Filtry


Cena



Producent

Miejsce zabudowy

527
527
337
195

Czy przygotowany dla styku zużycia

Średnica zewnętrzna [mm]

Średnica wewnętrzna [mm]

Miejsce zabudowy 2

Strona zabudowy

Klocki hamulcowe kpl. FEBI

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6611010~402

FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116246
Miejsce zabudowy Przód Tył
Szerokość [mm] 163.5
Wysokość [mm] 67.6
Grubość [mm] 20.7
Czy przygotowany dla styku zużycia Tak
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 303
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE16055
Szerokość [mm] 140.2 141.4
Szerokość 2 [mm] 141.4
Wysokość [mm] 58.1 48.2
Wysokość 2 [mm] 58.1
Grubość [mm] 16
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE16160
Szerokość [mm] 156.4
Wysokość [mm] 55.4
Grubość [mm] 18.1
Czy przygotowany dla styku zużycia Tak
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE16164
Miejsce zabudowy Przód Tył
Szerokość [mm] 164.8
Wysokość [mm] 73
Grubość [mm] 20
Czy przygotowany dla styku zużycia Tak
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE16811
Miejsce zabudowy Przód Tył
Szerokość [mm] 164.8
Wysokość [mm] 73
Grubość [mm] 20
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 285
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116021
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 188
Wysokość [mm] 73 73.6
Wysokość 2 [mm] 73
Grubość [mm] 19
System hamulcowy TRW
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 345 314 320
Materiał Low-Metallic
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116031
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 155.3
Wysokość [mm] 68.5
Grubość [mm] 19.8
System hamulcowy ATE
Czy przygotowany dla styku zużycia Tak
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116042
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 209.6
Wysokość [mm] 94.7
Grubość [mm] 16.5
System hamulcowy BREMBO
Czy przygotowany dla styku zużycia Tak
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 350 360 368 396
Materiał Low-Metallic
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116049
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 140.5
Wysokość [mm] 65.8
Grubość [mm] 18.7
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116054
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 137
Wysokość [mm] 57.5
Grubość [mm] 19
System hamulcowy BOSCH
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 284
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116056
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 151.5 150.1
Wysokość [mm] 52.5
Grubość [mm] 16.7
System hamulcowy ATE
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116057
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 137
Wysokość [mm] 57.5
Grubość [mm] 19
System hamulcowy BOSCH
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 284
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116059
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 155.2 156.4
Szerokość 2 [mm] 155.2
Wysokość [mm] 71.5 69
Wysokość 2 [mm] 69
Grubość [mm] 20
System hamulcowy ATE
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 305
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116061
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 183.1
Wysokość [mm] 63.5
Grubość [mm] 18.5
System hamulcowy AKEBONO
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 330
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116063
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 146.5
Wysokość [mm] 64
Grubość [mm] 17.6
System hamulcowy BOSCH
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 302
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116065
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 149.5
Wysokość [mm] 52.5
Grubość [mm] 16.3
System hamulcowy ATE
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116102
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 144.8
Wysokość [mm] 55
Grubość [mm] 16
System hamulcowy AKEBONO
Materiał Low-Metallic
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116104
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 156.4
Szerokość 2 [mm] 155.2
Wysokość [mm] 71.5
Wysokość 2 [mm] 69
Grubość [mm] 20
System hamulcowy ATE
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 305
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116108
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 150.5
Wysokość [mm] 56.5
Grubość [mm] 18.8
System hamulcowy BOSCH
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 345 320
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116112
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 183.5
Wysokość [mm] 56.1
Grubość [mm] 17.2
System hamulcowy BOSCH
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 345 340
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116113
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 131.5
Wysokość [mm] 61.8
Grubość [mm] 17.5
System hamulcowy TRW
Materiał Low-Metallic
Do koszyka
 
(0)
7 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116119
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 162.6
Wysokość [mm] 58.7
Grubość [mm] 18.2
System hamulcowy TRW
Czy przygotowany dla styku zużycia Tak
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 317
Materiał Low-Metallic
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116120
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 126.7
Wysokość [mm] 68.6
Grubość [mm] 18
System hamulcowy AP LOCKHEED
Materiał Low-Metallic
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116124
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 192.6
Wysokość [mm] 72.2
Grubość [mm] 18.7
System hamulcowy TRW
Czy przygotowany dla styku zużycia Tak
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 360 380
Do koszyka
 
(0)
9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116125
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 131.8
Wysokość [mm] 77.3
Grubość [mm] 17.3
Czy przygotowany dla styku zużycia Tak
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116131
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 141.7
Wysokość [mm] 79.9
Grubość [mm] 17.3
Czy przygotowany dla styku zużycia Tak
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 344
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116141
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 189.3
Wysokość [mm] 93.1
Grubość [mm] 16.6
System hamulcowy BREMBO
Czy przygotowany dla styku zużycia Tak
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 360
Do koszyka
 
(0)
10 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116151
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 131.8
Wysokość [mm] 77.3
Grubość [mm] 14.8
System hamulcowy BREMBO
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 330 355
Materiał Low-Metallic
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116155
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 156.5 155.2
Szerokość 2 [mm] 155.2
Wysokość [mm] 77.7 72.8
Wysokość 2 [mm] 77.7
Grubość [mm] 19.2
System hamulcowy ATE
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 302 314
Materiał Low-Metallic
Do koszyka
 
(0)
6 szt.
FEBI
Klocki hamulcowe kpl. FE116184
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 131.2
Wysokość [mm] 62.1
Grubość [mm] 18.8
System hamulcowy TRW
Dla średnicy tarczy ham. [mm] 280
Materiał Low-Metallic
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
1 z 18 następna

Klocki hamulcowe – kluczowe elementy bezpieczeństwa Twojego samochodu

Rozmawiając oo bezpieczeństwie na drodze, nie można pominąć jednego z najistotniejszych, podstawowych elementów, jakim jest sprawny układ hamulcowy. Bez wątpienia nie tyle tarcze, ile klocki hamulcowe stanowią tu kluczową rolę. Ich zadanie polega na wytracaniu prędkości samochodu, dając kierowcy kontrolę nad pojazdem. Właściwe klocki hamulcowe mogą zdecydować o tym, czy zdołasz wyhamować przed przeszkodą, czy niestety nie. Dlatego tak ważne jest, by wybierać tylko sprawdzone produkty, które zapewnią bezpieczeństwo jazdy. Podpowiemy, na co zwrócić uwagę przy zakupie nowego kompletu klocków hamulcowych oraz przybliżymy czas, kiedy zajdzie konieczność ich wymiany.  

Budowa i działanie klocków hamulcowych

Klocki hamulcowe składają się z płytki nośnej oraz materiału ciernego, który styka się z tarczą hamulcową. To właśnie ten materiał, pod wpływem siły nacisku i tarcia, pozwala zahamować samochód. W zależności od producenta oraz rodzaju klocka materiał cierny może zawierać różne składniki. Zazwyczaj są to jak grafit, wełna stalowa czy włókno szklane. Wszystko po to, by zapewnić jak najwyższą skuteczność hamowania. Całość musi być ze sobą trwale i dokładnie spasowana, aby zapewnić skuteczne wytracanie prędkości na kołach z przodu i tyłu. 

Przy wyborze klocków hamulcowych warto zwrócić uwagę na takie marki, jak: ATE, Textar, TRW, Brembo, Bosch  czy Ferodo. To firmy, które cieszą się dużą popularnością i zaufaniem wśród kierowców. Także mechanicy pozytywnie wypowiadają się o trwałości wymienionych klocków. Co ważne, ci właśnie producenci dostarczają też elementy układu hamulcowego na pierwszy montaż, co potwierdza najwyższą jakość. Kiedy zachodzi konieczność wymiany klocków hamulcowych, wiele osób decyduje się na produkty takich marek, jak: EBC Brakes, Blue Print bądź ABE. To też dobry wybór rekomendowany przez fachowców, który na co dzień zajmują się układami hamulcowymi. Natomiast niepolecane są jeszcze tańsze zamienniki, niemarkowe, które nie spełniają stosownych norm.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Jednym z podstawowym pytaniem, które zadaje sobie niemal każdy kierowca, brzmi: „Czy już i kiedy wymienić klocki hamulcowe w moim samochodzie?”. Niestety, nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, gdyż wiele zależy od stylu jazdy, rodzaju samochodu, a także od materiału klocków. Warto jednak pamiętać, że zbyt długie użytkowanie zużytych klocków może prowadzić do poważnych uszkodzeń innych elementów układu hamulcowego. Szczególnie tarcz.

Jednym z sygnałów, że klocki mogą wymagać wymiany, jest długość drogi hamowania. Jeśli zauważysz, że Twój samochód zaczyna hamować mniej skutecznie niż zwykle, koniecznie sprawdź stan klocków. Inne objawy to hałas podczas hamowania, wibracje czy tendencja samochodu do ściągania na bok. Doświadczeni mechanicy wspominają, że zazwyczaj tarcze hamulcowe wytrzymują dwa razy dłużej niż klocki. Ale nie jest to, przypomnijmy, regułą

Wymiana klocków – na co zwrócić uwagę, kupując zestaw?

Podczas wymiany klocków hamulcowych warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy. Po pierwsze, klocki na obu kołach jednej osi powinny być zawsze wymieniane w komplecie. Po drugie, nowe klocki powinny być dokładnie takie same jak stare (nie chodzi o markę, ale o dopasowanie do modelu czy wersji auta). Warto również pamiętać, by po wymianie klocków początkowo jeździć ostrożnie i unikać gwałtownego hamowania. Nowe klocki potrzebują 200-300 kilometrów, by się ułożyć do tarcz i zacząć pracować z pełną wydajnością. 

Sekcja FAQ, czyli klocki hamulcowe w pytaniach i odpowiedziach

Czy można samodzielnie zmienić klocki samochodowe?

Jeżeli masz odpowiednią wiedzę i narzędzia, wymiana klocków hamulcowych nie powinna sprawić Ci problemu. To całkiem łatwe dla osób ze smykałką do mechaniki, szczególnie w starszych modelach pojazdów. Oczywiście jest ryzyko, że może się zablokować np. zacisk, ale satysfakcja z samodzielnie wykonanej naprawy też ma znaczenie. Pamiętaj jednak, że jest to kluczowy element układu hamulcowego, więc jeżeli nie jesteś pewny swoich umiejętności, lepiej zlecić to zadanie profesjonaliście. 

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Koszt wymiany klocków hamulcowych zależy od wielu czynników, takich jak marka i model samochodu czy wybór warsztatu. Cena sama materiału – kompletu klocków hamulcowych – zależy od producenta i samochodu, i części. Może to być kwota od kilkudziesięciu do nawet kilkuset złotych za komplet. Do tego należy doliczyć koszt usługi, który również może się różnić w zależności od warsztatu. Oczywiście dużo droższe będą klocki ceramiczne, które mogą kosztować kilka tysięcy złotych za komplet (wyczynowe jeszcze więcej).

Jak często wymieniać klocki hamulcowe?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wiele zależy od stylu jazdy – jeżeli często jeździsz w terenie miejskim, gdzie musisz często hamować, klocki zużyją się szybciej. Przyjmuje się jednak, że średnio klocki hamulcowe powinny wystarczyć na 20-40 tys. km. Ważne jest regularne sprawdzanie stanu klocków i reagowanie na pierwsze oznaki zużycia. Dobrą praktyką jest też wymiana klocków podczas wymiany tarcz hamulcowych – nowe elementy mają wtedy szansę dobrze się ułożyć.