Filtry


Cena



Producent

Miejsce zabudowy

327
325
243
165

Amortyzator TRW

A~6411000~854

TRW
Amortyzator JGS1006S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Amortyzator podtrzymujący sprężynę
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 496
Długość 2 [mm] 368
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
TRW
Amortyzator JHB5000
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górny trzon
Długość [mm] 355
Długość 2 [mm] 355
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JHB5020
Miejsce zabudowy Przód Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górny trzon
Długość [mm] 351
Długość 2 [mm] 351
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JHZ5003
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 389
Długość 2 [mm] 389
Do koszyka
 
(0)
9 szt.
TRW
Amortyzator JHZ5008
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 425
Długość 2 [mm] 425
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JHZ5040
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górny trzon
Długość [mm] 403
Długość 2 [mm] 403
Do koszyka
 
(0)
6 szt.
TRW
Amortyzator JHZ5274
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górny trzon
Długość [mm] 403
Długość 2 [mm] 403
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
TRW
Amortyzator JHZ5277
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Olejowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolne oko Górne oko
Długość [mm] 499
Długość 2 [mm] 499
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
TRW
Amortyzator JGC105S
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 343
Długość 2 [mm] 343
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JGC110S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Wkładka amortyzatora
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 460
Długość 2 [mm] 581
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JGE152S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy Teleskopowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolny trzon Górny trzon
Długość [mm] 293
Długość 2 [mm] 293
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JGM1001S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 402
Długość 2 [mm] 402
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JGM1002S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 387
Długość 2 [mm] 387
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JGM1004S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolna obejma Górny trzon
Długość [mm] 326
Długość 2 [mm] 326
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JGM1006S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolna obejma Górny trzon
Długość [mm] 345
Długość 2 [mm] 345
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JGM1010S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 377
Długość 2 [mm] 377
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JGM1014S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 316
Długość 2 [mm] 316
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
TRW
Amortyzator JGM1016S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 337
Długość 2 [mm] 337
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JGM1020S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolna obejma Górny trzon
Długość [mm] 387
Długość 2 [mm] 557
Do koszyka
 
(0)
10 szt.
TRW
Amortyzator JGM1024S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 511
Długość 2 [mm] 511
Do koszyka
 
(0)
8 szt.
TRW
Amortyzator JGM1026S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Dolna obejma Górny trzon
Długość [mm] 570
Długość 2 [mm] 570
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JGM1030S
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 367
Długość 2 [mm] 367
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JGM1032S
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 560
Długość 2 [mm] 560
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JGM1034S
Miejsce zabudowy Przód
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
TRW
Amortyzator JGM1036S
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 367
Długość 2 [mm] 367
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JGM1050S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 451
Długość 2 [mm] 451
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JGM1054S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 515
Długość 2 [mm] 515
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JGM1056S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 367
Długość 2 [mm] 367
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Amortyzator JGM1058S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 367
Długość 2 [mm] 367
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
TRW
Amortyzator JGM1060S
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Rodzaj amortyzatora Gazowy
System tłumienia drgań Dwururowy
Sposób mocowania amortyzatora Górny trzon
Długość [mm] 357
Długość 2 [mm] 357
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
1 z 14 następna

Amortyzatory – co warto o nich wiedzieć

Zawieszenie należy tych podzespołów, które mają realny wpływ na komfort i bezpieczeństwo. Mimo tego spora rzesza kierowców bagatelizuje lub stara się nie zauważać sygnałów świadczących o usterkach resorów, amortyzatorów czy sprężyn. To spory błąd, szczególnie że zawieszenie samochodowe składa się z wielu elementów i usterka jednego podzespołu może w szybkim czasie przełożyć się na droższe w naprawie i poważniejsze awarie. Bagatelizowanie sygnałów świadczących o problemach z zawieszeniem może skończyć się kolizją – bezpośrednio lub pośrednio. Przykładem pośredniego wpływu mogą być np. niesprawne amortyzatory, które wydłużają drogę hamowania. I właśnie amortyzatory samochodowe warto przybliżyć, wspominając o ich budowie, roli czy żywotności.

Amortyzator w samochodzie – dlaczego jest tak ważny?

Oczywiście podstawową rolą amortyzatorów, jak wskazuje nazwa, jest amortyzacja, czyli tłumienie nierówności, które powstają podczas jazdy. Amortyzatory odpowiadają więc za komfort oraz za ogólną kondycję auta. Minimalizowanie drgań przenoszonych na karoserię czy podwozie jest ściśle powiązane z kondycją śrub i innych elementów łączeniowych. Również amortyzacja, co może nie być oczywiste, ma wpływ na stan elementów wewnątrz auta, w tym elementów plastikowych na desce rozdzielczej.

Sprawne amortyzatory samochodowe odpowiadają za przyczepność opon, w tym również za skuteczne hamowanie. Natomiast zużyte amortyzatory mogą zakłamywać pracę czujników ABS i ESP, czyli mają związek z wydłużeniem drogi potrzebnej do zatrzymania. 

Amortyzatory gazowe i olejowe

Obecnie w samochodach występują dwa rodzaje amortyzatorów. Gazowe (nazwa potoczna, bo w rzeczywistości są to amortyzatory gazowo-olejowe) oraz olejowe. Większą popularnością cieszą się amortyzatory gazowe, których praca zależna jest od przepływu gazu i cieczy, które bezpośrednio łagodzą drgania. Natomiast amortyzatory olejowe mają jako czynnik redukujący drgania tylko olej. Na pozór to niewielka różnica, ale zgodnie z prawami fizyki sam olej przepływa wolniej niż gaz oraz olej, które są w amortyzatorach gazowych, przez co amortyzatory olejowe działają jakby z opóźnieniem. 

Jak różnice między amortyzatorami gazowymi i olejowymi przekładają się na praktykę? Pierwsze (gazowo-olejowe) uznawane są za bardziej bezpieczne, bo skuteczniej tłumią drgania. Jednocześnie też zawieszenie staje się twardsze i tym samym mniej komfortowe. Amortyzatory olejowe natomiast mają pozytywny wpływ na komfort, ale nie gwarantują takiej precyzji prowadzenia (i hamowania) jak gazowe. Jeśli więc w Twoim aucie możesz zamontować bądź to amortyzatory gazowe, bądź olejowe, to kwestia wyboru zależy od tego, czy preferujesz komfort, czy pewność prowadzenia. 

Istotną kwestią dla wielu kierowców jest też cena nowej części. Amortyzatory olejowe, czyli oparte na starszej technologii, są zazwyczaj zauważalnie tańsze niż gazowe. 

Żywotność amortyzatorów

Podobnie jak innych elementów zawieszenia także żywotność amortyzatorów przede wszystkim zależy od nawierzchni. Znaczenie ma też styl jazdy. Kierowcy jeżdżący w długie trasy po autostradach i drogach szybkiego ruchu będą wymieniać amortyzatory w samochodzie znacznie rzadziej niż ci, którzy jeżdżą po mieście (dziury, torowiska, studzienki) czy po drogach lokalnych o gorszej nawierzchni. Według informacji producentów amortyzatorów żywotność powinna mieścić się w granicach 60-80 tys. km. Oczywiście są kierowcy, którzy na jednym, najczęściej fabrycznym, komplecie pokonywali nawet 200 tys. km. Są też inni, którzy musieli umawiać się na wymianę amortyzatorów po 30-40 tys. km.

Gdzie kupić amortyzatory?

Idealnym miejscem do zakupu amortyzatorów samochodowych jest internetowy sklep Inter Cars. W bazie jest ogromny wybór produktów pochodzących od najlepszych marek. U nas możesz kupić porządne markowe zamienniki takich producentów, jak: Monroe, Sachs, TRW, Meyle, Koni, KYB, Korea czy Febi. 

Pod żadnym pozorem nie należy kupować używanych amortyzatorów! Również regeneracja wzbudza wiele wątpliwości – zazwyczaj jest zwyczajnie nieopłacalna. Regenerację amortyzatorów można polecić jedynie wtedy, gdy nie można kupić nowych i wspomniana regeneracja jest jedyną opcją przywróceniu autu sprawności. Zatem to propozycja przede wszystkim dla właścicieli klasyków i innych rzadkich pojazdów

Sekcja FAQ

Jakie są objawy zużytych amortyzatorów? 

Symptomy  zużycia amortyzatorów obejmują pogorszenie sprawności amortyzacji, miękkie  zawieszenie, efekt bujania podczas jazdy oraz obecność widocznych uszkodzeń zewnętrznych.

Czy amortyzatory w samochodzie  trzeba wymieniać parami?

Bez wyjątku należy wymieniać amortyzatory parami. Wymiana pojedynczego elementu doprowadzi do pogorszenia się prowadzenia. Przy dużej różnicy w wydajności amortyzatorów na jednej osi oznacza to niebezpieczeństwo nie tylko podczas jazdy, ale i hamowania.

Jaka jest żywotność amortyzatorów samochodowych?

Zazwyczaj komplet na jednej osi powinien wystarczyć na 60-80 tys. km. Znacznie dłuższe przebiegi także są realne, podobnie jak przyspieszone zużycie elementów, oznaczające konieczność montażu nowego zestawu po 30-40 tys. km.