Cena



Miejsce zabudowy

6772
7000
3766
3049

Sprężyna zawieszenia

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6412000~188

LESJOFORS
Sprężyna zawieszenia LS4062078
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 355
Grubość [mm] 18
Średnica zewnętrzna [mm] 194
Typ C I
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MAGNUM TECHNOLOGY
Sprężyna zawieszenia SS042MT
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MAGNUM TECHNOLOGY
Sprężyna zawieszenia SG213MT
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 393
Grubość [mm] 11.5
Średnica zewnętrzna [mm] 116.2
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
EIBACH
Sprężyna zawieszenia R10955
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 360
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MAGNUM TECHNOLOGY
Sprężyna zawieszenia SS037MT
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 330
Grubość [mm] 10.25
Średnica zewnętrzna [mm] 104
Typ E
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MAGNUM TECHNOLOGY
Sprężyna zawieszenia SZ8025MT
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 397
Grubość [mm] 12.25
Średnica zewnętrzna [mm] 125
Typ F
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MAGNUM TECHNOLOGY
Sprężyna zawieszenia SZ2129MT
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MAGNUM TECHNOLOGY
Sprężyna zawieszenia SR069MT
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 395
Grubość [mm] 11.25
Średnica zewnętrzna [mm] 125
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MAGNUM TECHNOLOGY
Sprężyna zawieszenia SM203MT
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Długość [mm] 400
Grubość [mm] 13
Średnica zewnętrzna [mm] 155.5
Typ CC
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MONROE
Sprężyna zawieszenia MONSE2477
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 357
Grubość [mm] 11.75
Średnica zewnętrzna [mm] 110
Typ AA
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
KYB
Sprężyna zawieszenia KYBRA1255
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 368
Grubość [mm] 12
Średnica zewnętrzna [mm] 149
Typ E
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
SACHS
Sprężyna zawieszenia 998 738
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 314
Grubość [mm] 13.5
Średnica zewnętrzna [mm] 143
Typ CC
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
KYB
Sprężyna zawieszenia KYBRH6579
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 280
Grubość [mm] 14.5
Średnica zewnętrzna [mm] 131
Typ E
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MAGNUM TECHNOLOGY
Sprężyna zawieszenia SF099MT
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 363
Grubość [mm] 12.25
Średnica zewnętrzna [mm] 138
Typ CC-SL
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
KYB
Sprężyna zawieszenia KYBRH6612
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 362
Grubość [mm] 10.8
Średnica zewnętrzna [mm] 122
Typ E
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MAGNUM TECHNOLOGY
Sprężyna zawieszenia SX017MT
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 353
Grubość [mm] 12.3
Średnica zewnętrzna [mm] 139
Typ PP
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MAGNUM TECHNOLOGY
Sprężyna zawieszenia SB059MT
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 404
Grubość [mm] 11.7
Średnica zewnętrzna [mm] 108
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MAGNUM TECHNOLOGY
Sprężyna zawieszenia SZ1103MT
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MAGNUM TECHNOLOGY
Sprężyna zawieszenia S00006MT
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MAGNUM TECHNOLOGY
Sprężyna zawieszenia SX226MT
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Długość [mm] 379
Grubość [mm] 13.25
Średnica zewnętrzna [mm] 165
Typ E
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
LESJOFORS
Sprężyna zawieszenia LS4204256
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 331
Grubość [mm] 13.25
Średnica zewnętrzna [mm] 117
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
KYB
Sprężyna zawieszenia KYBRH3521
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 372
Grubość [mm] 12.8
Średnica zewnętrzna [mm] 146
Typ E
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
EIBACH
Sprężyna zawieszenia R10521
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 359
Średnica zewnętrzna [mm] 13
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
KYB
Sprężyna zawieszenia KYBRH2947
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 301
Grubość [mm] 11.3
Średnica zewnętrzna [mm] 142
Typ F
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
KYB
Sprężyna zawieszenia KYBRH3504
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 365
Grubość [mm] 11.3
Średnica zewnętrzna [mm] 141
Typ E
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MAGNUM TECHNOLOGY
Sprężyna zawieszenia SW066MT
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 281
Grubość [mm] 13.5
Średnica zewnętrzna [mm] 154
Typ E
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MAGNUM TECHNOLOGY
Sprężyna zawieszenia SP011MT
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Długość [mm] 416
Grubość [mm] 12
Średnica zewnętrzna [mm] 158
Typ CC
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MAGNUM TECHNOLOGY
Sprężyna zawieszenia SC082MT
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa
Długość [mm] 410
Grubość [mm] 12
Średnica zewnętrzna [mm] 150
Typ E
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
MAGNUM TECHNOLOGY
Sprężyna zawieszenia SR155MT
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
LESJOFORS
Sprężyna zawieszenia LS4063571
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
1 z 236 następna

Sprężyny zawieszenia – wybierz do swojego auta

Zawieszenie w samochodzie spełnia kilka funkcji. Przede wszystkim rolą takich elementów, jak: amortyzator, sprężyna zawieszenia, wahacz, resor piórowy czy kolumna Macpherson, jest tłumienie nierówności nawierzchni. Dzięki temu jazda po nierównościach staje się komfortowa. Co oczywiste, elementy zawieszenia samochodowego odpowiadają też za bezpieczeństwo i to zarówno podczas jazdy, jak i hamowania. W dość skomplikowanej układance, jaką jest zawieszenie, istotną rolę odgrywa sprężyna zawieszenia. Zużyte czy uszkodzone mechaniczne elementy należy czym prędzej wymienić, ale czy pojedynczo, czy parami? Pytań, których bohaterkami są sprężyny zawieszenia samochodowego, jest znacznie więcej. Odpowiemy na nie, jednocześnie przybliżając ofertę sprężyn, które oferuje nasz sklep internetowy.

Dlaczego sprężyny są tak popularne?

Auta wyposażone w sprężyny zawieszenia od dekad stanowią największy odsetek na rynku. Co przełożyło się na niesłychaną popularność w sumie prostego rozwiązania? Czy tylko wspomniana prostota, czy coś jeszcze? Zawieszenie oparte na sprężynach jest odporne na duże obciążenia, do tego zapewnia odpowiedni komfort. Niezaprzeczalnym atutem sprężyn zawieszenia jest kompaktowa budowa. Zajmują niewiele miejsca, do tego dobrze współpracują z innymi elementami zawieszenia. Oczywiście niekiedy może nastąpić przedwczesna awaria sprężyny, ale do takiej sytuacji dochodzi stosunkowo rzadko. Aby tego uniknąć, warto zwrócić uwagę na objawy zużytych sprężyn i kiedy nastąpią, zamówić nowe. 

Trzeba jeszcze dodać, że bez sprężyn śrubowych nie byłoby możliwe stosowania zawieszenia MacPhersona. Sprężyna i kolumna MacPherson to rozwiązanie spotykane w wielu autach. Można zaryzykować, że niemal każdy samochód kompaktowy czy miejski ma zawieszenie tego typu. Charakterystyka pracy takie zawieszenia jest przewidywalna, łącząc ze sobą wygodę i stabilność.

Sprężyna zawieszenia – wymieniać pojedynczo czy parami?

Podobnie jak wymianę amortyzatorów, także wymianę sprężyn powinno zlecać się parami. Dlaczego? Zwój sprężyny z czasem traci pierwotne właściwości, więc ważne jest, żeby przy każdym z kół pracowały części o podobnym stopniu zużycia. Odchyłki będą powodować gorszą przyczepność kół do nawierzchni, do tego jazda po nierównościach zmniejszy komfort podróżowania. Także geometria będzie zakłócona, co ma związek z bezpieczeństwem. Nowa sprężyna zawieszenia będzie pracować optymalnie tylko z drugą nową. To prosta zależność. Warto też mieć świadomość, że awaria pojedynczej sprężyny oznacza, że i kolejna jest na skraju wytrzymałości. 

Łatwo poznać, kiedy została wymieniona tylko jedna sprężyna zawieszenia. Pojazd będzie stać krzywo – prześwit z jednej ze stron będzie wyraźnie mniejszy niż  z drugiej. A przecież nie o takie obniżenie zawieszenia chodzi. Uszkodzona sprężyna to coś więcej niż błaha usterka. Warto dodać, że także korozja może być sygnałem, że pora na nowe sprężyny. Jak się okazuje, korodować może nie tylko nadwozie, ale też na pozór pancerne elementy układu zawieszenia.

Chcąc być precyzyjnym, trzeba wspomnieć o wyjątkowej sytuacji, kiedy można wymienić tylko jeden element. Mianowicie kiedy uszkodzeniu uległa sprężyna o niewielkim przebiegu (do 20-30 tys. km) i było ono wynikiem nie wady konstrukcyjnej, ale pęknięcie nastąpiło w wyniku kolizji bądź wjechania w dziurę. 

Wymiana sprężyn – kiedy?

Okresowo przeprowadzana wymiana sprężyn w aucie z pewnością pozytywnie wpływa na komfort jazdy i precyzję prowadzenia. Dobrym pomysłem jest wymiana sprężyn wtedy, kiedy wymienia się amortyzatory samochodowe. Nowy zestaw zauważalnie zwiększy przyjemność z jazdy. Co więcej – prześwit będzie taki sam, jak w nowym aucie. Natomiast jeżeli amortyzatory zużyją się znacznie szybciej niż sprężyny (po 60-80 tys. km), można zostawić stare sprężyny, mając świadomość o częściowym zużyciu. A jaka jest żywotność sprężyn w pojeździe osobowym? Dużo zależy od nawierzchni, stylu jazdy, obciążenia czy producenta części. Zdarza się, że sprężyna spełnia dobrze swoją rolę nawet przez ponad 200 tys. km, przez ten czas sprawnie pochłaniając drgania i zachowując odpowiednią twardość.

Gdzie kupić sprężyny do samochodu?

Jeśli w Twoim aucie zawiodła sprężyna zawieszenia lub kiedy chcesz wymienić komplet, świetnie trafiłeś. Inter Cars ma w ofercie części do wielu modeli samochodów osobowych czy dostawczych – z pewnością w katalogu jest też i sprężyna zawieszenia do Twojego pojazdu. Znajdziesz u nas zarówno tanie sprężyny, jak i nieco droższe. Możesz wybierać spośród tak znanych marek, jak: Sachs, Monroe, KYB, Lesjofors, Eibach, Bilstein, Magnum, Korea czy Moog. Jeśli interesuje Cię tuningowa sprężyna zawieszenia – też ją znajdziesz! Podobnie jak sprężyny opracowane specjalnie z myślą o off-roadzie. Oczywiście na wszystkie części do Twojego samochodu jest gwarancja. Oferta sprężyn zawieszenia zaskoczy się bogactwem. Sprawdź!

Sekcja FAQ

Ile kosztuje sprężyna do samochodu?

Tania i zarazem markowa sprężyna (godny uwagi zamiennik) kosztuje nawet 50-60 zł za sztukę Cena najdroższych (sprzedawanych często w kompletach) może przekraczać 1000 zł. 

Czy sprężyny wymieniać parami?

Jeżeli nie doszło do przedwczesnego zużycia podczas kolizji czy po wjechaniu do dziury w drodze, najlepiej wymieniać od razu dwie sprężyny przy danej osi.

Z czego zbudowana jest sprężyna zawieszenia?

Sprężyna zawieszenia to nic innego, jak zwijany na gorąco drut stalowy, który poddawany jest obróbce cieplnej. Co ważne, zwój jest wytrzymały i elastyczny.