Prasowe testy opon, zaraz obok testów ADAC, to jedno z najbardziej użytecznych źródeł informacji o realnych osiągach różnych modeli opon. Tylko testy bezwzględnie ujawniają mocne i słabe strony rozmaitych modeli ogumienia oraz są nieocenioną pomocą podczas wyboru opon.Szczegółowe sprawdziany uznanych pism motoryzacyjnych z pewnością będą cenną wskazówką przydatną do wyboru najlepszych opon zimowych dla Waszego samochodu.

Prasowy test opon zimowych – „Motor” – październik 2014

Test opon zimowych w rozmiarze 195/65 R15

źródło: Marcin Klonowski, Motor, nr43/2014, 20 października 2014, str 32-38.

Najbardziej znany w Polsce tygodnik motoryzacyjny „Motor” na sezon 2014/2015 przetestował 8 modeli opon zimowych w najpopularniejszym rozmiarze 195/65 R15. To rozmiar, który możemy spotkać w Fordzie Focusie II/III, Oplu Astrze III, Skodzie Octavii I/II/III czy VW Golfie IV/V/VI.

Testy na śniegu przeprowadzono w wyjątkowo trudnych warunkach zimowych – w ośrodku testowym na zamarzniętym jeziorze na północy Szwecji. Próby na asfalcie (suchym i mokrym) odbyły się na torze testowym w Niemczech.

Do testu redaktorzy tygodnika wybrali popularne w Polsce modele opon:

  • Continental ContiWinterContact TS 850,
  • Dębica Frigo HP,
  • Firestone Winterhawk 2 EVO,
  • Nokian WR D3,
  • Pirelli Snowcontrol Serie III,
  • Sava Eskimo HP,
  • Uniroyal MS plus 77,
  • Yokohama W.drive V902A.

źródło: Marcin Klonowski, Motor, nr43/2014, 20 października 2014, str. 32-38.

Klasyfikacja opon w próbach na śniegu:

  • Nokian WR D3 – 99,7 pkt,
  • Dębica Frigo HP – 85,3 pkt,
  • Uniroyal MS plus – 77 98,7 pkt,
  • Sava Eskimo HP – 98,4 pkt,
  • Continental ContiWinterContact TS 850 – 95,4 pkt,
  • Pirelli Snowcontrol Serie 3 – 91,4 pkt,
  • Firestone Winterhawk 2 EVO – 89,3 pkt,
  • Yokohama W.drive V902A – 88,3 pkt.

źródło: Marcin Klonowski, Motor, nr43/2014, 20 października 2014, str. 32-38.

Klasyfikacja opon na nawierzchni suchej:

  • Nokian WR D3 – 69,0 pkt,
  • Pirelli Snowcontrol Serie III – 68,4 pkt,
  • Yokohama W.drive V902A – 68,0 pkt,
  • Continental ContiWinterContact TS 850 – 67,6 pkt,
  • Uniroyal MS plus 77 – 66,9 pkt,
  • Sava Eskimo HP – 66,1 pkt,
  • Dębica Frigo HP – 65,1 pkt,
  • Firestone – 65,0 pkt.

źródło: Marcin Klonowski, Motor, nr43/2014, 20 października 2014, str. 32-38.

Klasyfikacja opon na nawierzchni mokrej:

    • Continental ContiWinterContact TS 850 – 100 pkt,
    • Uniroyal MS plus 77 – 95,1 pkt,
    • Pirelli Snowcontrol Serie III – 92,1 pkt,
    • Sava Eskimo HP – 91,2 pkt,
    • Firestone Winterhawk 2 – EVO 90,0 pkt,
    • Nokian WR D3 – 88,8 pkt,
    • Dębica Frigo HP – 88,2 pkt,
    • Yokohama W.drive V902A – 85,3 pkt.
    • źródło: Marcin Klonowski, Motor, nr43/2014, 20 października 2014, str. 32-38.

Najbardziej komfortowe opony:

  • Yokohama W.drive V902A – 15,0 pkt,
  • Continental ContiWinterContact TS 850 – 14,4 pkt,
  • Pirelli Snowcontrol Serie III – 14,4 pkt,
  • Dębica Frigo HP – 14,3 pkt,
  • Nokian WR D3 – 14,3 pkt,
  • Sava Eskimo HP – 14,3 pkt,
  • Firestone Winterhawk 2 EVO – 14,2 pkt,
  • Uniroyal MS plus 77 – 14,0 pkt.

źródło: Marcin Klonowski, Motor, nr43/2014, 20 października 2014, str. 32-38.

Wnioski z testu opon zimowych w rozmiarze 195/65 R15 – „Motor”.

Continental TS 850 wcale nie brylował na śniegu, ale wykazywał zrównoważone parametry na wsszyskich rodzajach nawierzchni. Godne polecenia są też obie opony samochodowe zajmujące ex equo drugą lokatę. Jak widać, wcale nie trzeba wydawać ogromnych sum. Uniroyal jest nawet tańszy od polskiej Dębicy. Naszym zdaniem warto zainwestować w bezpieczeństwo zimą i wybrać opony z pierwszych trzech miejsc w naszym teście.

źródło: Marcin Klonowski, Motor, nr43/2014, 20 października 2014, str. 38.

Końcowa klasyfikacja opon zimowych w rozmiarze 195/65 R16:

  1. Continental ContiWinterContact TS850 –292 pkt,
  2. Nokian WR D3 – 287 pkt,
  3. Uniroyal MS plus 77 –287 pkt,
  4. Sava Eskimo HP – 283 pkt,
  5. Dębica Frigo HP – 279,0 pkt,
  6. Pirelli Snowcontrol Serie 3 – 278 pkt,
  7. Firestone Winterhawk 2 Evo – 270 pkt,
  8. Yokohama W.drive V902A 270 pkt.

Pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej testu opon zimowych w rozmiarze 195/65 R15 zajął Continental ContiWinterContact TS 850, który okazał się najbardziej zrównoważoną oponą. Znakomicie wypadł na nawierzchni mokrej i uzyskał wysokie noty końcowe na nawierzchni suchej i śniegu. Rozczarował jedynie przeciętną długością drogi hamowania na suchym asfalcie i uzyskał 292 punktów na 300 możliwych.

contiwintercontact-ts850
Continental ContiWinterContact TS850 – 1. miejsce w teście opon zimowych tygodnika „Motor” 195/65 R15.

Na śniegu bezapelacyjnym zwycięzcą okazały się opony Nokian WR D3, które również zdobyły najwyższy wynik w testach na nawierzchni suchej, łącząc te cechy z najlepszą efektywnością paliwową. Gorzej wypadły na nawierzchni mokrej, gdyż zajęły dopiero 5 lokatę. Wynika to z faktu, że bardzo trudno pogodzić wysoką przyczepność na śniegu z dobrymi właściwościami na nawierzchni mokrej. Uzyskały 287 pkt.

s
Nokian WR D3 – 2. miejsce w teście opon zimowych tygodnika „Motor” 195/65 R15.

Trzecie miejsce przypadło oponom Uniroyal MS plus 77, które uzyskały wysokie noty końcowe na każdej nawierzchni. Udało się im połączyć dobrą przyczepność na nawierzchni mokrej i na śniegu. Według redaktorów tygodnika „Motor” Uniroyal niezbyt dobrze nadaje się jednak do sportowej jazdy na suchym asfalcie. Ocena końcowa: 287 pkt.

uniroyal-ms77-plus
Uniroyal MS Plus 77 – 3. miejsce w teście opon zimowych tygodnika „Motor” 195/65 R15.

Komentarz eksperta Motointegrator.pl Jana Frączaka do testu opon zimowych tygodnika „Motor”:

Jak widać po wynikach poszczególnych kategorii testu, w zależności od warunków na prowadzenie wysuwają się różne modele opon. Wybierając opony zimowe, powinniśmy więc w pierwszej kolejności rozważyć, w jakich warunkach będziemy się poruszać najczęściej. W zimie jedynie niewielki odsetek kierowców większą część czasu jeździ po śniegu. Najczęściej przemieszczamy się po nawierzchni mokrej i suchej, a według tego kryterium najlepiej wypadły produkty Continentala, Uniroyala i Nokiana. Nie ulega wątpliwości, że pierwsza czwórka najlepszych opon zapewni największe bezpieczeństwo niezależnie od warunków. Warto podkreślić, że wśród nich są nie tylko opony klasy premium, lecz także nieco tańsze z segmentu średniego, a nawet budżetowego.

Sprawdź naszą ofertę najlepszych opon zimowych

Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!