INA Zestaw paska rozrządu 530 0427 10
Zadaniem układu rozrządu jest sterowanie działaniem zaworów silnika, które doprowadzają do cylindrów mieszankę paliwowo-powietrzną oraz odprowadzają spaliny. Układ ten jest napędzany poprzez pasek od wału korbowego silnika. Przełożenie przekładni jest dobrane tak, by otwieranie i zamykanie zaworów następowało w odpowiednich chwilach, co ma decydujący wpływ na osiągi i żywotność jednostki napędowej.
Pasek rozrządu opasany jest na kole wału korbowego i jednej lub kilku rolkach, umożliwiających jego prawidłowe ułożenie, likwidujących jego wyciągnięcie i zapewniających bezpoślizgową pracę. W wyniku nieprawidłowego naprężenia paska może dojść do rozsynchronizowanie ruchu tłoków i zaworów. Objawia się to nieregularną pracą silnika, nadmiernym hałasem, spadkiem mocy i zwiększonym spalaniem. Niewłaściwie pracujące rolki powodują piski paska zębatego, jego drgania oraz wibracje. Lekceważenie usterek może prowadzić do zerwania paska podczas jazdy, co kończy się koniecznością przeprowadzenie remontu silnika.