Cena



Miejsce zabudowy

12797
12790
8506
5208

Czy przygotowany dla styku zużycia

Średnica zewnętrzna [mm]

Średnica wewnętrzna [mm]

Homologacja na ulicę

Miejsce zabudowy 2

Średnica [mm]

Strona zabudowy

Klocki hamulcowe kpl.

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6611010~402

ABE
Klocki hamulcowe kpl. C1B026ABE-P
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 153.3
Wysokość [mm] 68.5
Grubość [mm] 19.8
System hamulcowy ATE
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BREMBO
Klocki hamulcowe kpl. P 85 170
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 214
Wysokość [mm] 88
Grubość [mm] 17
System hamulcowy AKEBONO
Czy przygotowany dla styku zużycia Tak
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Zestaw montażowy klocków hamulcowych PFK51
Miejsce zabudowy Przód Tył
System hamulcowy ATE
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FERODO
Klocki hamulcowe kpl. FDB4832
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 194.1
Wysokość [mm] 68.1
Grubość [mm] 16.5
System hamulcowy WAGNER
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BREMBO
Klocki hamulcowe kpl. P 85 046
Miejsce zabudowy Tył
Szerokość [mm] 95
Wysokość [mm] 51
Grubość [mm] 17
System hamulcowy LUCAS
Materiał Low-Metallic
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TEXTAR
Klocki hamulcowe kpl. 2153201
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 132.7
Wysokość [mm] 59.7
Grubość [mm] 17.8
System hamulcowy BOSCH
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ATE
Klocki hamulcowe kpl. 13.0460-5656.2
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 142
Wysokość [mm] 55.1
Grubość [mm] 16
System hamulcowy AKEBONO
Materiał Low-Metallic
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Klocki hamulcowe MCB602 TRW organic, przeznaczenie droga/offroad/skuter pasuje do KAWASAKI; SUZUKI
Nazwa Klocki hamulcowe
Miejsce zabudowy Przód
Przeznaczenie Droga Offroad Skuter
Materiał Organic
Długość [mm] 69.7
Grubość [mm] 8.1
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
Cena regularna  
113.98
( zł/)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:  
ABE
Klocki hamulcowe kpl. C1B005ABE
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 151.5
Szerokość 2 [mm] 151.3
Wysokość [mm] 57.5
Grubość [mm] 17.5
System hamulcowy ATE
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ABE
Klocki hamulcowe kpl. C18006ABE
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 103.5
Wysokość [mm] 43.5
Grubość [mm] 14.8
System hamulcowy AKEBONO
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Klocki hamulcowe kpl. GDB1445
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 155.1 156.4
Szerokość 2 [mm] 155.1
Wysokość [mm] 58.9
Wysokość 2 [mm] 61.6
Grubość [mm] 19
System hamulcowy ATE
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DELPHI
Klocki hamulcowe kpl. LP3163
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 155
Szerokość 2 [mm] 155
Wysokość [mm] 52
Wysokość 2 [mm] 52
Grubość [mm] 17
System hamulcowy CONTINENTAL
Materiał Low-Metallic
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ATE
Klocki hamulcowe kpl. 13.0460-5604.2
Miejsce zabudowy Tył
Szerokość [mm] 102
Wysokość [mm] 46
Grubość [mm] 15.2
System hamulcowy BOSCH
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ABE
Klocki hamulcowe kpl. C22028ABE
Miejsce zabudowy Tył
Szerokość [mm] 95.7
Wysokość [mm] 38
Grubość [mm] 15.8
System hamulcowy LUCAS TRW
Czy przygotowany dla styku zużycia Tak
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ABE
Klocki hamulcowe kpl. C1V017ABE
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 130
Wysokość [mm] 72.7
Grubość [mm] 15.6
System hamulcowy TRW
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DANBLOCK
Klocki hamulcowe kpl. DB 2910882
Miejsce zabudowy Przód Tył
Szerokość [mm] 247.5
Wysokość [mm] 109.5
Grubość [mm] 30
System hamulcowy KNORR SB 7000
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FERODO
Klocki hamulcowe kpl. FDB1424
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 132
Wysokość [mm] 51.4
Grubość [mm] 17
System hamulcowy TRW
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Klocki hamulcowe kpl. GDB2266
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 146
Wysokość [mm] 61.7
Grubość [mm] 17.8
System hamulcowy MANDO
Czy przygotowany dla styku zużycia Nie
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
ABE
Klocki hamulcowe kpl. C2Y022ABE
Miejsce zabudowy Tył
Szerokość [mm] 140.5
Wysokość [mm] 49.3
Grubość [mm] 15
System hamulcowy KELSEY-HAYES
Czy przygotowany dla styku zużycia Nie
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BOSCH
Klocki hamulcowe kpl. 0 986 494 612
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 131.1
Wysokość [mm] 62.3
Grubość [mm] 17.4
System hamulcowy TRW
Materiał Low-Metallic
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DANBLOCK
Klocki hamulcowe kpl. DB 2915882
Miejsce zabudowy Tył
Szerokość [mm] 210.7
Wysokość [mm] 107.1
Grubość [mm] 30
System hamulcowy KNORR SK7
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TEXTAR
Klocki hamulcowe kpl. 2203501
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 146.2
Wysokość [mm] 62.3
Grubość [mm] 17.2
System hamulcowy TEVES
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BREMBO
Klocki hamulcowe kpl. P 85 106
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 155
Szerokość 2 [mm] 156
Wysokość [mm] 73
Wysokość 2 [mm] 75
Grubość [mm] 20
System hamulcowy TEVES
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BOSCH
Klocki hamulcowe kpl. 0 986 424 616
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 155.1
Szerokość 2 [mm] 155.4
Wysokość [mm] 72
Wysokość 2 [mm] 68.5
Grubość [mm] 18
System hamulcowy ATE
Materiał Low-Metallic
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
FERODO
Klocki hamulcowe kpl. FDB1750
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 131.8
Wysokość [mm] 69.9
Grubość [mm] 19.6
System hamulcowy TRW
Czy przygotowany dla styku zużycia Tak
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BOSCH
Klocki hamulcowe kpl. 0 986 494 561
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 156
Szerokość 2 [mm] 157
Wysokość [mm] 57.7
Wysokość 2 [mm] 59.7
Grubość [mm] 18
Materiał Low-Metallic
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DELPHI
Klocki hamulcowe kpl. LP2170
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 148
Szerokość 2 [mm] 148
Wysokość [mm] 61
Wysokość 2 [mm] 61
Grubość [mm] 19
System hamulcowy BOSCH
Materiał Low-Metallic
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
TRW
Klocki hamulcowe kpl. GDB3441
Miejsce zabudowy Tył
Szerokość [mm] 109.7
Wysokość [mm] 49.9
Grubość [mm] 20
System hamulcowy BREMBO
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
DANBLOCK
Klocki hamulcowe kpl. DB 2908882
Miejsce zabudowy Przód
Szerokość [mm] 176
Wysokość [mm] 83
Grubość [mm] 26
System hamulcowy WABCO PAN 17
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
BRECK
Klocki hamulcowe kpl. 20961 00 704 00
Miejsce zabudowy Tył
Szerokość [mm] 87
Wysokość [mm] 52.8
Grubość [mm] 15.2
System hamulcowy TRW
Czy przygotowany dla styku zużycia Nie
Do koszyka
 
(0)
>9 szt.
1 z 432 następna

Klocki hamulcowe – kluczowe elementy bezpieczeństwa Twojego samochodu

Rozmawiając oo bezpieczeństwie na drodze, nie można pominąć jednego z najistotniejszych, podstawowych elementów, jakim jest sprawny układ hamulcowy. Bez wątpienia nie tyle tarcze, ile klocki hamulcowe stanowią tu kluczową rolę. Ich zadanie polega na wytracaniu prędkości samochodu, dając kierowcy kontrolę nad pojazdem. Właściwe klocki hamulcowe mogą zdecydować o tym, czy zdołasz wyhamować przed przeszkodą, czy niestety nie. Dlatego tak ważne jest, by wybierać tylko sprawdzone produkty, które zapewnią bezpieczeństwo jazdy. Podpowiemy, na co zwrócić uwagę przy zakupie nowego kompletu klocków hamulcowych oraz przybliżymy czas, kiedy zajdzie konieczność ich wymiany.  

Budowa i działanie klocków hamulcowych

Klocki hamulcowe składają się z płytki nośnej oraz materiału ciernego, który styka się z tarczą hamulcową. To właśnie ten materiał, pod wpływem siły nacisku i tarcia, pozwala zahamować samochód. W zależności od producenta oraz rodzaju klocka materiał cierny może zawierać różne składniki. Zazwyczaj są to jak grafit, wełna stalowa czy włókno szklane. Wszystko po to, by zapewnić jak najwyższą skuteczność hamowania. Całość musi być ze sobą trwale i dokładnie spasowana, aby zapewnić skuteczne wytracanie prędkości na kołach z przodu i tyłu. 

Przy wyborze klocków hamulcowych warto zwrócić uwagę na takie marki, jak: ATE, Textar, TRW, Brembo, Bosch  czy Ferodo. To firmy, które cieszą się dużą popularnością i zaufaniem wśród kierowców. Także mechanicy pozytywnie wypowiadają się o trwałości wymienionych klocków. Co ważne, ci właśnie producenci dostarczają też elementy układu hamulcowego na pierwszy montaż, co potwierdza najwyższą jakość. Kiedy zachodzi konieczność wymiany klocków hamulcowych, wiele osób decyduje się na produkty takich marek, jak: EBC Brakes, Blue Print bądź ABE. To też dobry wybór rekomendowany przez fachowców, który na co dzień zajmują się układami hamulcowymi. Natomiast niepolecane są jeszcze tańsze zamienniki, niemarkowe, które nie spełniają stosownych norm.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Jednym z podstawowym pytaniem, które zadaje sobie niemal każdy kierowca, brzmi: „Czy już i kiedy wymienić klocki hamulcowe w moim samochodzie?”. Niestety, nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, gdyż wiele zależy od stylu jazdy, rodzaju samochodu, a także od materiału klocków. Warto jednak pamiętać, że zbyt długie użytkowanie zużytych klocków może prowadzić do poważnych uszkodzeń innych elementów układu hamulcowego. Szczególnie tarcz.

Jednym z sygnałów, że klocki mogą wymagać wymiany, jest długość drogi hamowania. Jeśli zauważysz, że Twój samochód zaczyna hamować mniej skutecznie niż zwykle, koniecznie sprawdź stan klocków. Inne objawy to hałas podczas hamowania, wibracje czy tendencja samochodu do ściągania na bok. Doświadczeni mechanicy wspominają, że zazwyczaj tarcze hamulcowe wytrzymują dwa razy dłużej niż klocki. Ale nie jest to, przypomnijmy, regułą

Wymiana klocków – na co zwrócić uwagę, kupując zestaw?

Podczas wymiany klocków hamulcowych warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy. Po pierwsze, klocki na obu kołach jednej osi powinny być zawsze wymieniane w komplecie. Po drugie, nowe klocki powinny być dokładnie takie same jak stare (nie chodzi o markę, ale o dopasowanie do modelu czy wersji auta). Warto również pamiętać, by po wymianie klocków początkowo jeździć ostrożnie i unikać gwałtownego hamowania. Nowe klocki potrzebują 200-300 kilometrów, by się ułożyć do tarcz i zacząć pracować z pełną wydajnością. 

Sekcja FAQ, czyli klocki hamulcowe w pytaniach i odpowiedziach

Czy można samodzielnie zmienić klocki samochodowe?

Jeżeli masz odpowiednią wiedzę i narzędzia, wymiana klocków hamulcowych nie powinna sprawić Ci problemu. To całkiem łatwe dla osób ze smykałką do mechaniki, szczególnie w starszych modelach pojazdów. Oczywiście jest ryzyko, że może się zablokować np. zacisk, ale satysfakcja z samodzielnie wykonanej naprawy też ma znaczenie. Pamiętaj jednak, że jest to kluczowy element układu hamulcowego, więc jeżeli nie jesteś pewny swoich umiejętności, lepiej zlecić to zadanie profesjonaliście. 

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Koszt wymiany klocków hamulcowych zależy od wielu czynników, takich jak marka i model samochodu czy wybór warsztatu. Cena sama materiału – kompletu klocków hamulcowych – zależy od producenta i samochodu, i części. Może to być kwota od kilkudziesięciu do nawet kilkuset złotych za komplet. Do tego należy doliczyć koszt usługi, który również może się różnić w zależności od warsztatu. Oczywiście dużo droższe będą klocki ceramiczne, które mogą kosztować kilka tysięcy złotych za komplet (wyczynowe jeszcze więcej).

Jak często wymieniać klocki hamulcowe?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wiele zależy od stylu jazdy – jeżeli często jeździsz w terenie miejskim, gdzie musisz często hamować, klocki zużyją się szybciej. Przyjmuje się jednak, że średnio klocki hamulcowe powinny wystarczyć na 20-40 tys. km. Ważne jest regularne sprawdzanie stanu klocków i reagowanie na pierwsze oznaki zużycia. Dobrą praktyką jest też wymiana klocków podczas wymiany tarcz hamulcowych – nowe elementy mają wtedy szansę dobrze się ułożyć.