Układ zawieszenia (znalezione 13491 wyników)

Sortuj:
Kryteria plasowania
Amortyzator BILSTEIN B6 VW Bus Multivan T5 H tył
869,27 zł/szt.
Produkt dostępny
Amortyzator BILSTEIN B8 Audi A4 Seat Exeo przód
886,63 zł/szt.
Produkt dostępny
Amortyzator BILSTEIN B8 VW Golf4 Bora Seat Leon tył
699,77 zł/szt.
Produkt dostępny
Rekomendowany
Amortyzator BILSTEIN B8 Toyota Corolla tył
869,27 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Amortyzator BILSTEIN B6 BMW 5 (E60) tył
1 147,47 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Rekomendowany
Amortyzator BILSTEIN B6 Citroen AX Peugeot 106 przód
799,80 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Amortyzator BILSTEIN B6 AUDI 100 200 A6 (C2 C3 C4) przód
986,60 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Amortyzator BILSTEIN B8 BMW 5 (E60) przód
1 434,29 zł/szt.
Produkt dostępny
Amortyzator BILSTEIN B8 BMW 5 (E39) przód
1 238,68 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Amortyzator BILSTEIN B6 BMW 3 (E46) przód lewy
Amortyzator BILSTEIN B6 BMW 3 (E46) przód lewy
Miejsce zabudowy: przód
Strona zabudowy: Lewa
1 064,87 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Amortyzator BILSTEIN B6 BMW 3 (E46) przód prawy
Amortyzator BILSTEIN B6 BMW 3 (E46) przód prawy
Miejsce zabudowy: przód
Strona zabudowy: Prawa
1 064,87 zł/szt.
Produkt dostępny
Amortyzator BILSTEIN B8 BMW 3er (E46) przód prawy
Amortyzator BILSTEIN B8 BMW 3er (E46) przód prawy
Miejsce zabudowy: przód
Strona zabudowy: Prawa
1 212,62 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Amortyzator BILSTEIN B8 BMW 1er; E87;Typ 187;; przód lewy
Amortyzator BILSTEIN B8 BMW 1er; E87;Typ 187;; przód lewy
Miejsce zabudowy: przód
Strona zabudowy: Lewa
860,59 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Amortyzator BILSTEIN B6 BMW 3 (E90 91 92 93) przód lewy
Amortyzator BILSTEIN B6 BMW 3 (E90 91 92 93) przód lewy
Miejsce zabudowy: przód
Strona zabudowy: Lewa
1 177,84 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Amortyzator BILSTEIN B6 BMW 3 (E90 91 92 93) przód prawy
Amortyzator BILSTEIN B6 BMW 3 (E90 91 92 93) przód prawy
Miejsce zabudowy: przód
Strona zabudowy: Prawa
1 177,84 zł/szt.
Mała dostępność towaru

Sportowe układy zawieszenia 

Zawieszenie to element pojazdu, który ma największy wpływ na komfort jazdy zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Składa się ono z wielu połączonych ze sobą elementów, które można konfigurować ze sobą w różnych zestawieniach, co poprawia konkretne właściwości prowadzenia auta. Do zespołu części, które nazywamy zawieszeniem pojazdu, wchodzą więc amortyzatory, sprężyny, wahacze, drążki, łączniki elastyczne i poduszki gumowe 

Całe zawieszenie natomiast jest zespołem połączonych elementów, wymienionych wyżej, które łączą koła z resztą pojazdu. Zadaniem tych elementów jest na przenoszenie na podwozie sił, które powstają na styku koła z jezdnią. Możemy wyróżniać różne rodzaje zawieszenia. Potocznie mówi się, że jeśli samochód ma miękkie zawieszenie, to auto „płynie”. Takie uczucie daje bowiem doskonała amortyzacja, kiedy nierówności jezdni są praktycznie niewyczuwalne wewnątrz samochodu. 

Twarde zawieszenie natomiast sprawia, że ogólny komfort jazdy jest mniejszy, a wszelkie nierówności jezdni są bardziej wyczuwalne. Twarde zawieszenie sprawia natomiast, że sam samochód jest mniej podsterowny, auto ogólnie staje się więc bezpieczniejsze. Twarde zawieszenie jest znane jako sportowy układ zawieszenia i tak właśnie często nazywane.  

Różnica między sportowym a klasycznym układem zawieszenia 

Zwykłe zawieszenie, używane w klasycznych, rodzinnych samochodach, ma za zadanie przede wszystkim zapewnienie wygodnego, płynnego i bardzo miękkiego ruchu – niezależnie od tego, czy jeździsz po autostradzie, na drogach miejskich czy nieutwardzonych. Miękkie zawieszenie ma się sprawdzać w każdych warunkach i być przystosowane do większości warunków na drodze.  

Sportowe układy zawieszenia, przez swoją twardość, znacząco obniżają komfort jazdy. Nie są bowiem przeznaczone do jazdy po wszystkich nierównościach na drodze. Jazda takim autem nie jest więc tak wygodna, jak jazda samochodem ze standardowym zawieszeniem. Jednak celem układów, jakimi są sportowe układy zawieszenia, jest przede wszystkim zapewnienie lepszego prowadzenia. Samochody sportowe, jako maszyny rozwijające często wyższe prędkości niż auta klasyczne, muszą się dobrze prowadzić. Sportowe układy zawieszenia pozwalają na lepsze czucie nawierzchni, tym samym zapewniając nie tylko większą ekscytację z jazdy, ale również poprawiając bezpieczeństwo kierującego.  

Jednym z głównych założeń sportowego zawieszenia jest prawidłowy rozkład wszystkich obciążeń na konstrukcję nośną auta. Ponadto dostosowanie sportowego zawieszenia może zwiększyć stabilność podczas jazdy ze znaczną prędkością i na zakrętach, a także poprawić właściwości aerodynamiczne.  

Jeśli więc planujesz radykalnie zmienić zachowanie swojego samochodu, by mieć nad nim kontrolę we wszystkich sytuacjach, jednocześnie czując pod sobą pewną drogę, to zmiana zawieszenia na sportowe jest dla Ciebie doskonałym rozwiązaniem. Możesz z powodzeniem zrobić upgrade i zmienić swój układ zawieszenia – tuning jest więc tutaj absolutnie wskazany.  

Najczęstsze awarie sportowego układu zawieszenia 

Sportowe zawieszenia nowej generacji są zazwyczaj wydajne, trwałe i niezawodne. Jednak i one czasem ulegają awarii, na co wpływ mają takie czynniki, jak stan dróg czy styl jazdy. O problemach z zawieszeniem najczęściej informują odgłosy stukania, które dobiegają z okolic kół, czy niemożność utrzymania właściwego toru jazdy auta, ale także widoczne gołym okiem objawy, jak mocno zużyty bieżnik jednej z opon czy pochylenie koła. Takie sygnały są jasnym komunikatem, że powinieneś się niezwłocznie udać do warsztatu. 

Najczęściej ulegającymi awariom częściami są przede wszystkim amortyzatory, sprężyny i sworznie wahaczy. Można jednak zauważyć tutaj tendencję do częstszej awarii przedniego zawieszenia niż tylnego, co wynika z umiejscowienia silnika. Warto tutaj również pamiętać, że nawet drobna usterka jednego z elementów, przyspiesza zużywanie się innych. Jeśli więc chcesz uniknąć dodatkowych kosztów, nie bagatelizuj objawów i zgłoś się do warsztatu lub dokonaj samodzielnej wymiany niezbędnych elementów. W potrzebne części możesz zaopatrzyć się w Inter Cars. Mamy w katalogu części takich producentów jak: Bilstein, MPBS, Koni czy Eibach.  

Części zamienne układu zawieszenia w Inter Cars 

Należy regularnie kontrolować stan układu zawieszenia, ponieważ jego składowe ulegają zużyciu. Jak już wspomniano, nawet drobna usterka w układzie powoduje dodatkowe zużywanie się reszty elementów. Warto więc zaopatrywać się wyłącznie w oryginalne i markowe komponenty do auta. Właśnie takie produkty znajdziesz w Inter Cars. Pamiętaj, aby części zamienne sportowego układu zawieszenia były dostosowane do właśnie takich rodzajów układów, by mogły z powodzeniem wytrzymać dodatkowe obciążenia. Takie produkty bez problemu znajdziesz w Inter Cars.