Filtry


Cena



Producent

Miejsce zabudowy

895
897
563
515

Amortyzator MONROE

A~6411000~854

MONROE
Amortyzator B5336
Miejsce zabudowy Przód Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 669
Długość 2 [mm] 402
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator MONG21041
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 490
Długość 2 [mm] 305
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator T1168
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 654
Długość 2 [mm] 399
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator T1180
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 716
Długość 2 [mm] 450
Do koszyka
 
(0)
10 szt.
MONROE
Amortyzator T1223
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górny trzon
Długość [mm] 627
Długość 2 [mm] 366
Do koszyka
 
(0)
7 szt.
MONROE
Amortyzator T1243
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 668
Długość 2 [mm] 402
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
MONROE
Amortyzator T1271
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 664
Długość 2 [mm] 407
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator T1355
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 711
Długość 2 [mm] 417
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator T1356
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 669
Długość 2 [mm] 406
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator T5091
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górne oko
Długość [mm] 721
Długość 2 [mm] 431
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator T5097
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górne oko
Długość [mm] 801
Długość 2 [mm] 488
Do koszyka
 
(0)
9 szt.
MONROE
Amortyzator T5170
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 841
Długość 2 [mm] 501
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator T5177
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 751
Długość 2 [mm] 459
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator T5267
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 818
Długość 2 [mm] 496
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
MONROE
Amortyzator T5269
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 650
Długość 2 [mm] 403
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator T5280
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 708
Długość 2 [mm] 431
Do koszyka
 
(0)
10 szt.
MONROE
Amortyzator T5288
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górny trzon
Długość [mm] 629
Długość 2 [mm] 370
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator T5308
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 763
Długość 2 [mm] 470
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator T5393
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 831
Długość 2 [mm] 501
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator T5428
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 816
Długość 2 [mm] 472
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator T5440
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 749
Długość 2 [mm] 459
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator V2021
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 631
Długość 2 [mm] 387
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator V2103
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górne oko
Długość [mm] 675
Długość 2 [mm] 418
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator V2108
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 665
Długość 2 [mm] 404
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator MON10053
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon Dolna opaska zaciskowa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator MON11120
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon Dolna opaska zaciskowa
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
MONROE
Amortyzator MON11163
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon Dolna opaska zaciskowa
Do koszyka
 
(0)
10 szt.
MONROE
Amortyzator MON11194
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon Dolna opaska zaciskowa
Do koszyka
 
(0)
8 szt.
MONROE
Amortyzator MON11250
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon Dolna opaska zaciskowa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Amortyzator MON11272
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon Dolna opaska zaciskowa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
1 z 37 następna

Amortyzatory – co warto o nich wiedzieć

Zawieszenie należy tych podzespołów, które mają realny wpływ na komfort i bezpieczeństwo. Mimo tego spora rzesza kierowców bagatelizuje lub stara się nie zauważać sygnałów świadczących o usterkach resorów, amortyzatorów czy sprężyn. To spory błąd, szczególnie że zawieszenie samochodowe składa się z wielu elementów i usterka jednego podzespołu może w szybkim czasie przełożyć się na droższe w naprawie i poważniejsze awarie. Bagatelizowanie sygnałów świadczących o problemach z zawieszeniem może skończyć się kolizją – bezpośrednio lub pośrednio. Przykładem pośredniego wpływu mogą być np. niesprawne amortyzatory, które wydłużają drogę hamowania. I właśnie amortyzatory samochodowe warto przybliżyć, wspominając o ich budowie, roli czy żywotności.

Amortyzator w samochodzie – dlaczego jest tak ważny?

Oczywiście podstawową rolą amortyzatorów, jak wskazuje nazwa, jest amortyzacja, czyli tłumienie nierówności, które powstają podczas jazdy. Amortyzatory odpowiadają więc za komfort oraz za ogólną kondycję auta. Minimalizowanie drgań przenoszonych na karoserię czy podwozie jest ściśle powiązane z kondycją śrub i innych elementów łączeniowych. Również amortyzacja, co może nie być oczywiste, ma wpływ na stan elementów wewnątrz auta, w tym elementów plastikowych na desce rozdzielczej.

Sprawne amortyzatory samochodowe odpowiadają za przyczepność opon, w tym również za skuteczne hamowanie. Natomiast zużyte amortyzatory mogą zakłamywać pracę czujników ABS i ESP, czyli mają związek z wydłużeniem drogi potrzebnej do zatrzymania. 

Amortyzatory gazowe i olejowe

Obecnie w samochodach występują dwa rodzaje amortyzatorów. Gazowe (nazwa potoczna, bo w rzeczywistości są to amortyzatory gazowo-olejowe) oraz olejowe. Większą popularnością cieszą się amortyzatory gazowe, których praca zależna jest od przepływu gazu i cieczy, które bezpośrednio łagodzą drgania. Natomiast amortyzatory olejowe mają jako czynnik redukujący drgania tylko olej. Na pozór to niewielka różnica, ale zgodnie z prawami fizyki sam olej przepływa wolniej niż gaz oraz olej, które są w amortyzatorach gazowych, przez co amortyzatory olejowe działają jakby z opóźnieniem. 

Jak różnice między amortyzatorami gazowymi i olejowymi przekładają się na praktykę? Pierwsze (gazowo-olejowe) uznawane są za bardziej bezpieczne, bo skuteczniej tłumią drgania. Jednocześnie też zawieszenie staje się twardsze i tym samym mniej komfortowe. Amortyzatory olejowe natomiast mają pozytywny wpływ na komfort, ale nie gwarantują takiej precyzji prowadzenia (i hamowania) jak gazowe. Jeśli więc w Twoim aucie możesz zamontować bądź to amortyzatory gazowe, bądź olejowe, to kwestia wyboru zależy od tego, czy preferujesz komfort, czy pewność prowadzenia. 

Istotną kwestią dla wielu kierowców jest też cena nowej części. Amortyzatory olejowe, czyli oparte na starszej technologii, są zazwyczaj zauważalnie tańsze niż gazowe. 

Żywotność amortyzatorów

Podobnie jak innych elementów zawieszenia także żywotność amortyzatorów przede wszystkim zależy od nawierzchni. Znaczenie ma też styl jazdy. Kierowcy jeżdżący w długie trasy po autostradach i drogach szybkiego ruchu będą wymieniać amortyzatory w samochodzie znacznie rzadziej niż ci, którzy jeżdżą po mieście (dziury, torowiska, studzienki) czy po drogach lokalnych o gorszej nawierzchni. Według informacji producentów amortyzatorów żywotność powinna mieścić się w granicach 60-80 tys. km. Oczywiście są kierowcy, którzy na jednym, najczęściej fabrycznym, komplecie pokonywali nawet 200 tys. km. Są też inni, którzy musieli umawiać się na wymianę amortyzatorów po 30-40 tys. km.

Gdzie kupić amortyzatory?

Idealnym miejscem do zakupu amortyzatorów samochodowych jest internetowy sklep Inter Cars. W bazie jest ogromny wybór produktów pochodzących od najlepszych marek. U nas możesz kupić porządne markowe zamienniki takich producentów, jak: Monroe, Sachs, TRW, Meyle, Koni, KYB, Korea czy Febi. 

Pod żadnym pozorem nie należy kupować używanych amortyzatorów! Również regeneracja wzbudza wiele wątpliwości – zazwyczaj jest zwyczajnie nieopłacalna. Regenerację amortyzatorów można polecić jedynie wtedy, gdy nie można kupić nowych i wspomniana regeneracja jest jedyną opcją przywróceniu autu sprawności. Zatem to propozycja przede wszystkim dla właścicieli klasyków i innych rzadkich pojazdów

Sekcja FAQ

Jakie są objawy zużytych amortyzatorów? 

Symptomy  zużycia amortyzatorów obejmują pogorszenie sprawności amortyzacji, miękkie  zawieszenie, efekt bujania podczas jazdy oraz obecność widocznych uszkodzeń zewnętrznych.

Czy amortyzatory w samochodzie  trzeba wymieniać parami?

Bez wyjątku należy wymieniać amortyzatory parami. Wymiana pojedynczego elementu doprowadzi do pogorszenia się prowadzenia. Przy dużej różnicy w wydajności amortyzatorów na jednej osi oznacza to niebezpieczeństwo nie tylko podczas jazdy, ale i hamowania.

Jaka jest żywotność amortyzatorów samochodowych?

Zazwyczaj komplet na jednej osi powinien wystarczyć na 60-80 tys. km. Znacznie dłuższe przebiegi także są realne, podobnie jak przyspieszone zużycie elementów, oznaczające konieczność montażu nowego zestawu po 30-40 tys. km.