Opel Insignia to bardzo popularny model samochodu. Korzystają z niego kierowcy, a nawet patrole policji – służby posiadają w swojej flocie wersje oznakowane, jak i nieoznakowane tego modelu.  Nic dziwnego – funkcjonalność, niezawodność i wygoda sprawiają, że kolejne roczniki pojazdów z tej serii wciąż znajdują nowych, właścicieli.  Ten komfortowy i stylowy samochód cieszy kierowców już od kilkunastu lat. Co warto wiedzieć o tym modelu niemieckiego producenta? Z poniższego tekstu dowiesz się więcej na temat historii, podstawowych danych technicznych oraz informacji dotyczących tego modelu.

Opel Insignia to osobowy samochód klasy średniej (segmentu D), produkowany od 2008 do 2022 roku przez niemiecką markę. Do dziś wyprodukowano ponad 900 tysięcy sztuk aut z tej serii. Pojazd jest sprzedawany niemal na całym świecie, choć pod różnymi nazwami: w Ameryce Północnej i Chinach jako Buick Regal, w Australii – jako Commodore i Holden Insignia, a w Wielkiej Brytanii pod nazwą Vauxhall Insignia. Model stanowi flagowe auto w ofercie tego producenta, stając się następcą modeli Vectra i Signum. 

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

baner mamy części do Twojego samochodu

Historia Opel Insignia, czyli jak powstał popularny model samochodu

Insignia, jako jeden z pierwszych nowych modeli Opla, zerwał z kanciastymi nadwoziami o ostrych liniach. Stylistyka tego modelu wyróżnia się mięsistymi, okrągłymi kształtami, jedynie w niektórych miejscach poprzecinanych ostrymi krawędziami. Dzięki zaprojektowaniu  dużych szyb  bocznych auto wydaje się większe niż w rzeczywistości. Trzeba jednak zaznaczyć, że model ten nie należy do małych aut – w wersji Sports Tourer jego długość wynosi 4913 mm, a w sedanie i liftbacku – 4842 mm.

Dotychczas wypuszczono dwie generacje Opla Insignii (I i II). Samochód ten jest dostępny w kilku wariantach: Opel Insignia kombi 5-drzwiowy, 4-drzwiowy sedan, liftback 5-drzwiowy i uterenowiony kombi Insignia Country Tourer.

Autem Insignii jest przestronne wnętrze, co sprawia, że nawet wysokie osoby siedzące na tylnej kanapie nie odczują braku miejsca na nogi. Warto wspomnieć o wyposażeniu. W podstawowej wersji auto ma elektrycznie sterowane szyby, uchwyty ISOFIX, podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka, kurtyny powietrzne, boczne poduszki powietrzne dla pasażera i kierowcy, ESP i ABS. Opcjonalnie dostępne są natomiast czujniki deszczu, tapicerka ze skóry, tempomat i dwustrefowa klimatyzacja automatyczna

Prezentacja pierwszego modelu

Pierwszy pojazd z tej serii został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Londynie 22 lipca 2008 roku. Auto zbudowano na bazie płyty podłogowej GM Epsilon II, którą wcześniej wykorzystywano do produkcji m.in. Chevroleta Malibu czy Saaba 9-5 II. Pod względem stylistyki samochód nawiązywał do samochodu koncepcyjnego Opel GTC. 

W 2011 roku Opel Insignia przeszedł delikatną modernizację polegającą na zmianie wzorów felg czy dodaniu nowych kolorów tapicerki. Dwa lata później nadszedł czas na gruntowny face lifting. Duże zmiany dotyczyły m.in. przemodelowania deski rozdzielczej, kierownicy i zegarów, zamontowania pasa chromowanego na klapie bagażnika czy też wprowadzenia 9-calowego wyświetlacza dotykowego. Istotne zmiany zaszły też pod maską. Do aut trafiły zmodyfikowane jednostki 2.0 CDTI o mocy 120 albo 140 KM, a także 2.0 BiTurbo 195 KM, 1.6 SIDI 170 KM czy 1.8 140 KM, które rozszerzyły gamę wcześniej dostępnych silników, jak np. 1.4 140 KM czy 1.6 115 KM lub 180 KM.

Prezentacja Opla Insignii II generacji, odbyła się w 2013 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Pokazano również poliftowyy model Opel Insignia OPC z turbodoładowanym silnikiem benzynowym w układzie V6. Dwa lata później producent wprowadził kolejne modyfikacje obejmujące m.in. pojawienie się nowych, średniolitrażowych silników czy też dodanie systemu Opel OnStar. Jest to elektroniczny system pokładowy, który ułatwia wezwanie pomocy w razie wypadku, zapewnia dostęp do informacji serwisowych czy możliwość lokalizacji pojazdu, to rozwiązanie szczególnie przydatne w razie kradzieży. W 2017 roku producent zakończył sprzedaż i produkcję pierwszej generacji pojazdu.

Historia Opel Insignia

Opel Insignia II generacji

To jednak nie koniec historii Opla Insignii. W 2017 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie światową premierę miał Opel Insignia II. Pod względem technologicznym model był spokrewniony z Chevroletem Malibu piątej generacji. Stylistykę czerpie natomiast z samochodu koncepcyjnego – Ola Monzy. W porównaniu z autami pierwszej generacji, nowa Insignia zostało wydłużone oraz otrzymało większy rozstaw osi. 

Opel Insignia II generacji to przestronny samochód. Kierowca i pasażer siedzący z przodu mają do dyspozycji bardzo wygodne fotele (z rozsuwanym siedziskiem i systemem regulacji),  które zapewniają komfort jazdy. Minus stanowi tylna kanapa, ponieważ w przypadku trzech pasażerów, może okazać się, że będzie im ciasno w obrębie łokci i stóp. Jeśli jednak z tyłu będą siedzieć dwie osoby, podróż Insignią zapewni im odpowiednią wygodę. 

Wśród jednostek napędowych stosowanych w modelu Opel Insignia II generacji pojawiały się silniki benzynowe takie jak: bazowe 1.5 Turbo 140  lub 165 KM i 1.6 Turbo 200 KM, a także 2.0 Turbo 170 lub 200 KM. W przypadku silników diesla, tutaj jednostki były tożsame z tymi dostępnymi w pierwszej generacji, a więc: 1.6 CDTI 110 lub 136 KM oraz 2.0 CDTI 170 KM. Wszystkie jednostki (poza bazowym dieslem 1.5 Turbo D 122KM), to już downsizingowe wersje z 4 cylindrami i turbodoładowaniem.

Opel Insignia – dane techniczne i charakterystyka wybranych modeli

Przez kilkanaście lat produkcji Opla Insignii marka stworzyła wiele popularnych  modeli samochodów z tej serii. Dowiedz się więcej na temat najważniejszych modeli samochodu Opel Insignia. Kombi, wymiary oraz dane techniczne – sprawdź, czym charakteryzują się wybrane auta.

Opel Insignia kombi Sports Tourer 2.0 CDTi

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi to kombi o doskonale przemyślanym wnętrzu i dużym bagażniku o pojemności 560 litrów. Dość mocny 2-litrowy turbodiesel o mocy 170 KM plasuje go wśród aut przeznaczonych na długie dystanse. Auto jest dynamiczne , ale jednocześnie spala rozsądne ilości  oleju napędowego. Program obsługi automatu napisano tak, aby ograniczyć zużycie paliwa, a nie z myślą o jak najlepszych osiągach. Auto rozpędza się do setki w 9,2 sekundy, co nie jest rekordem prędkości. Jednakże spalanie rzędu zaledwie 7 litrów na 100 km zdaje się to rekompensować.

Zestawienie opisywanego silnika z 8-biegowym automatem było świetnym wyborem inżynierów  – auto prowadzi się dobrze, silnik rozwija moc harmonijnie, a przekładnia zmienia biegi płynnie i w odpowiednim momencie. Atutem tego modelu jest też spora przestrzeń dla osób siedzących z tyłu, co przekłada się na wysoki komfort jazdy. Jeśli chodzi o Opel Insignia kombi, wymiary auta to:  4913 mm  x 1858 mm x 1520 mm.

Opel Insignia II Grand Sport GSi

Produkowany w latach 2017–2020 Opel Insignia II Grand Sport GSi to pierwszy samochód w katalogu niemieckiego producenta zaprojektowany według nowej linii wytyczonej przez koncepcyjny Monza Concept – sportowy prototyp z 2013 roku. Występuje w odmianie kombi i liftback, a na niektórych rynkach (np. chińskim) także w wersji sedan.

Opel Insignia II

Ten model wyróżnia się dyskretnym spoilerem z tyłu i stylowymi zderzakami z chromowanymi wlotami powietrza do chłodzenia hamulców. W połączeniu z opcjonalnymi 20-calowymi kołami i obniżonym o centymetr zawieszeniem auto prezentuje się bardzo dobrze i zyskuje sportowy charakter. Kubełkowe fotele z dobrym trzymaniem, obszyta skórą kierownica czy pedały ze stali nierdzewnej zapewniają nie tylko efektowny wygląd, ale i wygodę. 2-litrowy, mocny silnik benzynowy o mocy 260 KM czyni z tego samochodu bardzo szybką maszynę. 

Adaptacyjne amortyzatory w systemie FlexRide pozwalają na wybór trybu jazdy: Standard, Sport lub Tour. Usztywnione sprężyny i napęd 4×4 z systemem stabilizującym auto na zakrętach, wpływają na bardzo dobrą przyczepnośću. 8-biegowa skrzynia automatyczna umożliwia dynamiczną, płynną jazdę bez szarpnięć i opóźnień.

Opel Insignia OPC Unlimited

Opel Insignia OPC Unlimited to limuzyna z napędem 4×4 i mocną benzyną. Atutem tego modelu jest atrakcyjny, “zgrabny” wygląd. Nowocześnie wyglądające lampy ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, potężne 20-calowe koła z nisko profilowymi oponami czy duże wloty powietrza podkreślone srebrnym, matowym wykończeniem dodają Insignii OPC Unlimited stylowego, sportowego designu. 

Opel Insignia limuzyna

Wyjątkowy wygląd to nie wszystko – liczy się przecież wnętrze. Opel w wersji OPC zachęca do jazdy bardzo komfortowymi fotelami z bogatym pakietem regulacji, włącznie z wielopłaszczyznową regulacją odcinka lędźwiowego, podgrzewaniem i regulacją długości siedziska. Zaletą jest z pewnością wyjście 230 V na konsoli centralnej, z którego w podróży możesz naładować telefon albo laptop. Turbodoładowanie Twin Scroll i pojemność silnika wynosząca 2800 cm3 pozwalają na świetne przyspieszenie, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych. 

Systemy wspomagające kierowcę: czujnik potencjalnej kolizji, system monitorowania martwych stref czy aktywny tempomat ułatwiają jazdę po mieście i poza nim. Na uwagę zasługują też światła bi-ksenonowe z doświetlaniem zakrętów, cechujące się naturalną barwą, która nie męczy wzroku. 

Opel Insignia Sedan II

Opel Insignia Sedan II to druga generacja popularnych sedanów tej marki. W przypadku auta Opel Insignia dane techniczne są zróżnicowane w zależności od jednostki napędowej. Użytkownik może więc liczyć na moc maksymalną w zakresie 81–239 kW. Licząc w koniach mechanicznych – od 110 do 325 KM. W najmocniejszych modelach przyspieszenie do setki zajmuje zatem jedynie 6,3 s. 

Napęd na 4 koła ułatwia ruszenie z miejsca i wpływa na bezpieczniejszą jazdę w niekorzystnych warunkach drogowych, np. zimą czy jesienią. Model ten występuje w wersji 4-drzwiowej, z pięcioma siedzeniami i bagażnikiem o maksymalnej pojemności wynoszącej do 1470 litrów. Auto jeździ na dieslu, benzynie albo benzynie/gazie.

Opel Insignia w ocenie ekspertów

Co sądzą eksperci na temat modelu Opel Insignia? Opinie specjalistów z branży motoryzacyjnej są bardzo pozytywne. Eksperci doceniają znakomity stosunek parametrów technicznych i jakości auta do ceny. Podkreślają też świetne parametry i osiągi samochodu. Potwierdzeniem wysokiej klasy i nowoczesności tego modelu są liczne nagrody.

Pierwsza generacja Opla Insignii zdobyła wiele nagród motoryzacyjnych, w tym tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2009, wyprzedzając Forda Fiestę i Volkswagena Golfa – mówi ekspert marki Inter Cars. – Zanim Insignia zdobyła zaszczytne miano najlepszego samochodu, Opel triumfował w tym plebiscycie tylko raz, 22 lata wcześniej, gdy jurorzy docenili  Omegę. Co ciekawe, po tym sukcesie Insignii marka nie musiała długo czekać na kolejne nagrody. Trzy lata później tytuł Europejskiego Samochodu Roku zdobył Opel Ampera, a po kolejnych czterech latach – Opel Astra piątej generacji. Jeśli chodzi o drugą generację Insignii, to auto niestety nigdy nie awansowało do finału tego motoryzacyjnego konkursu.

Opel Insignia – usterki typowe dla tego modelu

Pomimo wielu zalet, które cechuje samochody Opel Insignia, zarówno wśród pierwszej, jak i drugiej generacji można dostrzec wady. Jakie były najczęstsze usterki, które trapiły właścicieli tych pojazdów? 

Użytkownicy aut pierwszej generacji  zwracają uwagę na problemy z elektroniką. Zwłaszcza w pierwszych latach produkcji stanowiła ona prawdziwe utrapienie. Do popularnych usterek należały między innymi: nieprawidłowe działanie systemu multimedialnego czy migająca deska rozdzielcza. 

Kierowcy  skarżą się również na: problemy z korozją (w niektórych egzemplarzach rdza pojawia się na progach, dolnych rantach drzwi czy błotnikach. Warto zwrócić uwagę na  nietrwały łańcuch rozrządu oraz usterki związane z układem kierowniczym (uszkodzenia przekładni kierowniczej czy wycieki ze wspomagania). 

W przypadku aut drugiej generacji do wad zalicza się: niską jakość wykonania wnętrza pojazdu (kierowcy narzekają na wycierającą się kierownicę i stukające plastiki). Skrzynie biegów stanowią dość częsty problem (zarówno w wersjach ręcznych, jak i automatycznych). W przypadku skrzyń pierwszego rodzaju użytkownicy skarżą się na nieprecyzyjne działanie, w drugim przypadku wątpliwości budzi fakt szarpania na niektórych biegach lub utrzymywania silnika na zbyt wysokich obrotach.

Części do samochodu Opel Insignia znajdziesz w Inter Cars

Dużym plusem jest też dostępność części i akcesoriów do samochodów z tej linii. Jeśli wybierzesz części zamienne u sprawdzonego dostawcy, możesz sporo zaoszczędzić, bez rezygnowania z jakości i funkcjonalności komponentów. Podzespoły oraz akcesoria motoryzacyjne do Opla Insignii znajdziesz w sklepie Inter Cars.

Baner Inter Cars

Opel Insignia – auto dla wymagających

Opel Insignia to samochód, który cieszy się dużą popularnością wśród kierowców nie tylko w Polsce. Solidny, niezawodny i stylowy – to zaledwie kilka z zalet wyróżniających pojazdy z linii Opel Insignia. Opinie zadowolonych użytkowników potwierdzają, że warto rozważyć zakup tego modelu. Po przeczytaniu tekstu znasz też już wady, które cechowały auta tej serii. Niezależnie, której generacji Opla Insigni jesteś właścicielem lub którą wersję zamierzasz kupić, w sklepie Inter Cars znajdziesz części do Twojego pojazdu.

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Opel Insignia pozostanie w produkcji do 2022 roku. Później nie doczeka się bezpośredniego następcy, ale według zapewnień producenta za 2–3 lata powróci pod postacią SUV-a.

Nazwa samochodu pochodzi od łacińskiego słowa „insigne”, co oznacza klejnot, herb lub godło. Po raz pierwszy nazwa Opel Insignia została użyta w trakcie prezentowania prototypu Insignia Concept w czasie targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2003 roku. Auto zwiastowało nowy język stylistyczny producenta.

Opel Insignia w krótkim czasie od premiery stał się sprzedażowym hitem niemieckiej marki. Już w pierwszym pełnym roku produkcji sprzedano 137 714 sztuk pojazdów. W kolejnych latach wyniki były na podobnym poziomie i wyniosły odpowiednio 132 182 egzemplarze (2010 rok) i 133 535 sztuk w 2011. Niestety, druga generacja tego modelu nie powtórzyła sukcesu poprzednika. W swym najlepszym, 2016 roku, Opel Insignia sprzedał się w liczbie 73 161 pojazdów, a w 2021 roku – zaledwie 20 384.

Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!