Filtry


Cena



Producent

Miejsce zabudowy

40
35
26
21

Układ hamulcowy AUGER

A~6600000

AUGER
Czujnik prędkości koła AUG93994
Miejsce zabudowy Przód Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Typ Kątowy
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
AUGER
Czujnik prędkości koła AUG75690
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Ilość pinów [szt.] 2
Typ Prosty
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Czujnik prędkości koła AUG75691
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Ilość pinów [szt.] 2
Typ Prosty
Do koszyka
 
(0)
10 szt.
AUGER
Czujnik prędkości koła AUG75700
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Lewa
Ilość pinów [szt.] 2
Typ Kątowy
Do koszyka
 
(0)
9 szt.
AUGER
Czujnik prędkości koła AUG75703
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Lewa
Ilość pinów [szt.] 2
Typ Prosty
Do koszyka
 
(0)
10 szt.
AUGER
Czujnik prędkości koła AUG75701
Strona zabudowy Prawa
Ilość pinów [szt.] 2
Typ Kątowy
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
AUGER
Zestaw naprawczy, czujnik ABS AUG101428
Typ Kątowy
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
AUGER
Czujnik prędkości koła AUG74979
Złącze MB-Plug
Typ Kątowy
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
AUGER
Czujnik położenia wału korbowego AUG85416
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
AUGER
Czujnik prędkości koła AUG116531
Do koszyka
 
(0)
Darmowy odbiór osobisty w ponad 250 sklepach Inter Cars w całej Polsce
Sprawdź cenę po zalogowaniu
Odbierz dzisiaj lub jutro rano
1 szt.
Cena regularna  
83.82
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
AUGER
Dźwignia rozpieracza hamulca AUG115773
Strona zabudowy Lewa
Liczba zębów [szt.] 26
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Dźwignia rozpieracza hamulca AUG115774
Strona zabudowy Prawa
Liczba zębów [szt.] 26
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Sworzeń szczęki hamulcowej AUG53405
Wysokość [mm] 56
Średnica [mm] 22
Do koszyka
 
(0)
8 szt.
AUGER
Podkładka dystansowa wałka rozpieracza AUG59037
Nazwa asortymentu Podkładka sprężysta
Wysokość [mm] 9
Średnica [mm] 62 44.5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Linka hamulca postojowego AUG74204
Długość [mm] 1020
Strona zabudowy Lewa
Miejsce zabudowy Tył
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
9 szt.
AUGER
Linka hamulca postojowego AUG74203
Długość [mm] 980
Strona zabudowy Prawa
Miejsce zabudowy Tył
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Membrana siłownika hamulcowego AUG52585
Membrana Głęboka
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Filtr powietrza zwalniacza AUG65005
Wymiar gwintu [mm] M12
Skok gwintu [mm] 1.5
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
AUGER
Tarcza kotwiczna hamulca bębnowego AUG52241
Średnica zewnętrzna [mm] 462
Średnica wewnętrzna [mm] 150
Wysokość [mm] 34
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Cena regularna  
186.25
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
AUGER
Tarcza kotwiczna hamulca bębnowego AUG52243
Średnica zewnętrzna [mm] 460
Średnica wewnętrzna [mm] 149
Wysokość [mm] 46
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
Cena regularna  
259.04
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
AUGER
Tarcza kotwiczna hamulca bębnowego AUG52245
Średnica zewnętrzna [mm] 295
Średnica wewnętrzna [mm] 149
Wysokość [mm] 50
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Cena regularna  
142.56
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
AUGER
Tarcza kotwiczna hamulca bębnowego AUG52246
Średnica zewnętrzna [mm] 467
Średnica wewnętrzna [mm] 230
Wysokość [mm] 65
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Cena regularna  
279.17
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
AUGER
Tarcza kotwiczna hamulca bębnowego AUG75362
Średnica zewnętrzna [mm] 224
Średnica wewnętrzna [mm] 118
Wysokość [mm] 54
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Cena regularna  
77.23
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
AUGER
Osłona rozbryzgująca tarczy hamulcowej AUG71845
Średnica [mm] 447
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Cena regularna  
159.58
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
AUGER
Uszczelka/osłona tłoczka hamulcowego AUG57263
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Osłona przeciwpyłowa tłoczka hamulcowego AUG73197
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
7 szt.
AUGER
Pierścień Seegera zewnętrzne śr.62 mm, gr.2 mm
Typ Seegera zewnętrzne
Średnica [mm] 62
Grubość [mm] 2
Średnica wewnętrzna [mm] 55.8
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Pierścień czujnika pomiarowego ABS AUG110331
Miejsce zabudowy Tył
Średnica wewnętrzna [mm] 112
Średnica zewnętrzna [mm] 148
Grubość [mm] 13.5
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
AUGER
Pierścień czujnika pomiarowego ABS AUG116430
Miejsce zabudowy Przód
Strona zabudowy Prawa Lewa
Średnica wewnętrzna [mm] 139
Średnica zewnętrzna [mm] 143
Liczba zębów [szt.] 100
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
AUGER
Pierścień czujnika pomiarowego ABS AUG55853
Miejsce zabudowy Tył
Strona zabudowy Prawa Lewa
Średnica wewnętrzna [mm] 125
Średnica zewnętrzna [mm] 156
Grubość [mm] 8.8
Liczba zębów [szt.] 100
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
1 z 12 następna

Układy hamulcowe

Układy hamulcowe są jednym z najważniejszych elementów każdego samochodu. To zdanie to zarazem banał i coś bardzo istotnego, bowiem stat tarcz, klocków czy przewodów hamulcowych bywa bagatelizowany. A to przecież układu hamulcowe są odpowiedzialne za bezpieczne zatrzymywanie pojazdu. Warto więc przedstawić kluczowe informacje dotyczące działania i konserwacji układów hamulcowych w samochodach. Pozwoli to w pełni zrozumieć, jak ważne jest dbanie o ich sprawność.

Działanie układu hamulcowego

Układ hamulcowy składa się z kilku zasadniczych elementów: tarcz, klocków hamulcowych, zacisków, przewodów hamulcowych oraz pompy hamulcowej. W starszych samochodach spotyka się jeszcze bębny hamulcowe (zazwyczaj tylko przy tylnej osi). Głównym zadaniem układu jest przekształcenie energii kinetycznej samochodu w energię cieplną, co powoduje zatrzymanie pojazdu.

Podczas naciśnięcia pedału hamulca powietrze w układzie hamulcowym zostaje skompresowane, co dodatkowo zwiększa siłę hamowania. W wyniku tego tarcze hamulcowe (ewentualnie bębny), zamocowane po jednej stronie na osi kół, zaciskane są przez klocki hamulcowe (w hamulcach bębnowych przez szczęki). Tarcze hamulcowe wraz z klockami tworzą duży opór, co prowadzi do zatrzymania się samochodu.

Rodzaje układów hamulcowych

Obecnie na rynku dostępne są dwa główne rodzaje układów hamulcowych: hydrauliczne i mechaniczne. Układy hamulcowe hydrauliczne są najpopularniejsze i stosowane w większości samochodów. Są one pod ciśnieniem wynikającym z działania pompy hamulcowej, która generuje odpowiednią dawkę płynu hamulcowego. Ten płyn jest przekazywany do zacisków hamulcowych przy pomocy przewodów hamulcowych. Gdy pedał hamulca zostaje naciśnięty, siła jest równomiernie dystrybuowana na wszystkie koła.

Układy hamulcowe mechaniczne natomiast nie używają płynu hamulcowego. Zamiast tego wykorzystują linki lub cięgna, które są połączone z pedałem hamulca i zaciskami hamulcowymi. Przy naciśnięciu pedału hamulca linka mechaniczna lub cięgno przekazują siłę do zacisków, powodując ich ściskanie tarcz hamulcowych.

Konserwacja układów hamulcowych

Regularna konserwacja układów hamulcowych jest niezwykle istotna dla bezpieczeństwa. Niedziałający lub słabo działający układ hamulcowy może prowadzić do niekontrolowanego zatrzymania się samochodu, co stanowi duże zagrożenie dla kierowcy oraz innych uczestników ruchu drogowego. Ważnym elementem konserwacji układów hamulcowych jest regularna wymiana płynu hamulcowego. Płyn traci swoje właściwości z czasem oraz narażony jest na wilgoć, co prowadzi do pogorszenia jakości hamowania. Zalecane jest wymieniać płyn co 2-3 lata lub zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.

Kolejnym aspektem konserwacji jest sprawdzenie i wymiana klocków hamulcowych oraz tarcz hamulcowych. Zużyte klocki hamulcowe mogą prowadzić do dłuższego drogi hamowania, a zużyte tarcze mogą prowadzić do nierównego ściskania klocków, co generuje niepożądane wibracje podczas hamowania. Oczywiście także bębny hamulcowe, jeśli występują, wymagają regularnej kontroli. Ale tu warto dodać, że zazwyczaj ich żywotność jest większa niż tarcz.

Podsumowanie

Układy hamulcowe są niezwykle ważnym elementem każdego samochodu i ich sprawność jest niezbędna dla bezpieczeństwa na drodze. Zrozumienie podstaw działania oraz regularna konserwacja układów hamulcowych może być kluczowym czynnikiem dla zapewnienia sobie i innym bezpiecznej podróży. Pamiętajcie, że zawsze warto skonsultować się z fachowcem, aby mieć pewność, że Wasze hamulce są w doskonałym stanie.

Sekcja FAQ

Jakie wyróżnia się części układów hamulcowych? 

Można wyodrębnić kilka części układów hamulcowych, dzięki którym cały system umożliwi Ci skuteczne zatrzymanie pojazdu, zwiększając bezpieczeństwo jego użytkowania. Części, z których składa się układ hamulcowy to: zbiorniki płynu hamulcowego, przewody, zaciski, tarcze, klocki, węże, a także układ napędowy, wspomagania hamowania oraz ABS.  W starszych konstrukcjach zamiast tarcz można spotkać bębny hamulcowe.

Jakie są rodzaje układów hamulcowych? 

Części układów hamulcowych składają się na cały system. Możesz spotkać się z kilkoma rodzajami takich układów. Najpopularniejszym jest układ tarczowy, który znajduje zastosowanie w większości pojazdów. Bębnowy system zaś możesz spotkać głównie w starszych modelach samochodów. W układzie hydraulicznym siła hamowania przenoszona jest za pomocą płynu hamulcowego. Innymi rodzajami są układy pneumatyczne, elektromagnetyczne, które występują w pojazdach elektrycznych, oraz kaskadowe – spotykane w autobusach i samochodach ciężarowych. 

Na co zwrócić uwagę przed kupnem części do układu hamulcowego? 

Części układów hamulcowych czasem będą wymagać od Ciebie wymiany bądź naprawy. W takim przypadku upewnij się, jakie elementy tego wymagają. Możesz w tym celu skonsultować się z mechanikiem lub zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu, aby upewnić się, że części, które chcesz kupić, spełniają wymagane parametry. Pamiętaj, by kupować części od renomowanych i zaufanych dostawców, aby uniknąć kupna produktu niskiej jakości lub – co gorsza – podróbki. Upewnij się również, że wybrane części są zgodne z wymaganiami producenta i spełniają standardy bezpieczeństwa. Przed zakupem porównaj ceny, aby wybrać najlepszą pod względem jakości i ceny ofertę.