Filtry


Cena



Producent

Miejsce zabudowy

22
26
26
2

Rozmiar

Układ kierowniczy AUGER

A~6700000
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

AUGER
Siłownik przechyłowy kabiny kierowcy AUG90456
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
AUGER
Zestaw naprawczy wspornika drążków kierowniczych AUG80993
Nazwa asortymentu Sworzeń wspornika drążka
Długość [mm] 75
Wymiar gwintu [mm] M30
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG10126
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 1686
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG10301
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 506
Wymiar stożka [mm] 30
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG10310
Strona zabudowy Prawa Lewa
Miejsce zabudowy Przód Środek
Długość [mm] 1465
Wymiar stożka [mm] 32
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG10391
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 1710
Wymiar stożka [mm] 30
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG10460
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 1645
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
7 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG10743
Strona zabudowy Prawa Lewa
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 1623
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG10780
Miejsce zabudowy Przód Środek
Długość [mm] 1584
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG10997
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 1646
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG11008
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 1698
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
5 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG11020
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 1743
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG11065
Strona zabudowy Prawa Lewa
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 1666
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG11069
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 1734
Wymiar stożka [mm] 30
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG11104
Strona zabudowy Prawa Lewa
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 1575
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG10935
Miejsce zabudowy Przód Środek
Długość [mm] 1392
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG10308
Miejsce zabudowy Przód Środek
Długość [mm] 1588
Wymiar stożka [mm] 30
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG10847
Strona zabudowy Prawa Lewa
Miejsce zabudowy Przód Środek
Długość [mm] 1634
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG10177
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 902
Wymiar stożka [mm] 26
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG10673
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 608
Wymiar stożka [mm] 26
Wymiar gwintu [mm] M20
Skok gwintu [mm] 1.5
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
8 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG10726
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 950
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy AUG10727
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 715
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy środkowy AUG10026
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 755
Wymiar stożka [mm] 30
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy środkowy AUG10081
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 865
Wymiar stożka [mm] 30
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy środkowy AUG10113
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 716
Wymiar stożka [mm] 30
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
4 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy środkowy AUG10114
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 995
Wymiar stożka [mm] 30
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy środkowy AUG10117
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 876
Wymiar stożka [mm] 26
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy środkowy AUG10131
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 953
Wymiar stożka [mm] 30
Wymiar gwintu [mm] M24
Skok gwintu [mm] 1.5
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
9 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy środkowy AUG10132
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 901
Wymiar stożka [mm] 30
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
AUGER
Drążek kierowniczy środkowy AUG10160
Miejsce zabudowy Przód
Długość [mm] 1070
Wymiar stożka [mm] 30
Oferta Ciężarowe
Do koszyka
 
(0)
1 szt.
1 z 4 następna

Układ kierowniczy – budowa i działanie 

Układ kierowniczy to jeden z najważniejszych układów w samochodzie. Bez niego niemożliwa byłaby jazda autem, skręcanie i wykonywanie innych manewrów kołem kierownicy. Sprawny układ kierowniczy jest niezbędny do komfortowej i bezpiecznej jazdy. Części układu kierowniczego muszą zatem działać bez zarzutu.

Mechanizm kierowniczy – jak to działa? 

Jest kilka bardzo ważnych części układu kierowniczego. To przede wszystkim umieszczona w kabinie auta kolumna kierownicy, która łączy się bezpośrednio z kołem kierownicy. Kolumna łączy się też z przekładnią kierowniczą i jej obudową. Natomiast ramię kierownicze bierze udział w przenoszeniu obrotu kierownicy na koła skrętne. Każdy z elementów układu jest oczywiście bardzo ważną częścią całości i awaria któregokolwiek z nich może doprowadzić do tego, że manewry wykonywane przez kierowcę nie będą prawidłowo przenoszone na koła pojazdu. 

Mechanizm zwrotniczy – co to takiego? 

Obok układu kierowniczego jest układ zwrotniczy, który gwarantuje idealną synchronizację skrętu obu kół. Składa się z takich części układu kierowniczego, jak: zwrotnica z dźwigniami umieszczonymi na sztywnej osi (lub moście napędowym), drążek oraz dźwignia kierownicza. Tak wygląda układ kierowniczy w przypadku zależnego modelu zawieszenia. 

Natomiast dla modelu niezależnego układy kierownicze różnią się, chociaż zasada ich działania jest taka sama. Nie ma takich części układów kierowniczych, jak jeden drążek i dźwignia. Poprzeczny drążek kierowniczy zbudowany jest z trzech elementów: z drążka środkowego i dwóch bocznych. Z kolei dźwignia pośrednicząca, założona na ramię kierownicy obrotowo, prowadzi drążek środkowy. 

W wielu samochodach stosuje się przekładnię zębatkową (maglownicę) zamiast drążka poprzecznego. W przypadku awarii maglownic jazda samochodem byłaby niemożliwa. Wspomniana maglownica należy do bardzo ważnych części układu kierowniczego. To ona odpowiada za przełożenie ruchu kierownicy na skręt kół. 

Układy kierownicze podczas jazdy – jak to działa? 

Warto zaznajomić się z zasadą działania układu kierowniczego. Jeśli będziesz używać go prawidłowo i co jakiś czas wykonywać serwis techniczny, wtedy nie powinny pojawić się żadne problemy. Niestety układy kierownicze potrafią psuć się często. Takie części układów kierowniczych, jak maglownica, ulega różnym awariom.  

Jak to wygląda w praktyce? Podczas manewru skrętu, za pomocą mechanizmu układu, ruch kierownicy przenoszony jest do przekładni kierowniczej. Następnie przestawienie tego mechanizmu przełożone zostaje na przestawienie w odpowiedni sposób mechanizmu zwrotniczego. Dopiero w tej części tego procesu dochodzi do skrętu kół. A od drążka kierowniczego, na który bezpośrednio oddziałuje ramię kierownicy, zależy, w jakim stopniu kręcą się koła. 

Prawidłowy układ kierowniczy – czyli jaki? 

Prawidłowo działający układ kierowniczy to taki, który nie sprawia problemów podczas wykonywania manewrów kierownicą. Zawsze koła skręcone muszą wrócić do pozycji wyjściowej, czyli do położenia odpowiadającemu kierunkowi jazdy. Natomiast koła prowadzone pionowo przez nierówności drogi nie mogą prowadzić do zmiany kierunku jazdy. Na kole kierowniczym nie powinno się również odczuwać uderzeń wywołanych nierównościami na drodze, a uszkodzenie wspomagania kierownicy nie powinno uniemożliwiać prowadzenia pojazdu. 

Części układu kierowniczego – nasza oferta 

W ofercie naszego sklepu Inter Cars znajdziesz wiele różnych elementów zamiennych do układów kierowniczych. Mamy zarówno wszelkiego rodzaju drążki kierownicze oraz końcówki do nich, jak i ich inne drobne części. Znajdziesz u nas także przekładnie kierownicze, elementy do nich oraz specjalne zestawy naprawcze, które pomogą Ci kompleksowo rozwiązać problem. 

Jeżeli potrzebna Ci jest nowa pompa wspomagania, to nie musisz jej szukać w innym sklepie. Mamy zarówno ten element, jak i wszelkie dodatki w postaci zestawów naprawczych, kół pasowych, zbiorników do pomp. Mogą Ci się również przydać przewody ciśnieniowe do układów wspomagania. Znajdziesz u nas również różne inne dodatkowe, ale równie potrzebne podzespoły do układów kierowniczych. Dlatego nawet jeżeli w Twoim samochodzie popsuje się mniej istotny element, możesz liczyć na to, że znajdziesz go w naszym sklepie. 

Jeśli praca dwóch układów – kierowniczego i zwrotniczego przebiega prawidłowo – jazda jest przyjemna. Zawsze obserwuj więc pracę koła kierownicy podczas jazdy i oceniaj prowadzenie auta. Jeśli zauważysz jakiekolwiek problemy, nie zwlekaj z wizytą w warsztacie i zakupem części zamiennych.  

W Inter Cars dostaniesz fachowe wsparcie merytoryczne i techniczne, dlatego warto korzystać z usług profesjonalistów. W naszym sklepie znajdziesz wiele wysokiej jakości części układów kierowniczych. Dopasujemy je do modelu auta i Twoich preferencji. Sprawdź, jakie marki produktów dostępne są na naszej stronie internetowej. 

Sekcja FAQ

Co to jest układ zwrotniczy?

Układ zwrotniczy składa się z elementów takich jak zwrotnica, drążek kierowniczy i dźwignia kierownicza. Jego zadaniem jest synchronizacja skrętu obu kół samochodu.

Jak powinien działać prawidłowy układ kierowniczy?

Prawidłowo działający układ kierowniczy powinien umożliwiać wykonywanie manewrów bez problemów. Koła skręcone powinny wrócić do swojej pozycji wyjściowej, koła nie powinny prowadzić do zmiany kierunku jazdy na nierównościach, a kierownica nie powinna generować uderzeń związanych z nierównościami na drodze.

Co wchodzi w skład układu kierowniczego?

Do układu kierowniczego zalicza się między innymi: kolumna kierownicy, mechanizm kierownicy, przekładnia kierownicza, układ wspomagania czy drążki i końcówki drążków kierowniczych.