Układ zawieszenia (znalezione 301 wyników)

Sortuj:
Kryteria plasowania
Amortyzator BILSTEIN 33-185514
Amortyzator BILSTEIN 33-185514
Miejsce zabudowy: tył
595,21 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Amortyzator BILSTEIN 24-186803
Amortyzator BILSTEIN 24-186803
Miejsce zabudowy: tył
509,12 zł/szt.
Produkt dostępny
	OME nitrocharger sport amortyzator tył Land Rover Discovery I
764,76 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Ostatnie sztuki
Amortyzator sportowy Toyota Land Cruiser
764,76 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Amortyzator sportowy Jeep WJ i WG
764,76 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Amortyzator OLD MAN EMU OME NS-60151
1 095,12 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Amortyzator BILSTEIN B6 Land Rover Defender 90/110 tył
647,62 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Amortyzator osi tylnej OLD MAN EMU Nitrocharger Suzuki Jimny 029
459,59 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Amortyzator BILSTEIN B6 Land Rover 90 110 tył
497,83 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Ostatnie sztuki
Amortyzator osi tylnej OLD MAN EMU Nitrocharger Sport Jeep Wrangler JK NS-60067
764,76 zł/szt.
Mała dostępność towaru
Amortyzator osi przedniej OLD MAN EMU Nitrocharger Suzuki Samurai 025
459,59 zł/szt.
Mała dostępność towaru
	OME nitrocharger sport amortyzator przód NISSAN Patrol Y60, Y61 ( +110mm)
764,76 zł/szt.
Mała dostępność towaru

Układ zawieszania off-road – niezbędny do jazdy w terenie 

Odpowiednio zmodyfikowany układ zawieszenia off-road pozwala pokonywać nawet najtrudniejsze odcinki podczas wypraw terenowych. Najpopularniejszym i zarazem najprostszym sposobem na zwiększenie zdolności przeprawowych pojazdu jest wykonanie tzw. liftu, czyli podniesienia nadwozia wynikającego z modyfikacji sprężyn i amortyzatorów. 

Układ zawieszenia samochodu przeznaczonego do jazdy off-road można zmodyfikować w bardzo szerokim zakresie. Końcowy efekt wprowadzonych zmian może zależeć od stopnia trudności terenu, po którym planujesz jeździć, a także od budżetu, jaki chcesz przeznaczyć na modyfikację Twojej terenówki. Wysokiej jakości części off-roadowe w korzystnych cenach znajdziesz w ofercie sklepu Inter Cars. 

Podniesiony układ zawieszenia off-road – od czego zacząć? 

Nawet w typowo terenowych modelach samochodów fabryczny układ zawieszenia często nie sprawdza się podczas jazdy off-road w trudnych warunkach. Rozwiązaniem jest wprowadzenie modyfikacji, które pozwolą znacznie zwiększyć zdolności terenowe Twojego auta. Podniesiony układ zawieszenia off-road to jedna z podstawowych zmian konstrukcyjnych, którą warto rozważyć. Zakres modyfikacji można łatwo dopasować do przeznaczenia samochodu oraz dostępnego budżetu. 

Podkładki sprężyn to łatwy i niedrogi sposób na zwiększenie prześwitu samochodu

Najprostsze i najtańsze rozwiązanie pozwalające zwiększyć prześwit w autach z niezależnym zawieszeniem to podkładki sprężyn. Części tego typu mają zazwyczaj grubość od 30 do 70 mm i montowane są pomiędzy seryjną sprężyną a mocowaniem do ramy samochodu. Prześwit zazwyczaj zwiększa się proporcjonalnie do grubości zastosowanych podkładek. Te są stosunkowo proste w montażu i demontażu, a dają rzeczywistą korzyść w postaci większego prześwitu. Ponadto podkładki sprężyn pozwalają zamontować większe koła, co także wpływa pozytywnie na zdolności terenowe auta. 

Co dają terenowe amortyzator, sprężyny i resory? 

Układ zawieszenia off-road wyposażony w zmodyfikowane amortyzatory, sprężyny i resory pozwala pokonać nawet najtrudniejsze przeszkody terenowe. Przed rozpoczęciem modyfikacji warto zastanowić się, jakie będzie główne przeznaczenie pojazdu. W przypadku ekstremalnych wypadów o najwyższym poziomie trudności konieczne jest całkowicie zmodyfikowane zawieszenie o wysokim prześwicie i dużym skoku kół. Z kolei, gdy planujesz pokonywanie szybkich odcinków o ograniczonych nierównościach, ważniejsza jest stabilność. W tym przypadku lepiej sprawdzi się niżej położony środek ciężkości. Niezależnie od planowanego przeznaczenia Twojej terenówki, sprawdzone części zamienne do jazdy off-road znajdziesz w sklepie Inter Cars. 

Sprężyny i amortyzatory muszą być dopasowane

Wymiana sprężyn oraz amortyzatorów pozwala znacznie zmienić charakterystykę pracy zawieszenia, co daje wiele korzyści podczas terenowej jazdy. Wśród użytkowników samochodów off-roadowych najpopularniejszy lift, czyli podnoszenie zawieszanie auta, wynosi 2 cale. Jest to nieco ponad 5 cm. Dlatego wymiana sprężyn zawsze idzie w parze z zamontowaniem nowych amortyzatorów, co wynika z ograniczonego skoku tych ostatnich. 

Seryjny amortyzator, nawet jeśli byłby w stanie wysunąć się na znacznie większą wysokość, to i tak będzie pracować w zupełnie innym zakresie, niż przewidział to producent. Z pewnością wpłynie to negatywnie na właściwości jezdne na asfalcie i w terenie. Decydując się na wymianę sprężyn, zawsze należy pamiętać o modyfikacji amortyzatorów! Oba urządzenia powinny swobodnie pracować w całym zakresie skoku zawieszenia. Dzięki temu zawieszenie off-road zapewni najlepsze właściwości jezdne w każdym terenie. 

Jak dopasować resory?

Wymiana resorów niesie podobne zmiany jak modyfikacja sprężyn. Zwiększenie prześwitu o 1 lub 2 cale wiąże się z potrzebą wymiany amortyzatorów w celu utrzymania odpowiednich właściwości jezdnych. Resory najczęściej znajdują się w tylnym zawieszeniu samochodów terenowych, choć np. w popularnym wśród miłośników off-road sSuzuki Samurai spotyka się to rozwiązanie także w przedniej osi pojazdu. Przed zakupem terenowych resorów warto wziąć pod uwagę fakt, że z uwagi na wysoką trwałość tych podzespołów rzadko zachodzi potrzeba wymiany. Dlatego często okazuje się, że zamiast planowanego podniesienia o ok. 5 cm samochód wyposażony w zawieszenie off-road zyskuje znacznie wyższy prześwit. Wynika to ze zużycia resorów, które zostały zdemontowane z auta. 

Amortyzator skrętu to obowiązkowe wyposażenie samochodów terenowych ze sztywnym przednim mostem

Zawieszenie przedniej osi w wielu popularnych autach terenowych składa się ze sztywnej osi i sprężyn śrubowych. Rozwiązanie to można spotkać m.in. w takich samochodach, jak Jeep Wrangler czy klasyczny Land Rover Defender. Zawieszenie tego typu ma poważną bolączkę, która daje o sobie znać podczas dynamicznej jazdy po nierównościach i nazywana jest drganiami śmierci (ang. death wooble). Gdy jedno koło wjeżdża w wyboje, wibracje szybko przenoszą się na całą oś i szybko przybierają na sile, co często prowadzi do poważnych problemów w opanowaniu pojazdu. Amortyzator skrętu pozwala znacznie zminimalizować ryzyko wystąpienia tych niebezpiecznych drgań.