FAQ
Jak wybrać najlepszy tłumik układu wydechowego?
Przy wymianie tłumika samochodowego należy mieć na uwadze to, że dana część musi być zawsze dobierana indywidualnie do konkretnego modelu auta i zgodnie z zaleceniami producenta. Niewłaściwe zestawienie tłumika z samochodem skutkować może spadkiem komfortu jazdy, mniejszą mocą silnika i wzrostem zużycia paliwa. Obecnie dużą popularnością cieszą się tłumiki kombinowane, które uzyskują tłumienie drgań o częstotliwościach od 50 do nawet 8000 Hz.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze tłumików układu wydechowego?
Aby układ wydechowy funkcjonował w sposób skuteczny, należy wybrać odpowiedni tłumik. Podstawowym czynnikiem, który powinniśmy sprawdzić przy zakupie, jest to, czy tłumik układu wydechowego ma homologację. Należy zwrócić uwagę na materiał, z którego został wykonany oraz czy ma więcej niż jeden płaszcz (ścianę zewnętrzną).
Jakie są rodzaje tłumików układu wydechowego?
Tłumiki układu wydechowego w samochodzie dzieli się na cztery rodzaje. Możemy zdecydować się na tłumiki absorpcyjne, refleksyjne, interferencyjne oraz kombinowane. Te ostatnie łączą w sobie dwa lub trzy z wymienionych powyżej typów tłumików.
Jak działa tłumik układu wydechowego?
Tłumik samochodowy odpowiada za spowolnienie prędkości spalin, aby umożliwić płynne ruchy pojazdu podczas pracy silnika. Oprócz tego wycisza dźwięki, które generują układ wydechowy oraz silnik. Składa się z kilku oddzielonych od siebie komór, które są połączone rurkami z perforacją, przesuniętymi względem siebie. Strumień przechodzący przez rurę dostaje się do pierwszej komory, uderza w przegrodę, od której się odbija, a następnie wchodzi do drugiej rury, przez kolejną przegrodę. W taki sposób fale dźwiękowe są tłumione.