BOSCH Świeca zapłonowa 0 242 235 664
W silnikach spalinowych o zapłonie iskrowym świeca jest głównym elementem układu zapłonowego. Świece zapłonowe odpowiadają za zainicjowanie procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. O wyborze momentu przeskoczenia iskry inicjującej proces decyduje elektroniczny układ sterowania. Optymalne parametry wyładowanie iskrowego są ściśle określone i bezpośrednio wpływają na poprawność pracy silnika.
Świece zapłonowe powinny być wymieniane co 30 - 60 tysięcy kilometrów lub co ok. 80 tysięcy w przypadku świec tytanowych. Z upływem czasu dochodzi do nagromadzenia między elektrodami osadów, mogą wystąpić pęknięcia izolatora, stopienia elektrod czy gromadzenie nagaru. Objawia się to jako przerywana praca silnika, skoki prędkości obrotowej zwłaszcza przy dużym jego obciążeniu oraz przebicia elektryczne. Często występują także trudności z uruchomieniem silnika. Systematyczna wymiana świec wydłuża żywotność silnika.
Marka BOSCH i technika motoryzacyjna są ze sobą nierozerwalnie związane od 125 lat. W żadnej innej dziedzinie swojej działalności firma nie ma tak bogatej historii.
B0049PK7EG | AMAZON (ASIN) |
B005LUZNH4 | AMAZON (ASIN) |
101 000 036 AA | AUDI |
101 000 040 AD | AUDI |
101 000 050 AC | AUDI |
14GH-7DTUR | BERU |
0 242 235 910 | BOSCH |
WR 7 LTC | BOSCH |
N7BMC | CHAMPION |
OE095 | CHAMPION |
5962 4F | CITROËN |
+2 0 242 235 664 | IC KROSY |
0 241 235 698 | IC KROSY |
D1 | IC KROSY |
EYQ RC 58 LZ 3EX | IC KROSY |
L2BUR6ET | IC KROSY |
W20EPBR-S | IC KROSY |
2876 | NGK |
BUR5ETB10 | NGK |
BUR6ET | NGK |
V-LINE 1 | NGK |
5962 4F | PEUGEOT |
101 000 036 AA | SEAT |
101 000 040 AD | SEAT |
101 000 050 AC | SEAT |
101 000 036 AA | SKODA |
101 000 040 AD | SKODA |
101 000 050 AC | SKODA |
101 000 026 AB | VW |
101 000 036 AA | VW |
101 000 036 AF | VW |
101 000 040 AD | VW |
101 000 050 AC | VW |