Szukasz samochodu, który charakteryzuje się potężnymi osiągami, jest wyposażony w dużą baterię i pozwoli Ci bez obaw zapuścić się w trudny teren? Masz do wydania 400 000 złotych i chcesz wyróżnić się na drodze? Jeżeli na powyższe pytania odpowiadasz twierdząco, to elektryczny Hummer jest samochodem stworzonym dla Ciebie. Zaawansowane rozwiązania technologiczne, trzy silniki, dwa bagażniki i ciekawe tryby usprawniające jazdę sprawiają, że jest to samochód na miarę XXI wieku. Pomimo znacznego unowocześnienia tego modelu, projektanci nie pozbawili go charakterystycznego kanciastego designu, nawiązującego do klasycznych modeli z serii Hummer. Zainteresowany? Poniżej przygotowaliśmy jeszcze więcej szczegółów.

Z poniższego artykułu, dowiesz się:

Hummer elektryczny to prawdziwy gigant

Nowy Hummer został zaprezentowany w październiku 2020 roku. Koncern zdecydował się na wyprodukowanie tego modelu w dwóch wersjach nadwozia: Pickup oraz SUV. Pierwszy z nich trafił do produkcji w 2021 roku, a drugi jest produkowany od 2023 roku.

Czterodrzwiowy Pickup jest samochodem o długości 5 507 mm, szerokości i wysokości równej 2 060 mm oraz rozstawie osi wynoszącym 3 444 mm. Pięciodrzwiowy SUV jest znacznie krótszy – jego długość to 4 999 mm i ma nieco mniejszy rozstaw osi, który wynosi 3 218 mm. Obydwie wersje ważą 4103 kg, co już samo w sobie jest wartością imponującą. Jednak to, że sama bateria, którą w nich zastosowano, waży 1300 kg, może przyprawić o zawrót głowy. 

Dodaj do tego imponujący prześwit równy 41 cm oraz 35-calowe koła na 18-calowych obręczach, a uzyskasz obraz prawdziwego bezemisyjnego giganta. Elektryczny hummer rozpędza się do setki w 3,3 sekundy, co biorąc pod uwagę jego masę i rozmiar, robi duże wrażenie.

Hummer EV Pickup – wersje wyposażenia

Hummer EV w najwyższej dostępnej wersji wyposażenia nosi nazwę Hummer EV3X i jest dostępny na rynku od jesieni 2022 roku. Jest wyposażony w 3 silniki elektryczne o mocy 830 KM, momencie obrotowym 15 600 Nm i oferuje zasięg do 563 kilometrów. Jego cena wynosi 107 000 dolarów.

Hummer EV2X to wersja nieco uboższa. Kosztuje 97 000 dolarów. Wyposażono ją w 2 silniki o łącznej mocy 625 KM i momencie obrotowym równym 10 000 Nm. Deklarowany zasięg tego modelu to 482 kilometry.

Najniższa wersja wyposażenia to Hummer EV2. Jego cena to 87 000 dolarów. Podobnie jak EV2X ma 2 silniki o mocy 625 KM i 10 000 Nm momentu obrotowego. Szacowany zasięg tego modelu to 400 kilometrów.

Hummer EV SUV – dostępne wersje

Podobnie jak wersja Pickup, tak i mniejszy SUV dostępny jest w 3 wersjach wyposażenia: EV3X, EV2X oraz EV2. Każda z nich cechuje się takimi samymi osiągami, jak jej odpowiednik w innym wariancie nadwozia. Jedyną różnicą jest cena. Elektryczny Hummer w wersji pięciodrzwiowej jest bowiem tańszy od swojego większego brata. Cena każdej z poszczególnych wersji jest niższa o około 7 000 dolarów.

Tryby jazdy

Producent zapewnia, że nowy Hummer pomimo swoich rozmiarów pozwoli Ci dość swobodnie manewrować w mieście i doskonale sprawdzi się w terenie. Aby zrealizować te obietnice, wyposażył go w kilka ciekawych trybów. 

Watts to Freedom został zaprojektowany tak, aby zapewnić kierowcy niezwykłe wrażenia z jazdy. Wykorzystuje pełnię możliwości układu napędowego, jaką Hummer elektryczny ma do zaoferowania. Jego uruchomienie obniża zawieszenie, usztywnia amortyzatory, a nawet symuluje duże przeciążenia za pomocą wibrujących siedzeń, dźwięku stereo i wyświetlaczy graficznych w kabinie. 

Lubisz szybką jazdę? Tryb adrenaliny oddaje Ci do dyspozycji potężną dawkę mocy, pochodzącą z 3 elektrycznych silników Hummera. To właśnie dzięki niemu Hummer osiąga „setkę” w 3,3 sekundy.

Jeżeli jesteś fanem eksploracji trudnego terenu, to z pewnością zaciekawi Cię tryb ekstrakcji. Jego aktywacja sprawia, że zawieszenie pneumatyczne podnosi się o 15 cm, zwiększając prześwit Hummera do imponujących 41 cm.

Hummer umożliwia aktywowanie trybu terenowego, który doskonale sprawdza się podczas jazdy po stromych zboczach. Kiedy go uruchomisz, będziesz mógł korzystać z systemu jazdy jednopedałowej oraz hamowania regeneracyjnego.

Najciekawszym trybem, jaki producent zastosował w tym pojeździe, jest bez wątpienia Crabwalk. Napęd na wszystkie osie oraz cztery skrętne koła pozwalają na to, abyś mógł obrócić je w tym samym kierunku i poruszać się w bok. Kiedy połączysz jego działanie z trybem ekstrakcji, będziesz pewniej poruszał się po niezbadanych ścieżkach.

Dodatkowe funkcje

Liczne tryby wspomagające kierowcę i ułatwiające poruszanie się w trudnym terenie to nie jedyne usprawnienia, w jakie wyposażony jest nowy Hummer. Elektryczny pojazd ma rozbudowany system nawigacji. Mowa tutaj nie tylko o dołączonych mapach Google’a, ale przede wszystkim o terenowym systemie GPS. Funkcja ta w połączeniu z aplikacją myGMC bez trudu rozpoznaje szlaki oraz trasy, które nie mają  utwardzonej nawierzchni. Usługa ta pozwala także na oznaczenie lokalizacji ładowarek, dzięki czemu możesz bez obaw ruszać w długie przejażdżki.

Za automatyczne prowadzenie pojazdu odpowiada opracowana przez koncern GM funkcja Super Cruise. Umożliwia ona utrzymanie prędkości, zachowanie odpowiedniej odległości od innych samochodów, a także zmianę pasa ruchu bez udziału kierowcy.

Nowy Hummer w każdej wersji ma Infinity Roof. Co to takiego? To nic innego jak dach wykonany z przezroczystych paneli wyciętych z hartowanego szkła. Gdy jest zamontowany, pasażerowie będą mogli cieszyć się naturalnym światłem, a po jego demontażu i umieszczeniu paneli w przednim bagażniku, zapewni poczucie jazdy na wolnym powietrzu.

Elektryczny Hummer możesz ładować standardowo za pomocą złącza Type 2 oraz prądem stałym. Model Pickup został wyposażony w 800-woltowy akumulator, obsługujący szybkie ładowanie o mocy 350 kW, a SUV w 400-woltowy o pojemności 200 kW.

Ciekawym dodatkiem jest wykorzystanie Hummera jako 120-woltowego generatora prądotwórczego dla różnego rodzaju urządzeń oraz jako 240-woltowa stacja ładująca o mocy 6 kW dla innego pojazdu elektrycznego. Power Station System, bo tak nazywa się ta funkcja, może okazać się bezcenna podczas kempingu, jednak opcja ta nie jest dostępna w wersji podstawowej.

Sprawdź również: Autonomiczne samochody Volkswagen – poznaj plany koncernu!

Ultium – o baterii słów kilka 

Elektryczny Hummer jest pierwszym pojazdem koncernu General Motors, który wykorzystuje nowy autorski pakiet baterii Ultium. To 24-modułowy zestaw akumulatorów litowo-jonowych, którego ogniwa mogą być ułożone pionowo bądź poziomo. Pomaga to w optymalizacji przestrzeni i pozwala kształtować konfigurację akumulatorów do projektu pojazdu.

Co na temat Ultium ma do powiedzenia ekspert Inter Cars?

Zaletą baterii jest niska zawartość kobaltu, który jest rzadkim i kosztownym materiałem, w związku z tym można się spodziewać, że koncern zastosuje ją także w innych produkowanych przez siebie pojazdach elektrycznych. Jak szybko ładuje się ta bateria? W idealnych warunkach wykorzystując ładowanie 350 kW, w zaledwie 10 minut możesz dodać jej elektrony o wartości 160 km. Aby to osiągnąć, musisz jednak upewnić się, że bateria jest wstępnie kondycjonowana oraz posiadać szybką ładowarkę prądu stałego.  Ładowanie w domu jest dość szybkie dzięki wbudowanej ładowarce o mocy 11,5 kW, ale przy baterii ważącej tyle co Ford Fiesta, czas pełnego naładowania może sięgnąć nawet 12 godzin. 

Funkcjonalne wnętrze

Hummer EV w swoim wnętrzu mieści pięć osób, którym z pewnością będzie wygodnie. Do wykończenia użyto sztucznej skóry, gdyż koncern wspiera zrównoważony rozwój i unika skóry zwierzęcej. Fotele mają funkcję podgrzewania oraz wentylowania, ale zabrakło w nich niestety funkcji masażu.

Hummer oddał do dyspozycji klientów konsolę z ekranem dotykowym o przekątnej 13,4 cala, który zapewnia dużo miejsca do jednoczesnej obsługi kilku aplikacji. Jego interfejs został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o entuzjastach jazdy terenowej, którzy będą mogli sprawdzić funkcje pojazdu za pomocą tegoż ekranu. Pod nim znajduje się dodatkowy panel, który obsługuje klimatyzację.

Obok konsoli z ekranem dotykowym projektanci umieścili również 12,3-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników, na którym wyświetlane są najważniejsze dane dotyczące samochodu. Wyświetlacz ma opcję personalizacji, dzięki czemu bez problemu ustawisz  opcję wyświetlania, która najbardziej Ci odpowiada.

Nowy Hummer ma wiele kamer, jednak najlepiej sprawdzają się one podczas jazdy w terenie. To właśnie za ich pomocą kierowca jest w stanie zobaczyć, co kryje się za stromymi szczytami wzgórz i odpowiednio wcześnie zobaczyć znajdujące się na szlaku przeszkody. 

W tak nowoczesnym aucie nie mogło zabraknąć także bezprzewodowych systemów Apple CarPlay i Android Auto. Odczuwalnym minusem Hummera jest słabe wygłuszenie kokpitu, ale jest to spowodowane kanciastą bryłą samochodu. 

Sprawdź także: Citroën Oli – futurystyczny koncept nowoczesnego auta

Elektromobilność z Inter Cars

Według danych zaprezentowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA), w 2022 r. w Polsce zarejestrowano ponad 11 tys. elektryków. Jeżeli jesteś jednym ze szczęśliwych właściceli  takiego samochodu, ale nie masz  stacji ładowania w swoim garażu zajrzyj do sklepu Inter Cars. W naszej ofercie znajdziesz stacje ładowania AC, które umożliwiają szybkie ładowanie samochodu elektrycznego. W naszej ofercie znajdziesz również niezbędne dla każdego posiadacza elektryka przewody do ładowania, dzięki którym będziesz mógł bezpiecznie i szybko naładować swój pojazd, zarówno w domu, jak i na stacji ładowania. Oferowane przez nas gniazda i uchwyty naścienne umożliwią Ci łatwe i wygodne podłączenie przewodów bez obaw o to, że mogłyby się przypadkowo odłączyć. 

Hummer EV – czy to przyszłość elektrycznych terenówek?

Mimo że jest to auto terenowe, jego duże rozmiary i waga mogą okazać się problemem podczas pokonywania wąskich dróg zarówno w mieście, jak i w terenie. Jeżeli jesteś bardziej wymagającym entuzjastą off-roadu, to pomimo zapewnień producenta, Hummer elektryczny raczej nie spełni Twoich oczekiwań. Nie sposób odmówić mu imponujących osiągów czy zaawansowania technologicznego, ciekawych trybów i funkcji, jednak rynek oferuje inne elektryczne terenówki, które trochę lepiej radzą sobie w terenie. Takim pojazdem jest na przykład model Rivian R1T. Nie da się jednak nie zauważyć, że produkt koncernu GM od momentu prezentacji wzbudza szerokie zainteresowanie, przynajmniej na północnoamerykańskim rynku. Odzwierciedlają to wyniki sprzedażowe samochodu Hummer EV Edition 1, który wyprzedał się w ciągu pierwszych 10 minut od otwarcia przedsprzedaży, co bez wątpienia świadczy o tym, że pomimo swoich wad elektryczny Hummer zapoczątkuje nową erę bezemisyjnych terenówek.

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Hummer EV ma dwie wersje nadwozia. Większa to czterodrzwiowy Pickup o długości 5 507 mm, szerokości oraz wysokości równej 2 060 mm i rozstawie osi wynoszącym 3 444 mm. Pięciodrzwiowy SUV jest znacznie krótszy – jego długość to 4 999 mm. Dodatkowo ma też nieco mniejszy rozstaw osi, który wynosi 3 218 mm.

Hummer EV jest zasilany ważącą 1300 kg baterią Ultium. Jest to 24-modułowy zestaw akumulatorów litowo-jonowych, którego ogniwa mogą być ułożone pionowo bądź poziomo, co pomaga w optymalizacji przestrzeni i pozwala kształtować konfigurację akumulatorów do preferowanego projektu pojazdu.

Hummer EV został wyposażony w kilka trybów jazdy. Watts to Freedom, który wykorzystuje pełnię możliwości układu napędowego. Tryb adrenaliny oddaje Ci do dyspozycji potężną dawkę mocy pochodzącą z 3 elektrycznych silników. Tryb ekstrakcji sprawia, że zawieszenie pneumatyczne podnosi się o 15 cm, zwiększając prześwit Hummera do imponujących 41 cm. Tryb terenowy oraz Crabwalk, które umożliwiają obracanie wszystkich kół w tym samym kierunku.
Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!