Szukaj opon motocyklowych
SzerokośćProfilŚrednica
Wybierz Wybierz Wybierz
ProducentTypDedykowana oś
Wybierz Wybierz Wybierz
zmień
więcej opcji wyszukiwania 

Opony do motocykli (znalezione 8796 wyników)

Sortuj:
Kryteria plasowania
Opona Slick PROFIL 205/45R17 84V XR01H 004
358,67 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Nie przegap
Opona on/off enduro MICHELIN 110/80-18 TT 52 S Anakee Wild Tył
459,26 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Nie przegap
Opona on/off enduro MICHELIN 120/70R19 TL/TT 60 R Anakee Wild Przód
643,29 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Nie przegap
Opona on/off enduro MICHELIN 130/80-18 TT 66 S Anakee Wild Tył
596,88 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Nie przegap
Opona on/off enduro MICHELIN 140/80-18 TL/TT 70 R Anakee Wild Tył
633,43 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Nie przegap
Opona on/off enduro MICHELIN 150/70R17 TL/TT 69 R Anakee Wild Tył
771,31 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Nie przegap
Opona on/off enduro MICHELIN 150/70R18 TL/TT 70 R Anakee Wild Tył
819,32 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Nie przegap
Opona city/classic MICHELIN 110/70R17 TL/TT 54 H PILOT STREET Przód
403,26 zł/szt.
Produkt dostępny
Nie przegap
Opona city/classic MICHELIN 160/60R17 TL/TT 69 H PILOT STREET Tył
568,31 zł/szt.
Produkt dostępny
Opona sportowa PIRELLI 180/55ZR17 TL 73 W DIABLO ROSSO II Tył
582,84 zł/szt.
Produkt dostępny
Nie przegap
Opona on/off enduro MICHELIN 110/80R19 TL 59 R Anakee Wild Przód
598,48 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Nie przegap
Opona on/off enduro MICHELIN 120/80-18 TT 62 S Anakee Wild Tył
536,07 zł/szt.
Produkt dostępny
Nie przegap
Opona on/off enduro MICHELIN 140/80-17 TL/TT 69 R Anakee Wild Tył
712,10 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Opona sportowa PIRELLI 160/60ZR17 TL 69 W DIABLO ROSSO II Tył
477,14 zł/szt.
Produkt dostępny
Opona sportowa PIRELLI 200/50ZR17 TL 75 W DIABLO ROSSO II Tył
826,62 zł/szt.
Mała dostępność towaru

Opony do motocykli

W przeciwieństwie do samochodów, które coraz częściej traktowane są przede wszystkim jako środki transportu, motocykle wywołują więcej emocji. Bez względu na pojemność silnika, przeznaczenie czy markę są wyznacznikiem osobowości, indywidualizmu. Jazda na motocyklu ma być przygodą i przyjemnością, nawet jeżeli pokonuje się krótkie dystanse. Priorytetem dla właścicieli maszyn, poza wrażeniami, jest też bezpieczeństwo. A to gwarantują dobrze dobrane opony motocyklowe. 

Opony motocyklowe – jakie wybrać?

Kwestia zakupu opon do motocykla ściśle związana jest z typem maszyny. Oczywiście można i warto dopasować ogumienie zgodnie z preferowanym stylem jazdy, ale też trzeba liczyć się z pewnymi ograniczeniami. Przede wszystkim kieruj się wytycznymi producenta motocykla odnośnie rozmiaru, indeksu nośności i indeksu prędkości – widać tu analogię do opon samochodowych. 

Markowe opony do motocykli

Specyfika jazdy na motocyklu i większe ryzyko oznacza, że nie można iść na żadne kompromisy związane z bezpieczeństwem. Uwaga ta dotyczy nie tylko użytkowników, motocykli sportowych (tzw. ścigaczy), ale też maszyn wykorzystywanych do turystyki długodystansowej i naked bike’ów. Jakość, a tym samym lepszą kontrolę na drodze i przewidywalność, zapewnią opony takich marek, jak: Michelin, Dunlop, Pirelli, Continental czy Bridgestone. Bez wątpliwości świetnym wyborem będzie też motocyklowe ogumienie niemieckiej marki Metzeler czy cenione przez wielu miłośników enduro opony Mitas. Nasz katalog obejmuje też innych producentów z Europy i Azji. Sprawdź!

Co oznaczają symbole na oponach motocyklowych?

Część kupujących główną wagę przywiązuje do marki opon oraz do rodzaju i wzoru bieżnika. To istotne parametry, ale wcześniej należy zwrócić baczną uwagę na inne parametry:


– rozmiar opony – np. 110/80-18 – oznacza szerokość 110 mm, 80 to profil (stosunek wysokości do szerokości) wyrażony w procentach (tutaj niespełna 73 mm); ostatnia liczba informuje o feldze (18-calowej);

– indeks prędkości – wyraża się go literą (np. U to maks. prędkość 200 km/h, W oznacza 270 km/h czy Y – do 300 km/h);

– indeks nośności – pod tą nazwą kryje się maksymalne obciążenie, jakiemu może być poddana opona przy najwyższym dopuszczalnym ciśnieniu (indeks ten ma wartość dwucyfrową – np. 38 to maksymalna nośność 130 kg, 44 – to 160 kg, a 77 – 412 kg).

Opony diagonalne i radialne

Główną częścią opony jest karkas, znany też jako osnowa. Pod tymi nazwami kryje się konstrukcja nadająca właściwy kształt, odpowiedzialna za wytrzymałość mieszanki gumowej, zabezpieczająca przed odkształceniami. Rozróżnienie pomiędzy oponami diagonalnymi a radialnymi wynika ze sposobu ułożenia kolejnych warstw karkasu względem siebie. Radialna ma bardziej złożoną konstrukcję, ale też pozwala na jazdę z wyższymi prędkościami (ten rodzaj dominuje w motocyklach sportowych). Opona diagonalna ma grubsze ścianki boczne, przez co jest bardziej odporna na uszkodzenia oraz zapewnia lepszy komfort na zmiennej nawierzchni; jest też cięższa od radialnej. Jako ciekawostkę trzeba uznać opony diagonalne z opasaniem, będące czymś pośrednim między dwoma wymienionymi rodzajami. 

Opona a typ motocykla

Wyróżnia się kilka głównych typów ogumienia motocyklowego. Najczęściej spotkasz się z oznaczeniami takimi, jak: opony szosowe, opony sportowe (często semi slick), chopper, cruiser, czy enduro i off-road. Przy wymianie opon motocyklowych koniecznie weź pod uwagę to, czy kupujesz przednie (oznaczone jako „front”) czy tylne („rear”). W przypadku motocykli rozróżnienie na opony na przód i na tył ma ogromne znaczenie. Odwrotny montaż jest niedopuszczalny.


FAQ

Jak wybrać opony motocyklowe?

Wybierając opony do motocykla, kieruje się rodzajem jednośladu. Następnie weź pod uwagę rozmiar, indeksy prędkości i nośności oraz to, czy szukasz opony na przód lub na tył. Pamiętaj też o rozróżnieniu na opony dętkowe (TT, tube type) i bezdętkowe (TL, tube less). 

Jak sprawdzić wiek opony?

Aby mieć pewność co do daty produkcji, wystarczy odszyfrować skrót DOT (Department of Transportation – Departament Transportu). Dla ogumienia wyprodukowanego po roku 2000 pojawia się wartość czterocyfrowa – dwie pierwsze oznaczają tydzień, kolejne rok produkcji. I tak DOT 0122 oznacza, że opona opuściła taśmę produkcyjną w pierwszym tygodniu stycznia 2022 roku.

Jak przechowywać opony motocyklowe?

Optymalna temperatura oscyluje w granicach 15-25 st. C. Chcąc uchronić mieszankę gumową przed uszkodzeniem, dobrze jest zapewnić odpowiednią wentylację i zabezpieczyć ogumienie przed światłem słonecznym oraz ozonem (pomieszczenie z oponami nie powinno być oświetlane lampami rtęciowymi). W przypadku opon położonych jedna na drugiej, dobrze jest co 2-3 tygodnie zamieniać je miejscami. Kiedy na czas przerwy zimowej nie będziesz korzystać z motocykla i nie zdejmujesz kół czy opon, postaw maszynę na specjalnym stojaku. Unikniesz w ten sposób odkształcenia karkasu.