Cena



Miejsce zabudowy

1
1
1

Korektor siły hamowania

A~6617000~73

C.E.I
Cylinderek hamulcowy 280608
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
ATE
Korektor siły hamowania 03.6583-0073.3
System hamulcowy ATE
Miejsce zabudowy Tył
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
ATE
Korektor siły hamowania 03.6583-0216.3
System hamulcowy ATE
Miejsce zabudowy Tył
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
BOSCH
Korektor siły hamowania 0 204 031 296
Miejsce zabudowy Tył
Do koszyka
 
(0)
9 szt.
BOSCH
Korektor siły hamowania 0 204 031 310
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BOSCH
Korektor siły hamowania 0 204 031 681
System hamulcowy ATE
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BOSCH
Korektor siły hamowania 0 204 031 682
System hamulcowy ATE
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BOSCH
Korektor siły hamowania 0 204 131 221
System hamulcowy BOSCH
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BOSCH
Korektor siły hamowania 0 204 131 250
Do koszyka
 
(0)
7 szt.
BOSCH
Korektor siły hamowania 0 204 131 293
Do koszyka
 
(0)
9 szt.
BOSCH
Korektor siły hamowania 0 204 131 378
Miejsce zabudowy Tył
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BOSCH
Korektor siły hamowania 0 204 131 703
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BOSCH
Korektor siły hamowania 0 986 482 030
Wymiar gwintu [mm] M10
Skok gwintu [mm] 1
System hamulcowy ATE
Miejsce zabudowy Tył
Materiał Żeliwo
Do koszyka
 
(0)
7 szt.
BOSCH
Korektor siły hamowania 0 986 482 033
Wymiar gwintu [mm] M10
Skok gwintu [mm] 1
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BOSCH
Korektor siły hamowania 0 986 482 036
Wymiar gwintu [mm] M10
Skok gwintu [mm] 1
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BPART
Korektor siły hamowania BPIV101566-M9365
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Lewa
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
DELPHI
Korektor siły hamowania LV30000
System hamulcowy LUCAS
Miejsce zabudowy Przód
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
DELPHI
Korektor siły hamowania LV80012
Miejsce zabudowy Tył
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
DELPHI
Korektor siły hamowania LV80014
Wymiar gwintu [mm] M10
Skok gwintu [mm] 1
Materiał Żeliwo
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DELPHI
Korektor siły hamowania LV80016
Wymiar gwintu [mm] M10
Skok gwintu [mm] 1
System hamulcowy ATE
Miejsce zabudowy Tył
Materiał Żeliwo
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
KOREA
Korektor siły hamowania C90554OEM
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
LPR
Korektor siły hamowania LPR9900
Wymiar gwintu [mm] M10
Skok gwintu [mm] 1.25
System hamulcowy BENDIX
Miejsce zabudowy Tył
Materiał Aluminium
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
LPR
Korektor siły hamowania LPR9903
Wymiar gwintu [mm] M10
Skok gwintu [mm] 1.25
Miejsce zabudowy Tył
Materiał Aluminium
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
LPR
Korektor siły hamowania LPR9909
Wymiar gwintu [mm] M10
Skok gwintu [mm] 1
Miejsce zabudowy Przód Tył
Materiał Aluminium
Do koszyka
 
(0)
6 szt.
LPR
Korektor siły hamowania LPR9912
Wymiar gwintu [mm] M10
Skok gwintu [mm] 1
System hamulcowy BENDIX
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Lewa
Materiał Aluminium
Do koszyka
 
(0)
9 szt.
LPR
Korektor siły hamowania LPR9914
Wymiar gwintu [mm] M10
Skok gwintu [mm] 1
Miejsce zabudowy Przód Tył
Materiał Żeliwo
Do koszyka
 
(0)
8 szt.
LPR
Korektor siły hamowania LPR9915
Wymiar gwintu [mm] M10
Skok gwintu [mm] 1
System hamulcowy BENDIX
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa
Materiał Żeliwo
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
LPR
Korektor siły hamowania LPR9916
Wymiar gwintu [mm] M10
Skok gwintu [mm] 1
System hamulcowy BENDIX
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Lewa
Materiał Żeliwo
Do koszyka
 
(0)
10 szt.
LPR
Korektor siły hamowania LPR9920
Wymiar gwintu [mm] M12 M10
Skok gwintu [mm] 1
System hamulcowy BENDIX
Miejsce zabudowy Przód Tył
Materiał Aluminium
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
LPR
Korektor siły hamowania LPR9925
Wymiar gwintu [mm] M12 M10
Skok gwintu [mm] 1
System hamulcowy BENDIX
Miejsce zabudowy Tył
Materiał Żeliwo
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
1 z 6 następna

Korektory siły hamowania – czym są i jak działają? 

Właściciele nowszych samochodów pewnie nie słyszeli o czymś takim, jak korektor siły hamowania. Dlaczego? W najnowszych konstrukcjach to rozwiązanie nie jest już stosowane. Jeśli jednak Twój samochód jest nieco starszy i nie ma systemu hamowania ABS, to powinieneś wiedzieć, czym są korektory siły hamowania. Pełnią one bardzo ważną funkcję. Jaką? O tym poniżej.

Większość samochodów poruszających się po drogach ma wyższą masę z przodu niż z tyłu. Przednia oś pojazdu jest zatem standardowo bardziej obciążona. Podczas hamowania środek ciężkości auta przenosi się na przód, co jeszcze mocniej obciążą przednią oś pojazdu. W związku z tym siła hamowania na przednie koła musi być zdecydowanie większa. Gdyby siła hamowania była taka sama na obu osiach, to tylne koła zostałyby zblokowane, a to stworzyłoby zagrożenie na drodze. Żeby tego uniknąć, montowano w samochodach korektory siły hamowania

Korektory siły wspomagania to niewielkie urządzenia, które pozwalają zmienić działanie hamulców w aucie. Gdy większe obciążenie jest na przedniej osi, to hamulce mocniej działają z przodu. Analogicznie, mocniejsza siła hamowania na tylnej osi występuje w przypadku większego jej dociążenia. Korektor hamowania ma zatem za zadanie zapewnić odpowiednie proporcje pomiędzy obciążeniami obu osi, a występującą na nich siłą hamowania. 

Korektory siły są montowane w związku z tym jak najbliżej tylnej osi samochodu. Możemy je podzielić ze względu na rozwiązania konstrukcyjne. Są to: 

  •  korektory sterowane ciśnieniem w przewodach hamulcowych – ich głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego wzrostu ciśnienia w przewodach hamulcowych; 
  •  korektory siły bezwładnościowe – są to korektory sterowane z opóźnieniem; zmiana ciśnienia w przewodach jest zależna od intensywności hamowania; 
  •  korektory sterowane obciążeniem osi – to elementy uwzględniające zmiany nacisków statycznych na obie osie samochodu.  

Korektor siły – jak zdiagnozować jego usterkę? 

Postawienie prawidłowej diagnozy w tym przypadku nie jest łatwym zadaniem. Jeśli czujesz, że z układem hamulcowym Twojego pojazdu jest coś nie tak, i podejrzewasz, że jest to korektor siły hamowania, to udaj się najlepiej do stacji kontroli pojazdów lub warsztatu. Tam za pomocą specjalnych narzędzi specjalista sprawdzi, czy powodem nieprawidłowości jest uszkodzony korektor hamowania.  

Diagnostyka korektorów polega bowiem na: 

  • pomiarze ciśnienia w przewodach hamulcowych,  
  • pomiarze siły hamowania na stanowisku rolkowym, 
  • badaniu trakcyjnym. 

Jeśli powyższe badania wykażą nieprawidłowości w pracy korektora siły hamowania, to jak najszybciej umów się na jego wymianę. Każda podróż z uszkodzonym korektorem hamowania może okazać się dla Ciebie i innych uczestników ruchu drogowego tragiczna w skutkach. Może się bowiem zdarzyć tak, że w trakcie gwałtownego hamowania tylne koła Twojego auta się zblokują. Wtedy Twój samochód może zacząć kręcić „bączki”. Nie jest to wskazane ani na ruchliwej drodze w środku miasta, ani na autostradzie. 

Jaki korektor siły hamowania wybrać?  

Wybór regulatora siły hamowania nie może być przypadkowy. Przede wszystkim musisz wybrać korektor hamowania odpowiedni do modelu Twojego samochodu. I w tym momencie wkracza sklep motoryzacyjny Inter Cars. W naszym asortymencie znajdziesz szeroki wybór regulatorów siły hamowania do większości samochodów wyposażonych w taki system regulacji ciśnienia w przewodach hamulcowych. Kupisz u nas zarówno korektory siły hamowania do Opla Astry G, jak i takiego dostawczaka, jak Ford Transit.  

W naszym sklepie znajdziesz zatem korektory hamowania takich producentów, jak: 

  • Bosch, 
  • TRW, 
  • Delphi
  • ATE,
  • LPR. 

Jednak ogromny wybór części i akcesoriów do samochodów starszej i nowszej generacji to nie jest jedyny atut zakupów w Inter Cars. Przede wszystkim produkty, które znajdziesz w sklepie Inter Cars, cechują się najwyższą jakością. Dbamy o to, żeby każda część do auta, a tym bardziej tak ważne produkty, jak elementy układu hamulcowego, były najwyższej klasy.  

Jeśli więc czujesz, że w trakcie hamowania, tylne koła się blokują, to jak najszybciej sprawdź ofertę korektorów siły hamowania na Inter Cars. Kup pasujący do Twojego modelu pojazdu produkt i ciesz się bezpiecznym hamowaniem w każdych warunkach drogowych. 

FAQ

Co to jest korektor siły hamowania?  

Korektor siły hamowania jest rozwiązaniem stosowanym w samochodach, które nie mają systemu ABS. Jest to niewielkie urządzenie, które umożliwia zmianę działania hamulców zależnie od obciążenia tylnej osi auta. Sprzęt montowany jest blisko tylnej osi pojazdu, a jego głównym zadaniem jest zapewnienie odpowiedniego bilansu pomiędzy obciążeniem przedniej i tylnej osi samochodu a uzyskiwanymi na tych osiach różnymi siłami hamowania. Korektory siły hamowania eliminują również niebezpieczeństwo zablokowania kół tylnych auta przy gwałtownym hamowaniu.  

Jak ustawić korektor siły hamowania? 

Ustawiania korektora siły hamowania wykonuje się za pomocą pomiaru ciśnień. Polega ono na porównaniu ciśnień w obwodzie hamulcowym kół tylnych i przednich. Ustawianie korektora siły hamowania dokonuje się za pomocą manometru podłączonego do zaworów odpowietrzających układu hamulcowego. Aby prawidłowo ustawić korektory siły hamowania, można też wykonać badania trakcyjne lub badanie na stanowisku rolkowym wyposażonym w pomiar siły hamowania.  

Jaka jest budowa korektora siły hamowania? 

Korektory siły hamowania to bardzo proste elementy układu hamulcowego. Najczęściej mają formę zwykłego zaworu, w którym położenie tłoczka jest uzależnione od obciążenia tylnej osi samochodu. Na rynku motoryzacyjnym pojawiają się również korektory z bardziej zaawansowaną budową. Te elementy mają specjalne dźwigienki, które są sprzęgnięte z tylną osią za pomocą sprężynki. Naprężenie sprężyny i ruch dźwigienki odpowiadają za sterowanie tłoczkiem w korektorze hamowania. Pod względem rozwiązań konstrukcyjnych korektory dzieli się na modele sterowanie ciśnieniem w przewodach hamulcowych, korektory bezwładnościowe i korektory sterowane obciążeniem osi.