Wiosna, lato i jesień potrafią być bardzo kapryśne. Jednocześnie to wtedy natężenie ruchu drogowego wyraźnie zyskuje na intensywności po zimowym letargu. Intensywność to nie tylko więcej aut na drogach, ale też wyższe prędkości. Pojawia się pytanie, jak odpowiednio przygotować się do zbliżającego się sezonu? Czy można w nieinwazyjny sposób podnieść poziom bezpieczeństwa, jednocześnie nie rezygnując z komfortu. Jak najbardziej! Trzeba tylko wymienić stare opony letnie na Vredestein Ultrac+. 

Opony segmentu premium mają niełatwe zadanie. Mają być nie tylko komfortowe, ale też wyróżniać się trwałością oraz przewidywalnością niezależnie od warunków pogodowych. Przewidywalność to także precyzyjne odczytywanie poleceń kierowcy oraz wsparcie w sytuacjach krytycznych. Nowość Vredestein na sezon letni 2025 idealnie wpisuje się w potrzeby współczesnych użytkowników samochodów o ponadprzeciętnych osiągach. Ultrac+ to kolejna odsłona opon dla wymagających kierowców z cenionej także przez branżowych specjalistów linii Ultrac. Co mają do zaoferowania letnie opony Vredestein? Przeczytaj, zwłasza jeśli rozglądasz się za nowym kompletem ogumienia!

Vredestein – opony premium dające mnóstwo frajdy z jazdy

Spośród producentów opon premium na szczególną uwagę zasługuje Vredestein. Marka znana od przeszło stu lat obecnie zajęła mocną pozycję w kategorii ogumienia o sportowej charakterystyce, które idealnie wpisuje się w potrzeby kierowców, dla których jazda samochodem to coś więcej niż przemieszczanie się z punktu A do B. Każda linia opon Vredestein, Ultrac+ nie jest tu wyjątkiem, projektowana jest w taki sposób, aby zapewnić pewność prowadzenia niezależnie od profilu i długości trasy oraz warunków pogodowych. A co z komfortem? Ten, o czym świadczą między innymi opinie użytkowników, jest zaskakująco wysoki, jak na opony o sportowej charakterystyce. Co więcej, holenderscy (niderlandzcy) konstruktorzy ogromną wagę przykładają do komfortu akustycznego. Vredestein Ultrac+ to ciche opony – dlatego też idealnie nadają się na długie, liczone w setkach kilometrów, trasy po autostradach, drogach szybkiego ruchu czy nawet górskich serpentynach. 

opony Vredestein

Vredestein – ciekawostki i powiązania, czyli zarys historyczny i teraźniejszość

Historia Vredestein zaczyna się w Enschede w 1908 roku. Początki nie były łatwe. Owszem, były zamówienia na opony rowerowe, ale już opony do samochodów Vredestein, właściwie do automobili, nie cieszyły się zbytnim uznaniem. Nie dziwi więc, że firma na kilkanaście lat zawiesiła działalność. Powrót z niebytu nastąpił tuż po zakończeniu II wojny światowej – w 1946 roku. Nie dość, że Holendrzy otworzyli nową fabrykę opon, to jeszcze pozyskali strategicznego partnera. Współpraca z firmą BF Goodrich nie należała jednak do najłatwiejszych. Winne były amerykańskie opony, które nie przypadły do gustu Europejczykom. Aby nie doprowadzić do kolejnej katastrofy, jaką było zawieszenie działalności na długie 21 lat, szefowie Vredestein zmuszeni byli zlecić modyfikację opon wytwarzanych na amerykańskiej licencji. I tak powstała skrojona pod gusta europejskich klientów opona Profilux. 

Lata 60. i 70. minionego wieku to czas prosperity marki Vredestein. Duży udział w rozpoznawalności poza Beneluksem miały sukcesy w motosporcie, na czele z Rajdem Monte Carlo. Ale też lata 70. to czas kryzysu paliwowego i problemów branży motoryzacyjnej w USA. BFGoodrich, szukając oszczędności, pozbył się pakietu kontrolnego w holenderskiej firmie, przy okazji wycofując się ze Starego Kontynentu. Koło ratunkowe dla Vredesteina zostało rzucone przez holenderski rząd – ten wykupił pakiet kontrolny 51% akcji. To pozwoliło nie tylko przetrwać, ale też rozwinąć skrzydła. Przez dekady Vredestein było stosunkowo niewielką firmą oponiarską, ale o dużej renomie i rozpoznawalności. Kolejny przełom miał miejsce w roku 2009, kiedy to głównym akcjonariuszem została firma Apollo Tyres. Hindusi do nowej spółki wnieśli przede wszystkim kapitał i dostęp do wschodzących rynków południowej Azji, a Holendrzy know-how. I, jak okazało się z czasem, transakcja dla obu partnerów okazała się nadzwyczaj korzystna.

Baner - polub nas na facebooku

Warto dodać, że przez dekady Vredestein nie dostarczał opon na pierwszy montaż. Opony sprzedawane były wyłącznie na rynku wtórnym. Zmiana podejścia nastąpiła w 2022. Wtedy nawiązano współpracę z BMW i opony Vredestein Ultrac zaczęto montować w kilku modelach bawarskiego koncernu.

Vredestein Ultrac+ – rozwinięcie technologii znanych z Ultrac Satin, Ultrac i Ultrac Pro

Na początku warto podzielić się ciekawostką, że od lat Vredestein przykłada dużą wagę do designu swoich produktów. Opony holenderskiej marki nie tylko zapewniają ponadprzeciętne właściwości jezdne, ale też wyróżniają się wzornictwem. Współpraca ze studiem Italdesign Giugiaro rozpoczęła się w 1997 roku, co pozwoliło wyróżnić się na niezwykle wymagającym rynku opon premium. Także bok opony Vredestein Ultrac+ prezentuje się efektownie, choć zarazem całkiem dyskretnie. 

Nowa propozycja na sezon letni 2025 czerpie z rozwiązań technologicznych, które znane są lubianych przez kierowców i cenionych przez branżowych specjalistów opon Ultrac Satin, Ultrac i Ultrac Pro. Jest uzupełnieniem gamy Vredestein.

Vredestein Ultrac+ – komfort i trwałość na najwyższym poziomie

Opony Vredestein Ultrac+ to idealne rozwiązanie dla kierowców, którzy cenią sobie połączenie doskonałych osiągów z trwałością i wygodą. Dzięki nowoczesnej technologii mieszanki gumowej żywotność została wydłużona o 30% w porównaniu do poprzedniego modelu (Ultrac), co oznacza większą odporność na zużycie i dłuższy czas użytkowania. Ten aspekt jest warto zaznaczenia. Poprzednie generacje opon letnich Vredestein wyraźnie odstawały w tym aspekcie od czołówki z segmentu premium, zatem projektanci ogumienia Ultrac+ dobrze odrobili pracę domową. Nie będzie zatem nadużyciem stwierdzenie, że PLUS w nazwie oznacza zauważalny wzrost odporności na zużycie. 

Zoptymalizowany rozkład nacisku na bieżniku zapewnia coś więcej niż równomierne zużycie. Ma wpływ na stabilne prowadzenie i bezpieczeństwo na drodze. Ultrac+ charakteryzuje się zwiększoną strefą elastyczności, która pozwala na tłumienie nierówności, oferując płynną i cichą jazdę zarówno na krótkich, jak i długich trasach.

Ekologiczne podejście z Vredestein Ultrac+

Na wstępie trzeba podkreślić, że opony Ultrac+ zostały zaprojektowane z myślą o przyszłych normach ekologicznych, co czyni je wyborem odpowiedzialnym dla środowiska. Ulepszona mieszanka gumowa pozwala na redukcję emisji związanych z produkcją i użytkowaniem dzięki dłuższej trwałości opon. Mniejszy poziom ścieralności oznacza ograniczone wydzielanie mikrocząsteczek gumy, które mogą negatywnie wpływać na ekosystem. Ponadto zastosowanie zoptymalizowanej konstrukcja bieżnika sprawia, że Ultrac+ charakteryzuje się niskim oporem toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję CO2. Zatem wybór nowych opon Vredestein Ultrac+ to krok w stronę ekologicznych technologii, które jednocześnie oferują wysoką wydajność i niezawodność.

Komfort jazdy z Vredestein Ultrac+

Model Ultrac+ zadbał o potrzeby zarówno kierowców miejskich, jak i pasjonatów dynamicznej jazdy na autostradzie. Optymalizacja grubości ścian bocznych i wierzchołka bieżnika sprawia, że opony efektywnie tłumią hałas oraz wstrząsy, nawet na nierównych nawierzchniach. Doskonałe właściwości hamowania na mokrej i suchej drodze poprawiają bezpieczeństwo w każdych warunkach, co potwierdzają przeprowadzone testy. Równomierny rozkład nacisku na powierzchni bieżnika gwarantuje wysoką stabilność prowadzenia w zakrętach oraz przy wysokich prędkościach. Chcąc czerpać jak najwięcej z dobrego ogumienia, warto dowiedzieć się, kiedy zmienić opony na letnie.

Dostępne rozmiary opon Vredestein Ultrac+

Linia opon Ultrac+ została zaprojektowana z myślą o szerokim gronie kierowców, oferując najwyższą jakość zarówno właścicielom SUV-ów, modeli segmentów D i E, jak i użytkownikom aut miejskich oraz kompaktowych. Można wybrać ogumienie na felgi od 15 do 20 cali. Jeżeli chodzi o szerokość bieżnika, to zakres jest całkiem imponujący: 175-255 mm. Nowe opony letnie Vredestein w zależności od rozmiaru można zamówić z indeksami prędkości od 210 km/h (H) do 300 km/h (Y). Należy przypuszczać, że z czasem pojawią się kolejne rozmiary, choć z drugiej strony w gamie opon letnich Holendrzy mają jeszcze inne linie modelowe, w tym opony z bieżnikiem szerszym niż 295 mm, dostępne na felgi 21 i nawet 22 cale. Tu na uwagę zasługują opony UHP (Ultra High Performance) Vredestein Ultrac Vorti+

Vredestein Ultrac+ – komfort, trwałość i ekologia w jednym

Czy warto zamówić komplet opony Vredestein Ultrac+? Oczywiście, jeśli tylko rozmiar oraz indeksy prędkości i nośności będą zgodne z wytypcznymi producenta samochodu. Nowa propozycja od Apollo Vredestein B.V. to połączenie nowoczesnych technologii, ekologicznego podejścia i wyjątkowego komfortu jazdy. Wydłużona żywotność oraz zoptymalizowana konstrukcja bieżnika gwarantują równomierne zużycie, doskonałe prowadzenie oraz bezpieczeństwo na mokrej i suchej nawierzchni. Dzięki niskiemu oporowi toczenia kierowcy mogą cieszyć się mniejszym zużyciem paliwa, co przekłada się na oszczędności i redukcję emisji CO2. To propozycja dla tych, którzy szukają trwałych, ekologicznych opon z segmentu premium, które mają bardzo dobry stosunek jakości do ceny. 

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Opony Ultrac+ są dostępne na felgi od 15 do 20 cali, z szerokościami od 175 do 255 mm i indeksami prędkości od 210 km/h (H) do 300 km/h (Y). Oferta rozmiarów wiosną 2025 pozwala na dopasowanie do wielu typów pojazdów.

Vredestein stosuje zaawansowaną mieszankę gumową, która wydłuża trwałość, oraz zoptymalizowany projekt bieżnika dla równomiernego zużycia. Dodatkowo niski opór toczenia oraz ekologiczne rozwiązania stawiają Ultrac+ w czołówce opon premium.

Vredestein Ultrac+ wyróżniają się wydłużoną żywotnością – odporność na zużycie wzrosła o 30% w porównaniu do wcześniejszych modeli. Dłużej zachowują swoje właściwości, co oznacza rzadszą wymianę i większe oszczędności.
Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!