Filtry


Cena



Producent

Miejsce zabudowy

1206
1197
865
628

Amortyzator SACHS

A~6411000~854

SACHS
Amortyzator 112 859
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górny trzon
Długość [mm] 401.3
Długość 2 [mm] 692.4
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Amortyzator 112 898
Miejsce zabudowy Przód Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Amortyzator 131 854
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
SACHS
Amortyzator 280 928
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 473.4
Długość 2 [mm] 768.4
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Amortyzator 290 030
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Teleskopowy Amortyzacja zależna od skoku
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 302
Długość 2 [mm] 470
Do koszyka
 
(0)
6 szt.
SACHS
Amortyzator 290 981
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 419.3
Długość 2 [mm] 669.3
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Amortyzator 310 807
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 446.4
Długość 2 [mm] 728.9
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Amortyzator 311 890
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Teleskopowy Amortyzacja zależna od skoku
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górny trzon
Długość [mm] 310
Długość 2 [mm] 509.5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Amortyzator 312 559
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 302
Długość 2 [mm] 467
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Amortyzator 315 151
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 428.4
Długość 2 [mm] 678.4
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Amortyzator 315 356
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Amortyzator 318 324
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
SACHS
Amortyzator 000 331
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 740
Długość 2 [mm] 435
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Amortyzator 000 370
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 445
Długość 2 [mm] 282
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Amortyzator 100 229
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 353
Długość 2 [mm] 542
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Amortyzator 100 517
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 542
Długość 2 [mm] 353
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
SACHS
Amortyzator 100 623
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
SACHS
Amortyzator 100 786
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 380
Długość 2 [mm] 554
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Amortyzator 101 496
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 358
Długość 2 [mm] 595
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Amortyzator 101 825
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 255
Długość 2 [mm] 366
Do koszyka
 
(0)
6 szt.
SACHS
Amortyzator 101 993
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górny trzon
Długość [mm] 356
Długość 2 [mm] 594
Do koszyka
 
(0)
10 szt.
SACHS
Amortyzator 105 819
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 211
Długość 2 [mm] 288
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Amortyzator 106 688
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górne oko
Długość [mm] 408
Długość 2 [mm] 641
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
SACHS
Amortyzator 110 256
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
8 szt.
SACHS
Amortyzator 110 824
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
SACHS
Amortyzator 112 370
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 378
Długość 2 [mm] 623
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Amortyzator 112 869
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 666
Długość 2 [mm] 406
Do koszyka
 
(0)
8 szt.
SACHS
Amortyzator 115 069
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
SACHS
Amortyzator 115 070
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Amortyzator 115 071
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
1 z 51 następna

Amortyzatory – co warto o nich wiedzieć

Zawieszenie należy tych podzespołów, które mają realny wpływ na komfort i bezpieczeństwo. Mimo tego spora rzesza kierowców bagatelizuje lub stara się nie zauważać sygnałów świadczących o usterkach resorów, amortyzatorów czy sprężyn. To spory błąd, szczególnie że zawieszenie samochodowe składa się z wielu elementów i usterka jednego podzespołu może w szybkim czasie przełożyć się na droższe w naprawie i poważniejsze awarie. Bagatelizowanie sygnałów świadczących o problemach z zawieszeniem może skończyć się kolizją – bezpośrednio lub pośrednio. Przykładem pośredniego wpływu mogą być np. niesprawne amortyzatory, które wydłużają drogę hamowania. I właśnie amortyzatory samochodowe warto przybliżyć, wspominając o ich budowie, roli czy żywotności.

Amortyzator w samochodzie – dlaczego jest tak ważny?

Oczywiście podstawową rolą amortyzatorów, jak wskazuje nazwa, jest amortyzacja, czyli tłumienie nierówności, które powstają podczas jazdy. Amortyzatory odpowiadają więc za komfort oraz za ogólną kondycję auta. Minimalizowanie drgań przenoszonych na karoserię czy podwozie jest ściśle powiązane z kondycją śrub i innych elementów łączeniowych. Również amortyzacja, co może nie być oczywiste, ma wpływ na stan elementów wewnątrz auta, w tym elementów plastikowych na desce rozdzielczej.

Sprawne amortyzatory samochodowe odpowiadają za przyczepność opon, w tym również za skuteczne hamowanie. Natomiast zużyte amortyzatory mogą zakłamywać pracę czujników ABS i ESP, czyli mają związek z wydłużeniem drogi potrzebnej do zatrzymania. 

Amortyzatory gazowe i olejowe

Obecnie w samochodach występują dwa rodzaje amortyzatorów. Gazowe (nazwa potoczna, bo w rzeczywistości są to amortyzatory gazowo-olejowe) oraz olejowe. Większą popularnością cieszą się amortyzatory gazowe, których praca zależna jest od przepływu gazu i cieczy, które bezpośrednio łagodzą drgania. Natomiast amortyzatory olejowe mają jako czynnik redukujący drgania tylko olej. Na pozór to niewielka różnica, ale zgodnie z prawami fizyki sam olej przepływa wolniej niż gaz oraz olej, które są w amortyzatorach gazowych, przez co amortyzatory olejowe działają jakby z opóźnieniem. 

Jak różnice między amortyzatorami gazowymi i olejowymi przekładają się na praktykę? Pierwsze (gazowo-olejowe) uznawane są za bardziej bezpieczne, bo skuteczniej tłumią drgania. Jednocześnie też zawieszenie staje się twardsze i tym samym mniej komfortowe. Amortyzatory olejowe natomiast mają pozytywny wpływ na komfort, ale nie gwarantują takiej precyzji prowadzenia (i hamowania) jak gazowe. Jeśli więc w Twoim aucie możesz zamontować bądź to amortyzatory gazowe, bądź olejowe, to kwestia wyboru zależy od tego, czy preferujesz komfort, czy pewność prowadzenia. 

Istotną kwestią dla wielu kierowców jest też cena nowej części. Amortyzatory olejowe, czyli oparte na starszej technologii, są zazwyczaj zauważalnie tańsze niż gazowe. 

Żywotność amortyzatorów

Podobnie jak innych elementów zawieszenia także żywotność amortyzatorów przede wszystkim zależy od nawierzchni. Znaczenie ma też styl jazdy. Kierowcy jeżdżący w długie trasy po autostradach i drogach szybkiego ruchu będą wymieniać amortyzatory w samochodzie znacznie rzadziej niż ci, którzy jeżdżą po mieście (dziury, torowiska, studzienki) czy po drogach lokalnych o gorszej nawierzchni. Według informacji producentów amortyzatorów żywotność powinna mieścić się w granicach 60-80 tys. km. Oczywiście są kierowcy, którzy na jednym, najczęściej fabrycznym, komplecie pokonywali nawet 200 tys. km. Są też inni, którzy musieli umawiać się na wymianę amortyzatorów po 30-40 tys. km.

Gdzie kupić amortyzatory?

Idealnym miejscem do zakupu amortyzatorów samochodowych jest internetowy sklep Inter Cars. W bazie jest ogromny wybór produktów pochodzących od najlepszych marek. U nas możesz kupić porządne markowe zamienniki takich producentów, jak: Monroe, Sachs, TRW, Meyle, Koni, KYB, Korea czy Febi. 

Pod żadnym pozorem nie należy kupować używanych amortyzatorów! Również regeneracja wzbudza wiele wątpliwości – zazwyczaj jest zwyczajnie nieopłacalna. Regenerację amortyzatorów można polecić jedynie wtedy, gdy nie można kupić nowych i wspomniana regeneracja jest jedyną opcją przywróceniu autu sprawności. Zatem to propozycja przede wszystkim dla właścicieli klasyków i innych rzadkich pojazdów

Sekcja FAQ

Jakie są objawy zużytych amortyzatorów? 

Symptomy  zużycia amortyzatorów obejmują pogorszenie sprawności amortyzacji, miękkie  zawieszenie, efekt bujania podczas jazdy oraz obecność widocznych uszkodzeń zewnętrznych.

Czy amortyzatory w samochodzie  trzeba wymieniać parami?

Bez wyjątku należy wymieniać amortyzatory parami. Wymiana pojedynczego elementu doprowadzi do pogorszenia się prowadzenia. Przy dużej różnicy w wydajności amortyzatorów na jednej osi oznacza to niebezpieczeństwo nie tylko podczas jazdy, ale i hamowania.

Jaka jest żywotność amortyzatorów samochodowych?

Zazwyczaj komplet na jednej osi powinien wystarczyć na 60-80 tys. km. Znacznie dłuższe przebiegi także są realne, podobnie jak przyspieszone zużycie elementów, oznaczające konieczność montażu nowego zestawu po 30-40 tys. km.