Cena



Uszczelka korka wlewu oleju

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6213050~598
  • 1
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

REINZ
Uszczelniacz 40-77408-00
Średnica wewnętrzna [mm] 38
Średnica zewnętrzna [mm] 59.5
Grubość [mm] 2.2
Materiał NBR
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ELRING
Uszczelka korka wlewu oleju EL827428
Średnica wewnętrzna [mm] 38.5
Średnica zewnętrzna [mm] 59
Grubość [mm] 2.3
Materiał HNBR
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ELRING
Uszczelka skrzyni korbowej EL523000
Grubość [mm] 11.5
Średnica wewnętrzna [mm] 23
Średnica zewnętrzna [mm] 37
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
>9 szt.
FEBI
Uszczelka korka wlewu oleju FE100690
Średnica wewnętrzna [mm] 39
Średnica zewnętrzna [mm] 59
Grubość [mm] 2.1
Materiał NBR
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
>9 szt.
ELRING
Uszczelka korka wlewu oleju EL165520
Średnica wewnętrzna [mm] 37.5
Średnica zewnętrzna [mm] 45.5
Grubość [mm] 4
Materiał FPM
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AJUSA
Uszczelka kolektora dolotowego AJU16063100
Średnica wewnętrzna [mm] 20
Grubość [mm] 3
Materiał NBR
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FEBI
Uszczelka korka wlewu oleju FE101352
Średnica wewnętrzna [mm] 47.1
Średnica zewnętrzna [mm] 59
Grubość [mm] 2.3
Materiał NBR
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ELRING
Uszczelka korka wlewu oleju EL458540
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ELRING
Uszczelka korka wlewu oleju EL827429
Średnica wewnętrzna [mm] 47.5
Średnica zewnętrzna [mm] 59
Grubość [mm] 2.3
Materiał HNBR
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ELRING
Uszczelka korka spustowego oleju EL107239
Grubość [mm] 1
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ELRING
Uszczelka korka wlewu oleju EL384570
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ELRING
Uszczelka korka wlewu oleju EL592250
Średnica wewnętrzna [mm] 28.5
Średnica zewnętrzna [mm] 39.2
Grubość [mm] 5.35
Materiał AEM
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ELRING
Uszczelka korka wlewu oleju EL823620
Średnica wewnętrzna [mm] 28
Średnica zewnętrzna [mm] 38.6
Grubość [mm] 5.3
Materiał HNBR
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
OE HONDA
Uszczelka korka wlewu oleju 15613-PC6-000
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AJUSA
Uszczelka korka wlewu oleju AJU01313600
Grubość [mm] 5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Marine
PARSUN
Uszczelka korka wlewu oleju JASO-F404-35-022
Do koszyka
 
(0)
Darmowy odbiór nawet w 15 minut w jednym z 250 sklepów Inter Cars
Planowane doręczenie jutro (wtorek)
9 szt.
Cena regularna  
6.53
(0 zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
Darmowa dostawa od 300 zł
OE TOYOTA
Uszczelka korka wlewu oleju 90430-37140
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ENGITECH
Uszczelka bloku silnika ENT020451
Do koszyka
 
(0)
Darmowy odbiór nawet w 15 minut w jednym z 250 sklepów Inter Cars
Planowane doręczenie jutro (wtorek)
6 szt.
Cena regularna  
7.72
(0 zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
Darmowa dostawa od 300 zł
OE RENAULT
Uszczelka korka wlewu oleju 77 01 051 797
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
LEMA
Uszczelka korka wlewu oleju LE26253.24
Średnica wewnętrzna [mm] 40.5
Średnica zewnętrzna [mm] 51.5
Grubość [mm] 2.5
Do koszyka
 
(0)
8 szt.
OE VW
Uszczelniacz 074 115 315
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AJUSA
Uszczelka korka wlewu oleju AJU01576200
Grubość [mm] 3.85
Do koszyka
 
(0)
9 szt.
AJUSA
Uszczelka korka wlewu oleju AJU01722800
Grubość [mm] 11
Do koszyka
 
(0)
3 szt.
AJUSA
Uszczelka korka wlewu oleju AJU01724500
Grubość [mm] 23
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
AJUSA
Uszczelka/uszczelniacz AJU00619800
Grubość [mm] 5
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
>9 szt.
OE TOYOTA
Uszczelka korka wlewu oleju 90430-35001
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
AJUSA
Uszczelka korka wlewu oleju AJU01114300
Do koszyka
 
(0)
2 szt.
1 z 2 następna

Uszczelka korka wlewu oleju, czyli drobiazg o niemałym znaczeniu

Silnik spalinowy do prawidłowej pracy potrzebuje oleju silnikowego. To oczywiste. Ale też nie każdy zdaje sobie sprawę, że wspomniany olej odpowiada nie tylko za smarowanie, ale też za utrzymanie prawidłowej temperatury silnika. Olej więc w jakimś stopniu działa podobnie jak termostat, pozwalający utrzymać odpowiednią temperaturę.

Detale mają znaczenie

Zapocony silnik z widocznymi plamami oleju to niestety dość częsty widok. Mogą być różne przyczyny tego zjawiska. Niektóre wynikają z poważnych zaniedbań serwisowych czy (i) upływu czasu. Inne, kiedy trudno mówić o szczelności, wynikają z drobnych zaniechań. Do tej drugiej grupy zalicza się uszkodzona uszczelka wlewu oleju. Ten drobiazg razem z korkiem oleju zabezpieczają przed wyciekami w okolicach korka właśnie. I jak każda uszczelka, także ta wlewu oleju, może z czasem sparcieć, popękać czy się rozwarstwić. To normalne zjawisko. Nie znaczy to, że trzeba się godzić na wycieki oleju, na zapocenia. 

Czym grozi ubytek oleju silnikowego?

Spadek poziomu oleju w misce olejowej może mieć wiele przyczyn. Pośród nich są nieszczelności na korku związane z uszkodzeniem uszczelki. Zbyt niski poziom oleju silnikowego może drastycznie skrócić żywotność silnika. W skrajnych przypadkach może dojść do zatarcia. Również niski poziom oleju jest groźny ze względu na wyższą od zalecanej temperatury silnika. Zbyt mała ilość środka smarnego w układzie nie jest w stanie odebrać nadmiaru ciepła. A zbyt wysoka temperatura silnika, jak wiesz, negatywnie wpływa na trwałość samego silnika oraz na jakość oleju. Innym skutkiem mogą być kolejne zapocenia, czyli dodatkowy spadek poziomu oleju.

Wymiana oleju, czyli razem z filtrem i uszczelkami

Jedyną właściwą praktyką jest wymiana oleju zawsze razem z filtrem. Oczywiście zasada ta nie dotyczy filtrów oleju wielorazowych, które niekiedy można spotkać np. w motocyklach. Jednak w zwykłych autach osobowych czy dostawczych olej powinno się zawsze wymieniać razem z filtrem. W starym gromadzą się zanieczyszczenia, które błyskawicznie dostałyby się do świeżego oleju, jeśliby zostawić wspomniany stary filtr. Również resztki przepracowanego oleju lepiej, żeby nie zmieszały się z nowym środkiem smarnym. 

Poza filtrem oleju podczas wymiany należy zadbać o nowe uszczelki. Ich zakup to niewielki koszt, ale i zarazem ogromna korzyść dla silnika. Nowa uszczelka wlewu oleju kosztuje kilka czy kilkanaście złotych i powinna posłużyć do kolejnej wymiany. I nawet jeśli będzie wyglądać na nieuszkodzoną, to warto ją wymienić profilaktycznie. Oczywiście kolejną sytuacją, kiedy bezwzględnie trzeba zamontować nową uszczelkę, są wykryte nieszczelności. 

Jak dopasować uszczelkę wlewu oleju?

Zarówno dobór oryginalnych produktów (części OE), jak i markowych zamienników nie jest skomplikowany. Wystarczy dopasować nową uszczelkę do modelu auta. Co ciekawe, wiele uszczelek pasuje do ogromnej rzeszy pojazdów. I tak np. uszczelka korka wlewu oleju Elring 176.090 będzie kompatybilna z tak odmiennymi od siebie autami, jak: Jaguar X-Type, Peugeot Boxer, MG ZT czy Volkswagen Amarok. Często też ta sama uszczelka, jak np. Hans Pries 408 850, pasuje do wielu modeli jednej marki, Tutaj to produkt do Mercedesów: od dostawczych, poprzez sedany, aż po coupe.

Sekcja FAQ

Ile kosztuje uszczelka wlewu oleju?

Podobnie jak i inne uszczelki ten drobiazg należy do bardzo przystępnych cenowo. Za nową uszczelkę korka wlewu oleju zapłacisz kilka, może kilkanaście złotych.

Jakie zadanie spełnia uszczelka korka oleju?

Jej rolą jest zabezpieczanie przed wyciekami oleju w okolicach korka. Dodatkowo może też chronić przed przedostawaniem się drobinek kurzu do oleju silnikowego.

Które części wymieniać podczas zmiany oleju?

Olej silnikowy należy zmieniać razem z filtrem. Dobrą praktyką jest też montaż nowych uszczelek.