Filtry


Cena



Producent

Miejsce zabudowy

121
121
49
80

Amortyzator FEBI

A~6411000~854
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

FEBI
Amortyzator FE20183
Miejsce zabudowy Przód Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 755
Długość 2 [mm] 460
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Amortyzator FE20188
Miejsce zabudowy Przód Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 785
Długość 2 [mm] 464
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
FEBI
Amortyzator FE20265
Miejsce zabudowy Przód Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górny trzon
Długość [mm] 491
Długość 2 [mm] 335
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Amortyzator FE20372
Miejsce zabudowy Przód Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 650
Długość 2 [mm] 415
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
FEBI
Amortyzator FE20444
Miejsce zabudowy Przód Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górny trzon
Długość [mm] 489
Długość 2 [mm] 309
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Amortyzator FE20534
Miejsce zabudowy Przód Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górny trzon
Długość [mm] 534
Długość 2 [mm] 330
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Amortyzator FE20535
Miejsce zabudowy Przód Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górny trzon
Długość [mm] 490
Długość 2 [mm] 308
Do koszyka
 
(0)
9 szt.
FEBI
Amortyzator FE170915
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 751
Długość 2 [mm] 460
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
FEBI
Amortyzator FE174222
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 657
Długość 2 [mm] 403
Do koszyka
 
(0)
6 szt.
FEBI
Amortyzator FE179018
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 750
Długość 2 [mm] 455
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
FEBI
Amortyzator FE20198
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 493
Długość 2 [mm] 323
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Amortyzator FE20259
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górne oko
Długość [mm] 564
Długość 2 [mm] 355
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Amortyzator FE20284
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 646
Długość 2 [mm] 385
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Amortyzator FE20288
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 660
Długość 2 [mm] 398
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Amortyzator FE20294
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 427
Długość 2 [mm] 286
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Amortyzator FE20300
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 710
Długość 2 [mm] 438
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
FEBI
Amortyzator FE20302
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 710
Długość 2 [mm] 432
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Amortyzator FE20303
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 690
Długość 2 [mm] 414
Do koszyka
 
(0)
7 szt.
FEBI
Amortyzator FE20306
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 397
Długość 2 [mm] 317
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Amortyzator FE20307
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 679
Długość 2 [mm] 416
Do koszyka
 
(0)
8 szt.
FEBI
Amortyzator FE20320
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 635
Długość 2 [mm] 417
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
FEBI
Amortyzator FE20343
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 735
Długość 2 [mm] 430
Do koszyka
 
(0)
6 szt.
FEBI
Amortyzator FE20353
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 690
Długość 2 [mm] 409
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Amortyzator FE20370
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 753
Długość 2 [mm] 440
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Amortyzator FE20371
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 647
Długość 2 [mm] 401
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
FEBI
Amortyzator FE20374
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 877
Długość 2 [mm] 528
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Amortyzator FE20375
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 865
Długość 2 [mm] 495
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
FEBI
Amortyzator FE20379
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 853
Długość 2 [mm] 503
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
FEBI
Amortyzator FE20382
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górny trzon
Długość [mm] 536
Długość 2 [mm] 325
Do koszyka
 
(0)
10 szt.
FEBI
Amortyzator FE20390
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 672
Długość 2 [mm] 407
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
1 z 5 następna

Amortyzatory – co warto o nich wiedzieć

Zawieszenie należy tych podzespołów, które mają realny wpływ na komfort i bezpieczeństwo. Mimo tego spora rzesza kierowców bagatelizuje lub stara się nie zauważać sygnałów świadczących o usterkach resorów, amortyzatorów czy sprężyn. To spory błąd, szczególnie że zawieszenie samochodowe składa się z wielu elementów i usterka jednego podzespołu może w szybkim czasie przełożyć się na droższe w naprawie i poważniejsze awarie. Bagatelizowanie sygnałów świadczących o problemach z zawieszeniem może skończyć się kolizją – bezpośrednio lub pośrednio. Przykładem pośredniego wpływu mogą być np. niesprawne amortyzatory, które wydłużają drogę hamowania. I właśnie amortyzatory samochodowe warto przybliżyć, wspominając o ich budowie, roli czy żywotności.

Amortyzator w samochodzie – dlaczego jest tak ważny?

Oczywiście podstawową rolą amortyzatorów, jak wskazuje nazwa, jest amortyzacja, czyli tłumienie nierówności, które powstają podczas jazdy. Amortyzatory odpowiadają więc za komfort oraz za ogólną kondycję auta. Minimalizowanie drgań przenoszonych na karoserię czy podwozie jest ściśle powiązane z kondycją śrub i innych elementów łączeniowych. Również amortyzacja, co może nie być oczywiste, ma wpływ na stan elementów wewnątrz auta, w tym elementów plastikowych na desce rozdzielczej.

Sprawne amortyzatory samochodowe odpowiadają za przyczepność opon, w tym również za skuteczne hamowanie. Natomiast zużyte amortyzatory mogą zakłamywać pracę czujników ABS i ESP, czyli mają związek z wydłużeniem drogi potrzebnej do zatrzymania. 

Amortyzatory gazowe i olejowe

Obecnie w samochodach występują dwa rodzaje amortyzatorów. Gazowe (nazwa potoczna, bo w rzeczywistości są to amortyzatory gazowo-olejowe) oraz olejowe. Większą popularnością cieszą się amortyzatory gazowe, których praca zależna jest od przepływu gazu i cieczy, które bezpośrednio łagodzą drgania. Natomiast amortyzatory olejowe mają jako czynnik redukujący drgania tylko olej. Na pozór to niewielka różnica, ale zgodnie z prawami fizyki sam olej przepływa wolniej niż gaz oraz olej, które są w amortyzatorach gazowych, przez co amortyzatory olejowe działają jakby z opóźnieniem. 

Jak różnice między amortyzatorami gazowymi i olejowymi przekładają się na praktykę? Pierwsze (gazowo-olejowe) uznawane są za bardziej bezpieczne, bo skuteczniej tłumią drgania. Jednocześnie też zawieszenie staje się twardsze i tym samym mniej komfortowe. Amortyzatory olejowe natomiast mają pozytywny wpływ na komfort, ale nie gwarantują takiej precyzji prowadzenia (i hamowania) jak gazowe. Jeśli więc w Twoim aucie możesz zamontować bądź to amortyzatory gazowe, bądź olejowe, to kwestia wyboru zależy od tego, czy preferujesz komfort, czy pewność prowadzenia. 

Istotną kwestią dla wielu kierowców jest też cena nowej części. Amortyzatory olejowe, czyli oparte na starszej technologii, są zazwyczaj zauważalnie tańsze niż gazowe. 

Żywotność amortyzatorów

Podobnie jak innych elementów zawieszenia także żywotność amortyzatorów przede wszystkim zależy od nawierzchni. Znaczenie ma też styl jazdy. Kierowcy jeżdżący w długie trasy po autostradach i drogach szybkiego ruchu będą wymieniać amortyzatory w samochodzie znacznie rzadziej niż ci, którzy jeżdżą po mieście (dziury, torowiska, studzienki) czy po drogach lokalnych o gorszej nawierzchni. Według informacji producentów amortyzatorów żywotność powinna mieścić się w granicach 60-80 tys. km. Oczywiście są kierowcy, którzy na jednym, najczęściej fabrycznym, komplecie pokonywali nawet 200 tys. km. Są też inni, którzy musieli umawiać się na wymianę amortyzatorów po 30-40 tys. km.

Gdzie kupić amortyzatory?

Idealnym miejscem do zakupu amortyzatorów samochodowych jest internetowy sklep Inter Cars. W bazie jest ogromny wybór produktów pochodzących od najlepszych marek. U nas możesz kupić porządne markowe zamienniki takich producentów, jak: Monroe, Sachs, TRW, Meyle, Koni, KYB, Korea czy Febi. 

Pod żadnym pozorem nie należy kupować używanych amortyzatorów! Również regeneracja wzbudza wiele wątpliwości – zazwyczaj jest zwyczajnie nieopłacalna. Regenerację amortyzatorów można polecić jedynie wtedy, gdy nie można kupić nowych i wspomniana regeneracja jest jedyną opcją przywróceniu autu sprawności. Zatem to propozycja przede wszystkim dla właścicieli klasyków i innych rzadkich pojazdów

Sekcja FAQ

Jakie są objawy zużytych amortyzatorów? 

Symptomy  zużycia amortyzatorów obejmują pogorszenie sprawności amortyzacji, miękkie  zawieszenie, efekt bujania podczas jazdy oraz obecność widocznych uszkodzeń zewnętrznych.

Czy amortyzatory w samochodzie  trzeba wymieniać parami?

Bez wyjątku należy wymieniać amortyzatory parami. Wymiana pojedynczego elementu doprowadzi do pogorszenia się prowadzenia. Przy dużej różnicy w wydajności amortyzatorów na jednej osi oznacza to niebezpieczeństwo nie tylko podczas jazdy, ale i hamowania.

Jaka jest żywotność amortyzatorów samochodowych?

Zazwyczaj komplet na jednej osi powinien wystarczyć na 60-80 tys. km. Znacznie dłuższe przebiegi także są realne, podobnie jak przyspieszone zużycie elementów, oznaczające konieczność montażu nowego zestawu po 30-40 tys. km.