Tarcze hamulcowe (znalezione 10164 wyników)

Sortuj:
Kryteria plasowania
Polecamy
Tarcza hamulcowa TRW AUTOMOTIVE DF4272
Tarcza hamulcowa TRW AUTOMOTIVE DF4272
Miejsce zabudowy: tył
Strona zabudowy: Lewa/Prawa
392,62 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Polecamy
Tarcza hamulcowa TRW AUTOMOTIVE DF4020
Tarcza hamulcowa TRW AUTOMOTIVE DF4020
Miejsce zabudowy: przód
Strona zabudowy: Lewa/Prawa
211,04 zł/szt.
Produkt dostępny
Tarcza hamulcowa WAGNER BD126032
Tarcza hamulcowa WAGNER BD126032
Miejsce zabudowy: tył
Strona zabudowy: Lewa/Prawa
436,53 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Piasta koła SNR KF155.94U
Piasta koła SNR KF155.94U
Miejsce zabudowy: tył
Strona zabudowy: Lewa/Prawa
559,93 zł/szt.
Produkt dostępny
Tarcza hamulcowa C.E.I 215067
Tarcza hamulcowa C.E.I 215067
Miejsce zabudowy: tył
Strona zabudowy: Lewa/Prawa
211,44 zł/szt.
Produkt dostępny
Tarcza hamulcowa C.E.I 215066
Tarcza hamulcowa C.E.I 215066
Miejsce zabudowy: tył
Strona zabudowy: Lewa/Prawa
189,44 zł/szt.
Produkt dostępny
Tarcza hamulcowa SNR KF155.115U
Tarcza hamulcowa SNR KF155.115U
Miejsce zabudowy: tył
Strona zabudowy: Lewa/Prawa
426,90 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Polecamy
Tarcza hamulcowa TRW AUTOMOTIVE DF4330
Tarcza hamulcowa TRW AUTOMOTIVE DF4330
Miejsce zabudowy: tył
Strona zabudowy: Lewa/Prawa
314,63 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Polecamy
Tarcza hamulcowa TRW AUTOMOTIVE DF4144S
Tarcza hamulcowa TRW AUTOMOTIVE DF4144S
Miejsce zabudowy: przód
Strona zabudowy: Lewa/Prawa
308,71 zł/szt.
Produkt dostępny
Polecamy
Tarcza hamulcowa TRW AUTOMOTIVE DF1123
Tarcza hamulcowa TRW AUTOMOTIVE DF1123
Miejsce zabudowy: przód
Strona zabudowy: Lewa/Prawa
226,05 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Polecamy
Tarcza hamulcowa TRW AUTOMOTIVE DF3119
Tarcza hamulcowa TRW AUTOMOTIVE DF3119
Miejsce zabudowy: przód
Strona zabudowy: Lewa/Prawa
214,77 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Tarcza hamulcowa BOSCH 0 986 478 605
Tarcza hamulcowa BOSCH 0 986 478 605
Miejsce zabudowy: tył
Strona zabudowy: Lewa/Prawa
188,25 zł/szt.
Produkt dostępny
Tarcza hamulcowa BOSCH 0 986 478 502
Tarcza hamulcowa BOSCH 0 986 478 502
Miejsce zabudowy: przód
Strona zabudowy: Lewa/Prawa
164,87 zł/szt.
Produkt dostępny
Tarcza hamulcowa BREMBO 09.5315.14
Tarcza hamulcowa BREMBO 09.5315.14
Miejsce zabudowy: przód
Strona zabudowy: Lewa/Prawa
315,81 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Tarcza hamulcowa BOSCH 0 986 478 305
Tarcza hamulcowa BOSCH 0 986 478 305
Miejsce zabudowy: tył
Strona zabudowy: Lewa/Prawa
228,68 zł/szt.
Produkt dostępny

Tarcze hamulcowe 

Tarcze hamulcowe jeden z najważniejszych (obok klocków hamulcowych i przewodów) klasycznego układu hamulcowego. Jest to część eksploatacyjna, która wymaga regularnej wymiany. Tarcze hamulcowe przymocowane są do kół i obracają się wraz z nimi. Gdy kierowca naciska na pedał hamulca, pompa hamulcowa tworzy ciśnienie, które oddziałuje na tłoczki. One przyciskają zaciski z klockami hamulcowymi do tarczy – tak wygląda hamowanie samochodu w praktyce. 

Budowa tarczy hamulcowej nie jest skomplikowana. Część ma formę pierścienia wykonanego ze stopów odpornych na tarcie oraz wysokie temperatury.  

Najpopularniejsze samochody osobowe jeszcze w minionej dekadzie najczęściej wyposażone były w tarcze monolityczne, czyli pełne. Dziś stosowane są w pojazdach coraz rzadziej. Wypierają je tarcze wentylowane z otworami, które doskonale odprowadzają ciepło, oraz tarcze ceramiczne. Te ostatnie są niemal niewrażliwe na przegrzanie. Jednak to dość drogie tarcze hamulcowe. Cena za komplet to wydatek nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Stosuje się je w samochodach sportowych oraz w autach klasy premium. Ich producenci zgodnie twierdzą, że jeden komplet tarcz ceramicznych w zupełności wystarczy na cały cykl życia samochodu. 

Zużyte tarcze hamulcowe – objawy 

Czy wiesz, że na tarcze hamulcowe działają temperatury sięgające w skrajnych przypadkach nawet do 400 st. C? To jeden z powodów, który sprawia, że ten element wymaga częstej wymiany. Zastanawiasz się, jakie są objawy zużytych tarcz hamulcowych? Zmniejszenie siły hamowania to jeden z nich. 

Jeśli zauważysz, że stopniowo Twój pojazd zaczyna coraz gorzej hamować, koniecznie udaj się do mechanika. W warsztacie samochodowym, przy pomocy specjalnej suwmiarki z wypustkami, fachowiec dokona pomiaru grubości tarczy i na tej podstawie oceni jej zużycie. Jeżeli są zbyt cienkie, nie będą przylegały do klocka hamulcowego. Każdy profesjonalny producent tarcz hamulcowych podaje grubość fabryczną swojego modelu oraz grubość minimalną, po której przekroczeniu tarcze nadają się do wymiany.  

Wskutek przegrzania lub nieprawidłowego montażu tarcze hamulcowe (tył czy przód) mogą ulec deformacji. Poznasz to po zmianie momentu hamowania. Gdy po przytrzymaniu w jednej pozycji pedału hamulca Twój samochód nie będzie równomiernie hamował, to znak, że trzeba wymienić tarcze. 

Objawem zużytych tarcz hamulcowych jest również zmiana koloru na niebieski. Zjawisko utlenienia powstaje na skutek przegrzania się elementów. W wyniku tego tarcze hamulcowe na przód czy tył tracą swoje parametry i mogą pęknąć w trakcie jazdy. Jest to wyjątkowo niebezpieczna sytuacja na drodze, usterka powoduje bowiem całkowite zablokowanie kół.  

Jeśli samochód przez długi czas nie jest użytkowany, to może pojawić się rdza na tarczach. Lekki nalot nie jest niebezpieczny, zostanie usunięty przez klocek hamulcowy podczas pierwszego hamowania. Problem pojawia się wtedy, gdy tarcza ulega głębokiej korozji. Dlatego warto systematycznie sprawdzać działanie układu hamulcowego, dbając o regularny serwis poszczególnych elementów. Tylko wtedy będziesz mieć pewność, że w awaryjnej sytuacji układ hamulcowy nie zawiedzie. 

Tarcza może się też nierównomiernie zużywać w wyniku złego montażu lub gdy występuje bicie koła. Jeśli różnice w zużyciu są niewielkie, a tarcza jest jeszcze gruba, możesz zlecić przetoczenie. Polega ono na równomiernym starciu nadmiaru stali lub żeliwa. Regeneracja może zdać egzamin, jeśli stara tarcza nie jest zbyt zużyta (ma odpowiedni nadmiar materiałowy), kiedy nie jest mocno skorodowana, gdy jest kompletna (bez ubytków czy wżerów) i wolna od fałd. 

Wymiana tarcz hamulcowych – o czym warto pamiętać 

W przypadku awarii tarczy hamulcowej musisz pamiętać o jednym – zawsze wymienia się tarcze na jednej osi, nawet wtedy, gdy tylko jedna została uszkodzona. Przy wymianie tarcz trzeba zmienić również klocki. Podczas montażu nowych tarcz koniecznie trzeba oczyścić piastę koła. 

Pierwszym krokiem przed wymianą tarcz hamulcowych powinien być dobór kompatybilnych części. Ich właściwy zakup jest bardzo istotny ze względu na różnorodność produktów. Poza tak oczywistymi informacjami, jak rok produkcji czy model samochodu, może się okazać, że będziesz musiał określić markę układu hamulcowego lub numer PR. Na etapie doboru części możesz natknąć się na informacje o tym, że w niektórych samochodach tarcze z prawej i z lewej strony mają odmienne numery katalogowe. Wynika to z różnego ukształtowania kanałów chłodzących. O tym też nie można zapomnieć w czasie montażu. 

Tarcze hamulcowe, za wyjątkiem ceramicznych, nie należą do drogich elementów, ale za to mają ogromny wpływ na bezpieczeństwo. Dlatego w przypadku ich zużycia, koniecznie udaj się do warsztatu, aby specjalista dokonał wymiany. Oczywiście musisz znaleźć i wyeliminować powód ich uszkodzenia. 

Tarcze hamulcowe przód i tarcze hamulcowe tył w Inter Cars 

Komplet tarcz hamulcowych możesz zakupić w sklepie Inter Cars. Mamy części od renomowanych producentów, takich jak:, Bosch, Ferodo, ABE, Textar, TRW, Delphi czy Vagner. Wszystkie tarcze hamulcowe (tył oraz przód) zostały objęte gwarancją producenta. Kupując je, masz pewność, że wybierasz wysokiej jakości produkt w korzystnej cenie. 

Kupione w naszym sklepie tarcze hamulcowe zostaną wysłane pod wskazany przez Ciebie adres podany podczas składania zamówienia. Możesz też odebrać je w jednym z wielu punktów odbioru, zlokalizowanych na terenie całej Polski. 

Nie wiesz, jaka tarcza samochodowa będzie pasować do Twojego pojazdu? W ofercie Inter Cars z pewnością znajdziesz kompatybilny model. W razie pytań lub wątpliwości nasi internetowi doradcy z pewnością podpowiedzą, którą tarczę samochodową wybrać.