BOSCH Rozrusznik 0 986 016 330

Indeks: 0 986 016 330
Oceń ten produkt jako pierwszy
Dostępność:
Upewnij się, czy produkt pasuje do wybranego pojazdu

Rozrusznik jest urządzeniem elektrycznym, które zapewnia rozruch silnika. Za każdym razem, gdy uruchamiamy silnik najpierw pracuje jego rozrusznik. Wbrew pozorom nie jest to skomplikowane urządzenie, jednak by działało poprawnie i niezawodnie producenci rozruszników są zmuszeni do używania w ich produkcji najlepszych materiałów i najnowocześniejszej technologii. W momencie podania napięcia z akumulatora koło zębate rozrusznika zazębia się z bieżnią umieszczoną w wiekszości przypadków na kole zamachowym silnika wymuszając obrót wału korbowego. We w pełni sprawnym silniku wystarczy, że w jednym z cylindrów zostanie wykonany suw ssania i sprężania, mieszanka zapali się, a silnik zaczyna pracować samoczynnie i niepotrzebna jest jego dalsza stymulacja źródłem zewnętrzym - czyli rozrusznikiem elektrycznym.

Ze względu na to, że rozrusznik przez krótki okres czasu musi obracać ciężkim układem złożonym z wału korbowego, korbowodów i tłoków, pobiera duży prąd rzędu 200-600A. Prędkość rozruchowa większości obecnie stosowanych silników zawiera się w przedziale 50-300 obr/min w zależności od typu silnika (benzynowy, o zapłonie samoczynnym), pojemności skokowej czy ilości cylindrów.

Należy zadbać o to, by rozrusznik w naszym aucie był w pełni sprawny, gdyż tylko wtedy można bezproblemowo uruchomić silnik. Żeby wykorzystać pełne możliwości rozrusznika musi on współpracować ze sprawnym akumulatorem o określonych parametrach dostosowanych do posiadanego auta.

Firma Bosch powstała w 1886 roku, jest czołowym producentem w branży techniki motoryzacyjnej. Praktycznie w każdym aucie jeżdzącym po drogach całego świata pracują podzespoły Bosch. Niegdyś Bosch specjalizował się głównie w elektrotechnice samochodowej, a obecną koncepcję rozruchu silników spalinowych w autach zawdzięczamy właśnie inżynierom Boscha.

Inne kody
Specyfikacja
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego:
Napięcie [V]:
12
Moc znamionowa [kW]:
1,1
Liczba otworów do mocowania:
0
Liczba otworów gwintowanych:
2
Liczba zębów:
9
Zacisk:
15a
Zacisk:
50
Zacisk:
30
O kołnierza [mm]:
82,5
Kierunek obrotów:
zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Szczelina-ustawienie podstawowe [mm]:
14,5
Rodzaj rozrusznika:
samoułożyskowany
Wymiar gwintu:
M12
Rozmiar gwintu 1:
M12x1.75
Długość [mm]:
220
Pozycja / stopień:
rechts
Kąt mocowania [stopień]:
30
Miara kątowa rozstawu szczęk [stopnie]:
210
Miara kątowa otworu mocującego [stopnie]:
30
Moc znamionowa [kW]:
1.1
Liczba zębów [szt.]:
9
Długość [mm]:
220
Rodzaj:
samoułożyskowany
Regenerowany:
Tak
Kod kreskowy:
IC-428148, 3165141148503
Kod towaru:
428148
Numer artykułu:
0 986 016 330
PCN:
85114000
Opinie użytkowników *
Szukamy opinii o tym produkcie...
  1.    
  2.    
  3.    
  4.    
  5.    
I'm commentless

Nikt jeszcze nie wystawił opinii o tym produkcie, możesz być pierwszy!

* Opinie klientów, którzy dokonali zakupu oznaczamy jako "Opinia potwierdzona zakupem". Szczegóły tego, jak weryfikujemy opinie, znajdziesz w regulaminie.
Wystaw opinię
Rozrusznik 0 986 016 330
Opinia o produkcie:Rozrusznik 0 986 016 330
Twoja ocena

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.