Filtry


Cena



Producent

Miejsce zabudowy

895
898
633
482

Amortyzator BILSTEIN

A~6411000~854

BILSTEIN
Amortyzator 17-047142
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon Dolna opaska zaciskowa
Długość [mm] 353
Długość 2 [mm] 542
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 17-104029
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon Dolna opaska zaciskowa
Do koszyka
 
(0)
7 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 19-045771
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne widełki Górny trzon
Długość [mm] 461
Długość 2 [mm] 597
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 19-109510
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne widełki Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 19-119939
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne widełki Górny trzon
Długość [mm] 461
Długość 2 [mm] 597
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 19-142241
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 19-142913
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolna płytka Górny trzon
Długość [mm] 323
Długość 2 [mm] 443
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 19-171593
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolna płytka Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 19-173177
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 19-218625
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 19-226859
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolna płytka Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 19-227863
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 306
Długość 2 [mm] 426
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 19-262352
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 19-273181
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 19-279145
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 19-302614
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolna płytka Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 19-306261
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolna płytka Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 19-319193
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
9 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 19-321387
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 20-114411
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Jednorurowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne widełki Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 20-146078
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Jednorurowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 21-031502
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolna płytka Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 22-031167
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne widełki Górny trzon
Długość [mm] 461
Długość 2 [mm] 597
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 22-044808
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon Dolna opaska zaciskowa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 22-045744
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolna płytka Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 22-046857
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon Dolna opaska zaciskowa
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 22-049698
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon Dolna opaska zaciskowa
Do koszyka
 
(0)
6 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 22-052261
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 330
Długość 2 [mm] 473
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 22-053596
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolna płytka Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
BILSTEIN
Amortyzator 22-053602
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolna płytka Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
1 z 38 następna

Amortyzatory – co warto o nich wiedzieć

Zawieszenie należy tych podzespołów, które mają realny wpływ na komfort i bezpieczeństwo. Mimo tego spora rzesza kierowców bagatelizuje lub stara się nie zauważać sygnałów świadczących o usterkach resorów, amortyzatorów czy sprężyn. To spory błąd, szczególnie że zawieszenie samochodowe składa się z wielu elementów i usterka jednego podzespołu może w szybkim czasie przełożyć się na droższe w naprawie i poważniejsze awarie. Bagatelizowanie sygnałów świadczących o problemach z zawieszeniem może skończyć się kolizją – bezpośrednio lub pośrednio. Przykładem pośredniego wpływu mogą być np. niesprawne amortyzatory, które wydłużają drogę hamowania. I właśnie amortyzatory samochodowe warto przybliżyć, wspominając o ich budowie, roli czy żywotności.

Amortyzator w samochodzie – dlaczego jest tak ważny?

Oczywiście podstawową rolą amortyzatorów, jak wskazuje nazwa, jest amortyzacja, czyli tłumienie nierówności, które powstają podczas jazdy. Amortyzatory odpowiadają więc za komfort oraz za ogólną kondycję auta. Minimalizowanie drgań przenoszonych na karoserię czy podwozie jest ściśle powiązane z kondycją śrub i innych elementów łączeniowych. Również amortyzacja, co może nie być oczywiste, ma wpływ na stan elementów wewnątrz auta, w tym elementów plastikowych na desce rozdzielczej.

Sprawne amortyzatory samochodowe odpowiadają za przyczepność opon, w tym również za skuteczne hamowanie. Natomiast zużyte amortyzatory mogą zakłamywać pracę czujników ABS i ESP, czyli mają związek z wydłużeniem drogi potrzebnej do zatrzymania. 

Amortyzatory gazowe i olejowe

Obecnie w samochodach występują dwa rodzaje amortyzatorów. Gazowe (nazwa potoczna, bo w rzeczywistości są to amortyzatory gazowo-olejowe) oraz olejowe. Większą popularnością cieszą się amortyzatory gazowe, których praca zależna jest od przepływu gazu i cieczy, które bezpośrednio łagodzą drgania. Natomiast amortyzatory olejowe mają jako czynnik redukujący drgania tylko olej. Na pozór to niewielka różnica, ale zgodnie z prawami fizyki sam olej przepływa wolniej niż gaz oraz olej, które są w amortyzatorach gazowych, przez co amortyzatory olejowe działają jakby z opóźnieniem. 

Jak różnice między amortyzatorami gazowymi i olejowymi przekładają się na praktykę? Pierwsze (gazowo-olejowe) uznawane są za bardziej bezpieczne, bo skuteczniej tłumią drgania. Jednocześnie też zawieszenie staje się twardsze i tym samym mniej komfortowe. Amortyzatory olejowe natomiast mają pozytywny wpływ na komfort, ale nie gwarantują takiej precyzji prowadzenia (i hamowania) jak gazowe. Jeśli więc w Twoim aucie możesz zamontować bądź to amortyzatory gazowe, bądź olejowe, to kwestia wyboru zależy od tego, czy preferujesz komfort, czy pewność prowadzenia. 

Istotną kwestią dla wielu kierowców jest też cena nowej części. Amortyzatory olejowe, czyli oparte na starszej technologii, są zazwyczaj zauważalnie tańsze niż gazowe. 

Żywotność amortyzatorów

Podobnie jak innych elementów zawieszenia także żywotność amortyzatorów przede wszystkim zależy od nawierzchni. Znaczenie ma też styl jazdy. Kierowcy jeżdżący w długie trasy po autostradach i drogach szybkiego ruchu będą wymieniać amortyzatory w samochodzie znacznie rzadziej niż ci, którzy jeżdżą po mieście (dziury, torowiska, studzienki) czy po drogach lokalnych o gorszej nawierzchni. Według informacji producentów amortyzatorów żywotność powinna mieścić się w granicach 60-80 tys. km. Oczywiście są kierowcy, którzy na jednym, najczęściej fabrycznym, komplecie pokonywali nawet 200 tys. km. Są też inni, którzy musieli umawiać się na wymianę amortyzatorów po 30-40 tys. km.

Gdzie kupić amortyzatory?

Idealnym miejscem do zakupu amortyzatorów samochodowych jest internetowy sklep Inter Cars. W bazie jest ogromny wybór produktów pochodzących od najlepszych marek. U nas możesz kupić porządne markowe zamienniki takich producentów, jak: Monroe, Sachs, TRW, Meyle, Koni, KYB, Korea czy Febi. 

Pod żadnym pozorem nie należy kupować używanych amortyzatorów! Również regeneracja wzbudza wiele wątpliwości – zazwyczaj jest zwyczajnie nieopłacalna. Regenerację amortyzatorów można polecić jedynie wtedy, gdy nie można kupić nowych i wspomniana regeneracja jest jedyną opcją przywróceniu autu sprawności. Zatem to propozycja przede wszystkim dla właścicieli klasyków i innych rzadkich pojazdów

Sekcja FAQ

Jakie są objawy zużytych amortyzatorów? 

Symptomy  zużycia amortyzatorów obejmują pogorszenie sprawności amortyzacji, miękkie  zawieszenie, efekt bujania podczas jazdy oraz obecność widocznych uszkodzeń zewnętrznych.

Czy amortyzatory w samochodzie  trzeba wymieniać parami?

Bez wyjątku należy wymieniać amortyzatory parami. Wymiana pojedynczego elementu doprowadzi do pogorszenia się prowadzenia. Przy dużej różnicy w wydajności amortyzatorów na jednej osi oznacza to niebezpieczeństwo nie tylko podczas jazdy, ale i hamowania.

Jaka jest żywotność amortyzatorów samochodowych?

Zazwyczaj komplet na jednej osi powinien wystarczyć na 60-80 tys. km. Znacznie dłuższe przebiegi także są realne, podobnie jak przyspieszone zużycie elementów, oznaczające konieczność montażu nowego zestawu po 30-40 tys. km.