Czy jesteś jedną z tych osób, która szuka rozwiązań premium, ale w budżecie ze średniej półki cenowej? Jednocześnie oczekujesz od opon zimowych przyczepności na prostej drodze oraz perfekcyjnej trakcji na zakrętach? Zależy Ci na skutecznym pokonywaniu ośnieżonych górskich dróg, aby zawsze dojechać do domu? Jeżeli odniosłeś wrażenie, że czytamy w Twoich myślach, to musisz wiedzieć, że to nie my. To firma Firestone postanowiła spełnić Twoje oczekiwania dostarczając opony Winterhawk 4. My natomiast je dla Ciebie przetestowaliśmy! Zapraszamy do lektury. 

Testowanie opon to temat bardzo złożony, do którego można podejść na dwa sposoby. Pierwszy, który my nazywamy laboratoryjnym, skupia się na porównywaniu opon w możliwie zbliżonych warunkach i sytuacjach tak, aby uzyskać informacje, które rozwiązanie jest lepsze. Drugi, nazywany przez nas praktycznym, polega na sprawdzeniu ogumienia w warunkach, w których przyjdzie mu pracować, gdy znajdzie się już na kołach Twojego auta. W przypadku Firestone Winterhawk 4 my przeprowadziliśmy (rękami Marcina oczywiście) test praktyczny, a sprawdzenie w kontrolowanych warunkach oddaliśmy specjalistom z ADAC, których wyniki omawiamy w dalszej części artykułu.


Zobacz również…

Tytuł filmu 1 Tytuł filmu 2 Tytuł filmu 3

Czy bieżnik Firestone Winterhawk 4 to klasa premium? 

Nasz praktyczny test postanowiliśmy przeprowadzić w miejscu, które dla każdej opony zimowej jest wyzwaniem. Mamy tu na myśli śnieg (ten kopny, ujeżdżony oraz wyślizgany), a także wzniesienia i kręte drogi. W tym celu Marcin wraz z Mazdą MX 5 wybrał się na tereny Kotliny Kłodzkiej i tam sprawdzał jak w warunkach zimowych radzi sobie bieżnik Firestone Winterhawk 4. Dlaczego akurat Miata? Lekkie, tylnonapędowe auto pozwala świetnie czuć, jak zachowują się opony. Dlaczego Marcin? Któż wie więcej na temat opon i ich charakterystyki niż konstruktor, kierowca rajdowy i twórca kanału MotoLab. 

Technologia Bridgestone i podobieństwo do Blizzak LM005 

Przynależność omawianej marki do koncernu Bridgestone doskonale widać, gdy przyjrzymy się bieżnikowi Winterhawk 4. Jest on bardzo podobny do modelu Blizzak LM005 uważanego za jedną z najlepszych opon zimowych na rynku. Zatem w budżecie opon ze średniej półki otrzymujemy technologię wprost z segmentu premium. Co więcej, nie będzie przesadą stwierdzenie, że Firestone Winterhawk 4 jest opon na wskroś nordycką. Świadczą o tym bardzo miękka mieszanka (57 punktów w skali Shore’a), duża liczba lameli zygzakowych (większa niż w przypadku Blizzak LM005) oraz szerokie nacięcia odpowiedzialne za odprowadzanie błota pośniegowego. 

Bieżnik Firestone Winterhawk 4 – lamele pracują pod różnym kątem…

Warto jednak przyjrzeć się wspomnianym lamelom zygzakowatym. Ich zadaniem jest budowanie trakcji na twardym śniegu. Dodajmy do tego różny kąt nacięcia owych lamel, a otrzymujemy oponę, która świetnie trzyma się nawierzchni w trakcie przyśpieszania i hamowania przy jeździe na wprost, jak i przy pokonywaniu zakrętów. 

Taka konstrukcja powoduje, że Firestone Winterhawk 4 jest lepsza w warunkach śniegowych niż bliźniaczy Bridgestone. W szczególności na twardym i ubitym śniegu pracujące lamele bardzo skutecznie budują trakcję. Dobrze obrazuje to sytuacja pokazana na filmie, gdzie nasze testowe auto bez problemu pokonuje podjazd z nachyleniem 13 st. pokryty wyślizganym śniegiem. 

Jednocześnie mimo dużej liczby nacięć bieżnik Firestone Winterhawk 4 jest zdecydowanie cichszy niż konkurencja, co często jest wadą gdy testujemy opony zimowe marek ze średniej półki. Ma to również wpływ jeżeli chodzi o przyczepność na mokrym asfalcie, co w przypadku Winterhawk 4 dobrze widać na etykiecie. 
Przykładowa etykieta Firestone Winterhawk 4:

Firestone Winterhawk 4 testy
Firestone Winterhawk 4 testy

Opinie o oponie Firestone Winterhawk 4? 

Czas zatem na podsumowanie naszego praktycznego testu opony Firestone Winterhawk 4 i odpowiedź dla kogo będzie to dobry wybór. Po pierwsze, jest to opona o charakterze na wskroś śniegowym. Zatem będzie to idealne rozwiązanie dla tych, którzy mieszkają na terenach górskich lub w miejscach, gdzie często zalega śnieg na drogach. Po drugie, opona Firestone Winterhawk 4 to klasa średnia, a zatem idealny wybór dla każdego, kto po zakupie opon zimowych oczekuje dobrej jakości za rozsądną cenę. 

Opony marki Firestone Winterhawk 4 test ADAC (omówienie)

Po testach praktycznych czas na te, które my nazywamy laboratoryjnymi, czyli omówienie wyników prób przeprowadzonych przez ADAC. Dla przypomnienia Allgemeiner Deutscher Automobil-Club (rozwinięcie skrótu ADAC), to renomowana niemiecka organizacja motoryzacyjna, znana z przeprowadzania dogłębnych testów opon w różnych rozmiarach i dla różnych warunków pogodowych. Obejmują one kategorie takie jak przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, wydajność na śniegu i lodzie, komfort jazdy oraz zużycie opon. Dzięki temu my, jako kierowcy, otrzymujemy liczbowe wskazania i rekomendacje dotyczące konkretnych modeli opon. 

Opona osobowa zimowa Firestone Winterhawk 4 – wyniki testu

Testy ADAC – Firestone Winterhawk 4

Testy ADAC – Firestone Winterhawk 4 (Rozmiar: 225/50 R17)

Kategoria Ocena
Ogólna 3,3
Sucha Nawierzchnia 3,3
Zachowanie na drodze 3,8
Bezpieczeństwo jazdy 3,5
Hamowanie 2,0
Mokra Nawierzchnia 2,1
Hamowanie 2,0
Aquaplaning 2,55
Śnieg 1,9
Lód 2,1
Komfort Jazdy 2,9
Zużycie 2,5

Firestone Winterhawk 4 test ADAC – omówienie wyników

Wyniki ADAC pokrywają się tym, co subiektywnie stwierdzamy po naszych testach praktycznych. Zimowy model Winterhawk 4 to opony o charakterze mocno śniegowym. Zostały stworzone z myślą o pokonywaniu górskich, krętych i pokrytych białym puchem dróg. Widać również jak na dłoni mniejsza skuteczność na mokrej nawierzchni, oraz przeciętny wynik na suchym asfalcie. Zatem masz już dwa argumenty, dlaczego wybrać właśnie te opony. 

Testy Firestone Winterhawk 4: przed Tobą decyzja kupna opon zimowych 

Po praktycznych testach przeprowadzonych przez Marcina oraz wynikach „laboratoryjnych” od renomowanej organizacji ADAC możemy śmiało stwierdzić, że opony Firestone Winterhawk 4 to solidny wybór dla kierowców, którzy szukają skuteczności na śniegu. Opony te, choć zaliczane do klasy średniej, korzystają z technologii segmentu premium dzięki przynależności do koncernu Bridgestone. Ich konstrukcja jest idealnie dostosowana do trudnych warunków śniegowych, co potwierdzają zarówno testy praktyczne, jak i „laboratoryjne”. Szczególnie dobrze sprawdzą się one na terenach górskich i w miejscach, gdzie śnieg na drogach jest częstym zjawiskiem. W efekcie zimowy model Winterhawk 4 oferuje dobrą jakość w rozsądnej cenie, co czyni je atrakcyjnym wyborem dla szerokiego spektrum kierowców. Nasza rada? Kup opony Firestone!

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Model Firestone Winterhawk 4 są klasyfikowane jako opony ze średniej półki, ale korzystają z technologii segmentu premium dzięki swojej przynależności do koncernu Bridgestone. Ich bieżnik jest bardzo podobny do modelu Blizzak LM005, który jest uważany za jedną z najlepszych opon zimowych na rynku.

Tak, opony Firestone Winterhawk 4 są szczególnie dobrze dostosowane do trudnych warunków śniegowych. Ich konstrukcja, która zawiera miękką mieszankę gumy i dużą liczbę lameli zygzakowatych, pozwala na skuteczne budowanie trakcji na twardym i ubitym śniegu.

 

Opony Firestone Winterhawk 4 mają przeciętną wydajność na mokrej i suchej nawierzchni, co potwierdzają wyniki testów ADAC (testowany rozmiar 225/50 R17). Na suchej nawierzchni otrzymały ocenę 3,3, a na mokrej 2,1.
Udostępnij artykuł
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Twój głos ma znaczenie!