznych, lecz w wielu przypadkach do tego niewielkiego samochodu montowano mniejsze silniki o niewielkiej mocy. 

Silniki benzynowe instalowane w tym modelu zaczynały się od wersji 1.2 (65-75 KM). Dostępny był także napęd 1.4 (90 KM), oraz 1.6 (75-105 KM). Silnik modelu Opel Astra G 1.6 16V charakteryzował się dużą pojemnością i wysoką mocą. Jednostka 1.8 to (116 lub 125 KM), a silniki o największej mocy montowane w tym modelu to 2.0 (136-200 KM). 

Przy silnikach wysokoprężnych do wyboru były wersje 1.7 (68, 75 lub 80 KM), bądź 2.0  (101 lub 125 KM).

Co można znaleźć w wyposażeniu Opla Astry?

Opel Astra G występował w kilkunastu wersjach wyposażenia. Od opcji Start, poprzez Comfort, aż do Diamant. Można było wybierać spośród szeregu ciekawych dodatków. Najczęściej spotykany wariant był zwykle wyposażony w dwie poduszki powietrzne, ABS, wspomaganie kierownicy, immobiliser oraz EDB. 

W bardziej rozbudowanych wersjach dostępne były również elektrycznie sterowane lusterka, tempomat, komputer pokładowy, nawigacja satelitarna, a także radio CD oraz klimatyzacja w wersji manualnej lub elektrycznej. 

Opel Astra G 1.6 16V – najczęstsze usterki

Samochód Opel Astra G 1.6 16V, jest modelem sprawnym i mimo wielu lat eksploatacji, niskoawaryjnym. Należy też pamiętać, że w przypadku większości mniejszych lub większych usterek, naprawa jest dość niedroga, a części, ze względu na ogromną popularność modelu, są łatwo dostępne. Poniżej znajdziesz najczęstsze usterki, z którymi borykają się właściciele tego modelu.

Uszkodzenia silnika

Pomimo niskiej awaryjności silników w samochodach tej generacji, zdarzały się awarie. W przypadku modeli wyposażonych w silnik benzynowy, który charakteryzuje się największą odpornością na zużycie, należy bezsprzecznie pamiętać o regularnej wymianie paska rozrządu. Zalecana częstotliwość to 60 tysięcy kilometrów. Dzięki temu samochód zachowa wysoką sprawność. Jedynie model 1.2 nie wymaga tego rodzaju ingerencji, ponieważ został wyposażony w łańcuch rozrządu. 

Warto także pamiętać, że we wszystkich silnikach benzynowych umieszczanych w Oplach Astra G, punktem usterkowym jest zawór EGR. To samo można powiedzieć w przypadku wariantów z silnikiem diesla. Tutaj zawór także jest mniej odporny na intensywne użytkowanie. Należy pamiętać, że warianty z silnikiem diesla mają problemy zarówno z rozruchem, jak i utrzymaniem odpowiedniej szczelności. Są bardziej awaryjne od modeli benzynowych” – mówi ekspert marki Inter Cars.

Problemy z elektryką

Opel Astra G miewa także problemy z elektryką. Najczęściej szwankuje przekładnia kierownicza. Nawet jeśli w chwili zakupu jest sprawna, warto mieć to na uwadze, ponieważ dość szybko się zużywa. Wybierając konkretny samochód, zaleca się sprawdzić poziom płynu wspomagania. Znajduje się on w zbiorniczku zlokalizowanym między ścianą czołową a silnikiem. Rzadko spotykaną, lecz równie charakterystyczną usterką dla tej generacji Astry, jest problem z zamkiem centralnym oraz elektrycznymi szybami. Usunięcie tego nie jest jednak zbyt kosztowne. 

Nadwozie – nalot na nadkolach 

Choć to pierwsza generacja Opla Astry była wyjątkowo podatna na wszelkiego rodzaju korozję, a w tym przypadku zastosowano znacznie lepsze zabezpieczenia, nadal zdarza się, że na tylnych nadkolach pojawi się rudy nalot. Warto mieć to na uwadze i regularnie kontrolować stan karoserii, aby móc w porę zareagować. 

Problemy ze sprzęgłem 

W kilku generacjach Opla Astry można zaobserwować problemy ze sprzęgłem. W przypadku wersji G jest to dość częsty problem wymagający dość kosztownych napraw. Dość często przyczyną awarii sprzęgła może być wysprzęglik. Wtedy konieczna jest wymiana tej części. Wśród innych elementów, których nieprawidłowe działanie powoduje problemy ze sprzęgłem, warto zwrócić uwagę na pompę. Należy pamiętać, że po jej wymianie trzeba odpowietrzyć sprzęgło. 

Chłodnica powietrza dolotowego 

Opel Astra G jest modelem dość podatnym na wszelkie usterki związane z układem zapłonowym, wydechowym oraz dolotowym. Najczęściej uszkodzeniu ulega chłodnica powietrza dolotowego, co przekłada się na obniżenie wydajności jednostki napędowej. Warto pamiętać o regularnym kontrolowaniu poziomu płynu w układzie chłodzenia. Jedną z przyczyn nieprawidłowego funkcjonowania tego układu może być termostat. Problemów z układem chłodzenia nie należy bagatelizować, ponieważ mogą one prowadzić do uszkodzenia silnika. 

Opel Astra G 1.6

Opel Astra G 1.6 16V – ceny części zamiennych

Jedną z podstawowych i kluczowych zalet Opla Astry G 1,6 16V, jest niski koszt eksploatacji. Dotyczy to zarówno dużej dostępności stosunkowo niedrogich części, jak i możliwości serwisowania w dowolnym warsztacie. Prosta konstrukcja i powszechnie dostępne elementy zamienne, pozwalają na dokonywanie napraw bez uszczerbku na budżecie. 

Olej silnikowy 

W sytuacji, w której silnik modelu Opel Astra G 1.6 16V ulega pełnemu uszkodzeniu i wymiana pojedynczych części nie wchodzi w grę, należy rozważyć jego wymianę. Koszt samego używanego silnika to około 1500 złotych, natomiast cena usługi, w zależności od regionu, może wahać się od 500 do 1500 złotych. Pamiętaj, że aby zmniejszyć ryzyko awarii silnika, wystarczy pamiętać o regularnych i terminowych wymianach oleju. Kupując markowy, zgodny z wytycznymi producenta, uchronisz się przez o wiele większymi wydatkami. Musisz pamiętać również o wymianie filtra oleju.

Sprawdź dostępność na stronie sklepu Inter Cars: Olej COMMA Longlife 5W30, 1 litr 

Katalizator 

Katalizator Astra G 1.6 16V może być wymieniony na model fabryczny lub zamiennik. Cena takiej części waha się od 400 do prawie 1000 złotych, w zależności od modelu, który się ostatecznie wybierze. Wysoka cena w tym przypadku uzależniona jest od zawartości kosztownych pierwiastków szlachetnych. Mechanik za wymianę może naliczyć kwotę rzędu 200-300 złotych. 

Sprawdź dostępność na stronie sklepu Inter Cars: Katalizator JMJ JMJ 1091667 

Cewka zapłonowa 

Cena za cewkę zapłonową Opel Astra G 1.6 16V wraz z wymianą nie jest bardzo wysoka. Koszt takiego elementu waha się w przedziale cenowym od 150 do 500 złotych, a za wymianę możesz zapłacić  około 200 złotych. 

Sprawdź dostępność produktu na stronie sklepu Inter Cars: Cewka zapłonowa OPEL ASTRA G 

Tłumik układu wydechowego 

Układ wydechowy Opel Astra G 1.6 16V może się zepsuć i jest to zupełnie naturalny etap eksploatacji samochodu. W zależności od tego, jaki element konkretnie ulegnie uszkodzeniu, cena naprawy może się różnić. Do popularnych usterek należy zepsucie tłumika końcowego. Jednak naprawa tego elementu nie jest skomplikowana, czas potrzebny na jej przeprowadzenie nie powinien przekroczyć kilkudziesięciu minut. Koszt całkowity łącznie z usługą to około 350 złotych. 

Sprawdź dostępność produktu na stronie sklepu Inter Cars: Tłumik układu wydechowego VANSTAR VAN80088 

Rozrusznik 

Rozrusznik Opel Astra G 1.6 16V jest odrobinę bardziej kosztownym elementem. Sam produkt może kosztować nawet do 600 złotych, a konieczne jest jeszcze skorzystanie z profesjonalnej pomocy w warsztacie samochodowym. 

Sprawdź dostępność na stronie sklepu Inter Cars: Rozrusznik STARDAX STX200288 

Zestaw sprzęgła 

Sprzęgło Opel Astra G 1.6 16V oraz jego wymiana to popularna awaria w przypadku tego modelu. Tego rodzaju usterki nie należy bagatelizować. Zestaw sprzęgła odpowiedni do tego modelu, to koszt rzędu 400-600 złotych, do tego należy doliczyć cenę za wykonanie usługi. W tym przypadku warto skorzystać z pomocy sprawdzonego warsztatu.  

Sprawdź dostępność na stronie sklepu Inter Cars: Zestaw sprzęgła NEXUS F1X080NX 

Chłodnica powietrza dolotowego 

Uszkodzona chłodnica Opel Astra G 1.6 16V to ogromny problem, który w starszych samochodach zdarza się dosyć często. Koszt takiej chłodnicy waha się w przedziale od 300 do 500 złotych. 

Sprawdź dostępność na stronie sklepu Inter Cars: Chłodnica powietrza dolotowego OPEL ASTRA G 

Części do samochodu

Opel Astra G 1.6 16V – podsumowanie 

Opel Astra G 1.6 16V to sprawny i wygodny model. W zależności od stopnia wyposażenia może stanowić świetny wybór jako pierwszy samochód lub do wygodnego poruszania się po mieście. Kompaktowe wymiary gwarantują dużą zwrotność i łatwość parkowania, nawet na zatłoczonych parkingach. Ogromną zaletą tego modelu jest nie tylko niska cena zakupu, ale również niewielkie koszty utrzymania. W przypadku, gdy będziesz potrzebował wymienić jakiś element, nietrudno znajdziesz zamiennik, ponieważ na rynku jest dużo części do tego modelu. Wynika to między innymi z popularności samego Opla Astry G.

Jeśli planujesz naprawę lub rozszerzenie wyposażenia samochodu, sprawdź ofertę sklepu Inter Cars już dziś! Nasze części pasują do wielu modeli i marek samochodów, w tym do Opla Astry G.

FAQ

W jakich wersjach produkowany był Opel Astra G 1.6 16v?

Opel Astra G produkowany był w kilku wersjach. Jeśli chodzi nadwozie były to: kombi, sedan i hatchback. Samochód posiadał modele: 5-drzwiowe,4-drzwiowe i 3-drzwiowe. W przypadku silników benzynowych dostępne były jednostki: 1.2; 1.4; 1.6; 1.8 i 2.0. Jednostki wysokoprężne pozwalały wybrać między wersją 1.7 i 2.0.

Na co należy zwracać szczególną uwagę przy użytkowaniu Opla Astry G?

Podobnie, jak w przypadku Astry pierwszej generacji duży problem stanowiła rdza. Najczęściej korozja pojawia się na elementach takich jak: nadkola, w okolicach wlewu paliwa, na drzwiach czy klapie bagażnika. Dlatego warto obserwować zmiany pojawiające się na aucie i reagować na wszelkie oznaki korozji.

Dla kogo Opel Astra G będzie dobrym wyborem?

Opel Astra tej generacji ze względu na swoją cenę, a także koszty i łatwą dostępność części zamiennych będzie dobrym wyborem dla młodych kierowców. Trwałość i niezawodność jednostki napędowej sprawi, że z samochód ten sprawdzi się w przypadku pierwszego auta dla młodego kierowcy, który właśnie z tym modelem rozpocznie swoją przygodę z motoryzacją.

Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!